БДЖ пуска обществена поръчка за 35 мотрисни влака

Поръчката е на стойност над 1,1 млрд. лева без ДДС
21 яну 2024 19:10, Красимир Ангелов
22
БДЖ пуска обществена поръчка за 35 мотрисни влака
Снимка: БГНЕС

БДЖ ще пусне отново обществена поръчка за 35 мотрисни влака в понеделник (22 януари), съобщи пред БНР транспортният министър Георги Гвоздейков. Поръчката е опростена, защото рестирктивните технически параметри са затруднили изпълнителите, посочи още той.

"Съобразихме се основно с базовите изисквания и стандарти в Европа и света", допълни още той.

Поръчката е на стойност над 1,1 млрд. лева без ДДС.

По-рестриктивни изисквания се поставят с цел максимална защита на българския интерес, но те натоварват производството и водят до увеличаване на цената и удължаване на срока за доставка. Сега изискванията са преработени, съобразено с международни стандарти и залагаме на типово производство, което в момента тече по поточните линии на основните производители, увери още Гвоздейков, цитиран от Investor.bg.

До началото на февруари се очаква да бъде избран и кандидат за доставката на 20 електрически влака тип "push – pull", като стойонстта е 1,2 млрд. лева.

В Министерството на транспорта се прави анализ на планове за либерализация на железопътния транспорт и вероятно до април ще има готовност и за обявяване на обществена поръчка и за избор на оператори на жп пътнически и товарен транспорт, стана ясно още от думите на министъра.

Според него БДЖ се справя много добре с пътническата услуга, която има и социален компонент, и има шанс да бъде следващият жп превозвач.

Транспортният министър коментира още, че очаква България да е пълноправен член на Шенген до 2025 година. Що се отнася до бъдещето му в управлението, Гвоздейков няма информация дали ще продължи да работи и след ротацията на правителството през март, но това не е нещо, което може да го разколебае.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Яка далавера 17 Каквото и да си делкат, контрол няма. Държавна фирма, ни закон ги лови, ни проверки, ни нищо. Държавата им е позволила да вършат такива неща.
16
0
 
1
 
! Отговори
Яка далавера преди 3 месеца
Се очертава това, значи ще направят поръчката с някой разбойник отвън, ще купят мотриси на старо ще ги пишат нови и ще си делнат по няколко десетки милиона.
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Тийн 2 В това БДЖ никога няма да се возиш модерно като в ЕС.
14
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
БДЖ трябва да се приватизира. Недопустимо е да има монопол в ЕС. Трябва да има конкуренция. Сега няма никакъв контрол над ЖП превоза на пътници. Хората пътуват в много лоши условия- никаква хигиена, студ, технически неизправности, лошо отношение. Министерство на транспорта не упражняват никакъв контрол. БДЖ не се интересува от мнението на пътниците.
13
4
 
4
 
! Отговори
Тошко преди 3 месеца
До долу ес Копейките наистина сте някакъв вид умственоизостанали индивиди,добрата новина е,че сте малко!
12
3
 
7
 
! Отговори
долу ес преди 3 месеца
а можеше влаковете да са 100 ако не бяха скапаните безмислени страхкъри
11
1
 
1
 
! Отговори
toti преди 3 месеца
по добре питайте чистачката в парламента ,тя знае кога ще ви приема,не да ни занимсвате с тия *** всеки ден!!1
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Брей, на дърти линии - нови мотриси. Или влакове в бъдеще ще пътуват само София Бургас през Пловдив? Навсякъде другаде линиите са по-стари от мен, а аз съм на 50.
9
3
 
11
 
! Отговори
Гиб Мелсън преди 3 месеца
бдж има голям потенциал. Ако се развие от умни хора, може да дръпне България доста напред. Вместо да санираме блокове да бяхме ги вложили тия милиарди в нови линии и мотриси на БДЖ сега щяхме да сме на европейско ниво.
8
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Едно от изискванията е било прозорците да издържат обстрелване с камъни и други тежки предмети и затова са ги насочили да търсят съдействие от железниците на Индия и Пакистан.
7
2
 
10
 
! Отговори
Какво стана с тия преди 3 месеца
Които си произвеждаха в Бъргария Сокол
6
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Един мотрисен влак 30 милки много ми се струва. Не знам колко вървят цените, но като копуваш на едро обикновенно доста голямма отстъпка трябва да ти направят.
5
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
С БДЖ си е по-евтинко
4
5
 
4
 
! Отговори
Патриот преди 3 месеца
Как китайски бе? Непременно трябва да вземем руски. Иначе не сме патриоти и ще ни спрат кранчето.
3
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Какво става с поръчката на китайските двуетажни влакове,който щяха да развиват скорост до 160 км/час?И от София до Бургас,щяха да вземат растоянието за 3.30 часа/време.Пак бързат,за да приберат комисоините,защото мандатът изтича.Вероятно пак Сименс,ще спечели.
2
6
 
6
 
! Отговори
Тийн преди 3 месеца
Много яко! Ще се возим модерно като в Европа. Защото хората работят, а не само да си цъкат по телефоните като много други.
1
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Старите с купета са най-удобни.да поръчат нови с купета.