Павлова сметна: Поне 700 млн. годишно за ремонт на пътища

Инцидентът на "Ечемишка" поставял пак въпроса за инвестициите
134
Павлова сметна: Поне 700 млн. годишно за ремонт на пътища
Снимка: БТА

Нещастният случай в тунел "Ечемишка" отново поставя темата за инвестициите в пътната ни инфраструктура, според бившия регионален министър Лиляна Павлова. В профила си във Facebook Павлова изразява съболезнования към близките на загиналата Елена Горанова.

Още по темата

Бившият министър напомня, че инфраструктурата е в тежко състояние и допълва, че за да бъдат ремонтирани направените преди 30-40-50 години основни пътища и съоръжения, са необходими няколко милиарда лева, а такъв ресурс е невъзможно да бъде отделен в рамките на година, две или три. 

"За съжаление годините на експлоатация без ремонт обикновено са били двуцифрено число – 20-30-40 г. Именно заради незадоволителното състояние на съоръженията още първият кабинет Борисов отдели средства за ремонт на най-належащите обекти. Тази политика беше изведена до приоритет и в работата на кабинета Борисов 2", заявява Павлова.

Ексминистърът уточнява, че тунелите по републиканската пътна мрежа са 28.
 
През 2016 г. са осигурени над 16,3 млн. лв. за ремонта на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на АМ "Хемус", които не бяха основно ремонтирани от въвеждането им в експлоатация. Тунел "Витиня" е най-дългият у нас - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено единствено осушаване на облицовката в съоръжението. Тунел "Ечемишка" е с дължина 820 м. В експлоатация е от 1985 г. и от тогава досега не са правени ремонти на тунелни тръби, пише Павлова.
 
На 27 юни 2016 г. започват ремонтните дейности в тръбата посока Варна на тунел "Витиня", а на 1 септември 2016 г. на тръбата за Варна и на "Ечемишка". Ремонтните дейности са започнали от тръбите в по-тежко състояние според експерти - двете десни тръби. "Веднага след приключване на ремонта на десните тръби беше планирано да започне ремонтът и на левите. Едновременното затваряне на двата тунела би означавало пълно спиране на движението по АМ "Хемус" поне за година", уточнява ексминистърът.
 
Павлова заявява, че назад в годините е правен опит за възлагане на ремонт на тунел "Ечемишка". През 2006 г. е сключен договор с гражданско дружество, на което през 2007 г. е платен и аванс от 2 млн. лв., който и досега не е върнат. Строителство така и не е започнато. През 2011 г. е сезирана и прокуратурата, а през 2016 г. на първа инстанция съдът се произнася в полза на АПИ. В момента делото се гледа на втора инстанция.
 
В поста си министърът дава и информация за вложените средства в ремонти през последните две години - от бюджета на Пътната агенция и по европрограми.
 
"За да се решат проблемите годишно са необходими минимум 600 млн. лв. само за поддръжка на пътищата. За ремонт на тунелите, мостовете и виадуктите трябват поне още 100 млн. лв годишно. Бюджетът на АПИ е едва 300 млн. лв. и то след увеличаване на цената на винетките, която е единственият източник на средства за финансиране на пътищата. Докато този дисбаланс не намери решение, инвестициите в поддържането няма да достигат. Защото Европа ни даде пари да построим магистрали, но Европа не ни дава пари да ги поддържаме", изтъква Павлова.
 
Според нея на национално ниво трябва да се търси решение как да се осигури ресурсът за пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
39
 
! Отговори
Бял Данъкоплатец преди 7 години
Факта,че тази възпълничка мома изпитва въпиющата нужда да се обяснява,въпреки че вече не заема никакъв пост е показателен сам по себе си.Гузната й съвест ли,нареждане от по-високо ниво да се появява в медиите и социалните мрежи да дава обяснение ли....Няма значение,всичко говори за вътрешно чуство за вина и нуждата да се замаже положението.Повръща ми се от вас,господа и госпожи Български Политици.Ама МНОГО!!!!!!
38
0
 
25
 
! Отговори
* преди 7 години
Какви инвестиции, като очевидно техническата поддръжка не си е свършила работата. Оставили са стари тежки неработещи лампи, върху гниещи окачващи елементи. При положение че от 8 години падат лампи (25% от времето откакто съществува тунела) и последните 8 години да не се предприеме НИЩО. Това е престъпна безстопанственост. От доста време има евтино LED осветление, с което могат да се замени старото мъждукащо осветление.
37
0
 
30
 
! Отговори
сметки преди 7 години
Лиляно проста, ако не ремонтирахте км път по документи за толкова пари, за колкото по другите държави строят 5 км нова магистрала нямаше да ви трябват толкова пари. Било нормално всяка година да се разбива асфалта, положен предишната и да се слага нов, а тунели нормално ли е да седят 30 години без да се поддържат, от които 7-8 под твой контрол?
36
0
 
35
 
! Отговори
Смуки преди 7 години
А по моите груби сметки ми се струва, че тая крадла трябва да лежи поне 60 години в най-мизерния затвор!
35
0
 
