Ваня Григорова за протестите в метрото: Проблемът датира от години назад

Работниците днес излизат на протест
15 мар 2024 10:05, Нели Христова
36
Ваня Григорова за протестите в метрото: Проблемът датира от години назад
Снимка: БГНЕС

Работещите в столичното метро излизат на протест. Искат гаранции, че ще бъдат изпълнени обещанията за увеличение на заплатите им. Възникнал е спор между синдикатите как точно да се разпредели 15-процентното увеличение, договорено с общината за фонд "Работна заплата".

"Тъй като има сериозна диспропорция, диференциация вътре в самите длъжности на работниците в Метрополитена предложихме да има увеличение с намаляващ процент. Т.е. най-ниските основните заплахи да получат най-голям процент увеличение, а най-високите най-малък процент.

Дълги спорове имахме с колегите от другите синдикати. Работодателят принципно приема нашето предложение, но във вчерашния ден колегите от КНСБ изразиха едва ли не несъгласие. При което днес правят протест, че искат достойно заплащане и настояват за 15% увеличение на всички заплати, нещо, което ние не споделяме. Това означава да се увеличат разликите в заплатите. Ако сега разликите в основните заплатите на машинистите е 987 лв. като начислим 15% увеличение на всеки машинист, тази разлика ще надмине 1100 лв. Говорим за едни и същи професии, един и същ труд", подчерта Иван Кирилов, председател на Федерацията на транспортните работници към КТ Подкрепа.

"Когато има такива различия се прави така - или се прилагат различни проценти за различните основни заплати или номинално се дава една и съща сума. Ако искаме по-агресивно и решително да намалим разликите, това се прави с различен процент за различни нива на основните възнаграждения. Проблемът датира от години назад. Основната заплата се определя през коефициенти с различен смисъл. Най-субективният е коефициент трудово участие. От лятото на 2022 г. тези проценти отпадат, но вече имаме проблем за решаване. Председателите на синдикални организации трябва да си дават сметка, че заиграването по този начин по тези проблеми може да доведе до не много добър край", предупреди Ваня Григорова, общ. съветник от групата на “БСП за България”.

"Надяваме се, че ще изгладим тези различия, но споразумението с 15% увеличение на всички заплати. Работниците очакват точно това. Не е работа на синдикатите да разпределят допълнително това, което вече е договорено. Има механизъм , по който заедно с общината може да се направи така, че тези разлики да бъдат стопени, когато това е възможно. Ще търсим варианти от септември да има допълнително споразумение за увеличение на заплатите на служителите в градския транспорт на София и можем да направим тези стъпки. Сега не е подходящ момент, защото просто е обещано нещо друго", отбеляза Александър Шопов, председател на Федерацията на транспортните синдикати.

Ваня Григорова репликира: "Тези 15% най-сетне ги постигнаха синдикатите, но в споразумението е записано, че разпределението на средствата ще се осъществява вътре в предприятията, след постигане на съгласие със синдикатите. 15% е увеличението на фонд "Работна заплата", а не на всеки един работник."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
2
 
! Отговори
Минавам оттук само преди 1 месец
Добре че дойде "индийката" да научи бледоликите на цивилизация.
33
0
 
1
 
! Отговори
запознат преди 1 месец
Тука става въпрос, че едните вземат 5к а другите 6к. В метрото се осигуряват на 5 бинки средно, незнам програмистите къде са, но предполагам че средното е долу горе там.
32
1
 
4
 
! Отговори
Г557дт преди 1 месец
Големите заплати изискват поскъпване на билетите. Иначе откъде ще дойдат тези пари? Пътниците трябва да им ги плащат!
31
3
 
3
 
! Отговори
Реалността преди 1 месец
Проблемът в Софийското метро датира от времето на ГЕРБ и Фандъкова, но нали ги активираха сега провокаторите да саботират кмета Терзиев. А той човека едва от няколко месеца и се чуди кое по-напред да оправя, че и с провокации и саботажи да се справя, никой не му помага. По-важно им е на саботьорите мръсно да му правят, отколкото да защитават интереса на столичани и да му съдействат на Терзиев, че да се разрешат по-бързо проблемите в столицата!
30
1
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 1 месец
Разбира се, че е права за големите разлики в заплатите при един и същ труд. Не е редно единия да взима 1000 лева, а другия 2000 лева, а да правят едно и също.
29
4
 
3
 
! Отговори
zz преди 1 месец
Съжалявам ,че го казвам , ама цената на билета е колкото половин кило бензин , че даже и някакъв столичанин по-долу се оплаква ,че му е скъпо. Няма как да се дават европейски заплати с африканска цена на билета
28
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 25 : Зависи от автопилота. Ако е правен по обществена поръчка от "наши хора" - НЕ СЕ КАЧВАЙ! Ако е разработен в частният сектор - те си знаят работата, и доходите им зависят от надеждността.
27
2
 
2
 
! Отговори
Шаши преди 1 месец
Метрото защо е отделно от градския транспорт? Не е и към БДЖ. Каква е далаверата?
26
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен Шом имат авто трябва да ги режат тихомълком и няма проблем.
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен На автопилот също и не спира и се забива челно.
24
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хаха! нямало да работят ли? Ами автопилота доста по-лесно и безопасно ще кара влака, и няма да мрънка че са му малко парите, няма да пуска фалшиви болнични, няма да отсъства или да идва подпийнал на работа, не иска заплата и осигуровки. Или дори да не е автопилот - един оператор от офиса може да контролира 20-30 влака наведнъж. ЗАМЕНИМИ СТЕ, и за това не сте доволни.
23
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен Отиват СОС ПП и НС и карат и ремонтират.
22
2
 
0
 
! Отговори
Шаши преди 1 месец
Това не е офис, а реално и видимо от всички полагане на собствен труд. Монтьорите сигурно имат различни заплати, но процента на увеличение трябва да е 15 за всички. Едно недоглеждане от монтьор или машинист може да струва крак или ръка на някой от нас. Возя се всяка сутрин и краката са ми само два. Някои сигурно имат повече щом не плащат .
21
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 20 : И по-добре. Не искам бачкатори с IQ под средното да гласуват, ама по конституция им се полага. За щастие те сами се отказват от единственото право, което не може да им е отнето, и мен ме устройва. Нека умните решават.
20
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен Няма да гласуват тогава.
19
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 18 : Ако ТИ не щеш да бачкаш - ще се намери друг, по-гладен. Ако никой не ще - ще ви заменим с машини. Силата да поставяш условия отдавна не е във ваша полза. Сега света се управлява от интелекта, парите и уменията, а не от мускулите.
18
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен Неравенство но но нали виждаш че сички бегат и нема кой да бачка. Бъдещето е на комунизма.
17
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пак започнахме социалистическата песен за разликите и неравенствата. Едни хора искат с по-малко усилия да изкарват същите пари като хора, които са положили усилия да се образоват и квалифицират. Имам новина за вас : НЯМА РАВЕНСТВО! Равенството го измислиха комунистите, а тях вече ги няма.
16
3
 
8
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
И защо трябва да се намаляват разликите? Машинистите носят най-голяма отговорност и е нормално да получават по-високи заплати.Всички трябва да получат 15 % увеличение,а не да се шикалкави с вътрешни преразпределения.
15
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Я марш в катуна амaxа!