Ще спре ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

Евродепутатите Андрей Новаков и Петър Витанов - в "Брюксел 1"
19 сеп 2021 14:30, Александър Попов
166

Спира ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

"Това предложение на ЕК ще се срещне с отпор в ЕП," коментира евродепутатът от ЕНП /ГЕРБ Андрей Новаков в предаването "Брюксел 1" с Милена Милотинова по Bulgaria ON AIR.

Предложението на ЕК е от 2035 година продажбата на дизелови и бензинови автомобили да бъде спряна. Това означава те да бъдат заменени с електромобили или такива на водород.  

"Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили? Ако не - кой ще плати за нея? Отговорът е - нямаме. Бензиностанциите се изграждат на пазарен принцип, същото трябва да е и със зарядните станции. Когато електромобилите станат достатъчно атрактивни, хората ще започнат да ги купуват, без да забраняваме другите автомобили", смята Новаков.

"Наясно съм, че бъдещето принадлежи на чистите технологии, но въпреки това смятам, че този преход трябва да е плавен", каза Новаков.

По думите му Зелената сделка е сделка, защото има две страни, които трябва да се съгласят.

"В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители", допълни пще той.

По думите му когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна.

"Най-големите 5 автомобилни производители са обявили, че приключват с производството на двигатели с вътрешно горене - в различен порядък - някои от 2025-а, други - от 2040-2050 година", твърди евродепутатът Петър Витанов от С&Д/БСП.

"Такава е тенденцията. Проучванията на автомобилните производителите показват, че през 2026 година цените на електрическите автомобили ще бъдат изравнени с тази на двигателите с вътрешно горене. И това - без допълнителните стимули, които ЕС възнамерява да даде за алтернативно придвижване с цел намаляване на вредните емисии. Първо, защото цената на е-батериите ще падне наполовина - от 120 евро на киловатчас. Счита се, че достъпността идва при 80 евро на киловатчас. 80 евро ще бъде цената през 2024 година, през 2025 година цената ще падне под 50 евро. Затова ВАН-овете ще бъдат конкурентни през 2025 година, средният клас - 2026 г, а най-малките електрически автомобили - 2027 г.", смята Петър Витанов.

Целият разговор за електромобилите и бъдещето на въглищните райони у нас във връзка със Зелената сделка - вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


166
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
142
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На тия плащат ли им за реклама?
141
9
 
18
 
! Отговори
до плебса преди 2 години
Само да ви обясна, най-големият консуматор на СО2 са водните растения и водораслите. Океаните са 70% от повърхността на Земята. Никакво обезлесяване или пренаселване няма. Еврейска пропаганда. Ще ви намалят защото 1 милиард се мачка лесно. Измамата е грандиозна.
140
4
 
9
 
! Отговори
Кузнецкий бассейн преди 2 години
Киловатчас електроенергия може да се получи чрез изгаряне на въглища, или на газ. Взимаме калкулатор и смятаме кое колко е, отчитаме глобите за отделяне на CO2 емисии. Калкулатора съобщава, че въглищата са по изгодни. На вратичките на шкафчетата в съблекалните на миньорите от Кузбасс вече са закачени портети на Урсула с комисарите от Еврокомисията и членовете на германската енергийна агенция - 10% повишаване на производството на въглища за последната година. Почти цялата продукция отива на запад, и сюрприз, сюрприз - на двойна цена.
139
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Газта мина 1000$. Ще ви видем как ще спрете въглищата.
138
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тези хора живеят в някаква измислена реалност. За сега бензиновите двигатели нямат алтернатива. Единствената алтернатива е колела и тротинетки.
137
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Край - напротив, не е вярно. Това, че нямало значение кой го казва, не означава, че е вярно. И 100 пъти да го повториш, няма да стане вярно.
136
2
 