37
 
! Отговори
инженер преди 7 години
"Нещастен случай" щеше да бъде, ако конструкцията беше паднала вследствие на земетресение, например. Тук обаче имаме злополука вследствие на години некадърно и безотговорно управление. И някой персонално трябва да понесе отговорността след като преди пет месеца тази конструкция е минала техническа проверка, която е показала че е годна за експлоатация. Нека госпожата отговори ясно на всички въпроси около техническата проверка - кой, кога, препроръки и заключения и колко са платили за нея.
34
0
 
24
 
! Отговори
e преди 7 години
Свинетката отговорна за шадането на лампите в тунела.
33
1
 
28
 
! Отговори
отращаавам се преди 7 години
Как ей тъй на някой дал аванс 2 млн и 10 години няма ремонт, няма съд, няма присъда? Оллоууу, като нахранихтне баджанаците си с нашите пари и сега умират хора! Вие /виновните/ сте не само крадци, а убийци! Нека мъката на пострадалите семейства ви преследва до гроб!
32
2
 
32
 
! Отговори
Антрополог преди 7 години
Тая па вместо да се извини на роднините на загиналото младо момиче пак за пари ламти не са наяде значи туй посто чудо на прехода.
31
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Така, така, кражбите и безотговорността трябва да продължи!Докато не започнат да влизат в затвора всички които са отговорни за язовирите, жп инфраструктурата, тунелите, тези които раздават обществени поръчки и подписват документите на Пеевски и Божков за да откраднат народните пари без да извършат качествени строежи, няма полза от наливане на нашите пари!Хора разберете , румънската прокуратура е спасението. Съжалявам.
30
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тази защо смята по медиите, а не е в следствения арест? "Прокуратурата" питам....
29
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лилето за нищо ги няма тези милиони. Даже знае и как ще се усвоят без никакви грижи. Кой ще контролира също е ясно. Мафията вече не се и крие. Съболезнованията си може да си ги завре в дебелата дамаджана,когато и както иска.
28
0
 
33
 
! Отговори
Mirko преди 7 години
Винетката в Румъния за 30 дни е 32 леи или 14 лева, в България е 30 лева. Толкова относно парите. По отношение на отговорността. Имало е доклад от 2015 и от 2016 с едни и същи заключения. Защо нищо не се е направило ? Искам хора в затвора и конфискувано имущество. Апропо, дали построеното от Боко и Лилито може да удържи 30 години без потдръжка ?
27
0
 
37
 
! Отговори
бай Петко преди 7 години
"Лиленце, пиленце" малко ли ти дойде, въпреки решението на адм. съд, че цената нагодишните винетки от 97 лв. е неправомерна, ами пак да намекваш ,че НАРОДА, трябва още и още да ви плаща машинациите на герберската ви хунта??? Малко повече от седмица ви остава, сбирайте си парцалаците и изчезвайте за ВИНАГИ от майка БЪЛГАРИЯ !!!
26
0
 
29
 
! Отговори
Маги преди 7 години
Ако не бяхте крали, ако не бяхте делкали пари с евро господарите си (та затуй не ви ги спираха евро фондовете на вас) щеше да има пари за пътищата на две Българии, драга ми комунистическа издънке.
25
0
 
34
 
! Отговори
none преди 7 години
А тази какво добиче е не е истина !
24
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
КОРОЗИРАЛИ СЪОРАЖЕНИЯ: В ТУНЕЛИ,МОСТОВЕ, ТРЪБИ,ПЪТИЩА . ПАРИ МИЛИОНИ ЩЕ СЕ НАМЕРЯТ, НО СПЕЦИЯЛИСТИ НЯМА. ДОРИ И ЗА ПАЗЕНЕ НА ГРАНИЦАТА , КЪДЕТО СИ Е 100% ЛЕЖАНЕ..
23
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
С-Ф-И-Н-И-А не е обидна дума г-да Администратори.....продажни......това животно, което плюска всичко което му се окаже пред погледа...особено комисионни от обществени поръчки, винетки, данъци, такси, под масата, над масата....ВСИЧКО!
22
0
 
28
 
! Отговори
123 преди 7 години
До Анонимен 20В някоя нормална държава това, че някоя фирма е взела едни пари и е духнала без да си изпълни ангажимента, не освобождава по никакъв начин същата държава от изпълняването на задълженията за поддръжката на пътищата и съоръженията по тях в добро състояние. Това важи и за всяка друга икон. сфера, това че някой не ти е платил, не те освобождава от задълженито да си платиш данъците например - защо за държавата да не се отнася?...
21
0
 
36
 
! Отговори
индийски сериал преди 7 години
Не си мислете, че нашите ръководители, политици и т.н. се притесняват от такива инциденти. В най-лошия случай ще го отнесе някаква шушумига от ниско ниво. Нашият ''елит'' е съставен от хора, които не се срамуват нито от своята непочтеност, нито от изобличението. Те се страхуват само от едно, ако някой им измъкне кокала от устата.
20
0
 
19
 
! Отговори
Ставри преди 7 години
България все още се движи по енерцията от времето на тройната коалиция въпреки гербериските калинки.