5
 
! Отговори
Край преди 2 години
До 137 няма значение кой го казва - дай си сметка че е вярно. Производството на стомана, на ток, на цимент и транспорта отделят 130 ПЪТИ повече СО2 от всички вулкани на планетата.
135
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Хората ще спрат да купуват бензинови коли когато електрическите станат по добри и по евтини. Точно както замениха примерно телевизорите с кинескоп и мобифоните. Не защото някой ги забрани за защото новите технологии бяха по добри и по евтини". това е очевидно, но кога ще станат по добри и по-евтини. Засега стават по скъпи и изобщо не се подобряват. И ако е така, защо е цялата кампания и насилствено налагане на ел коли.
134
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Проблема е следния - човека от 150г. вади въглерод от земята, окислява го /изгаря го/ и така го праща в атмосферата. Това го правим все повече. Тоя процес е необратим. Дърветата ядат въглерода от въздуха, но като умрат го връщат пак там.Ако това продължи планетата ще се промени и човечеството е заплашено от прегряване и задушаване." - не, няма да се промени. Кой го казва това - еврокомисарите от Брюксе, или Грета Тунберг.
133
4
 
6
 
! Отговори
Ларавел преди 2 години
Просто трябва да се намали населението, като се намали раждаемостта. Така ще се пази баланса. Не може да се разпростираме до безкрай. Абсурдно е. Ако върви така, то след 1000-1500 години ще сме 50млрд, което е равно на гибел на цялата планета.
132
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Край - въпроса с CO2 е измама, няма такъв промлем. А залесяването е много по-добро отколкото смешните зелени технологии, които са дори по-вредни.
131
4
 
2
 
! Отговори
Край преди 2 години
до 130 като ти напнаравят горивото 6лв./литъра. и като ти направят прегледи за да имаш катализатори и фап филтри и сам ще я закарш в Надин.
130
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Те може да пустеят в момента, но по принцип се водят земеделски земи и по всяко време при нужда може да бъдат разорани и засети с нещо. Повечето от тези земи са частна собственост.
129
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Отде имат пари футболни клубове като ПСЖ и Сити, от петрола разбира се :)) Даже не ги е бе колко пари хвърлят, единствено "финансовото" правило за доходи и приходи ги ограничава уж от УЕФА :)))
128
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Този Петър Витанов лъже, че няма забрана за дизели. Вече има забрана за дизели в Германия и в други страни за дизел евро4, в Брюксел също от 01.01.2022 дизел евро4 е забранен. Това си е чист фашизъм. Много хора остават без работа защото не могат да пътуват, а нямат пари за нова кола. Стария дизел вече не могат да го продадат изгодно. Теглят кредити за да оцелят, но и банките вече не дават кредити.
127
6
 
1
 
! Отговори
Край преди 2 години
Залесяването не решава въпроса с СО2. Не че не е полезно . Дърветата го ядат но като умрат се връща в атмосферата.
126
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 118 - има много места които могат да се залесят, цели райони на България пустеят.
125
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 121 - То и петрола щеше да свърши някъде 88-а/89-а и да гледаме как Мел Гибсън гони разни пънкари с колата си... ама не стана.
124
6
 
2
 
! Отговори
До 118 преди 2 години
Няма къде да залесяваш! Планините и сега са покрити с вековни гори. А всичко друго където няма гори е обработваема земя и пасища за животни. Тази земя не можеш да я залесяваш защото там се произвежда храната с която се изхранват 8 милиарда души. Остават само пустините, но там нищо не можеш да залесиш защото е прекалено горещо и сухо. Шах и МАТ! Няма измъкване освен да намалят населението на Земята с 90% и те това и смятат да направят. Сега ни тестват с пандемията за да знаят как ще реагираме.
123
3
 
2
 
! Отговори
Край преди 2 години
Проблема е следния - човека от 150г. вади въглерод от земята, окислява го /изгаря го/ и така го праща в атмосферата. Това го правим все повече. Тоя процес е необратим. Дърветата ядат въглерода от въздуха, но като умрат го връщат пак там.Ако това продължи планетата ще се промени и човечеството е заплашено от прегряване и задушаване.