В какво инвестират жените от шоу бизнеса?

Клуб Smart Lady е създаден с конкретната цел да подпомага представителките на нежния пол със собствен бизнес да се изявяват
20 фев 2020 15:33, Боряна Павлова
В какво инвестират жените от шоу бизнеса?

Във времена, в които разностранното развитие в кариерата се превръща в норма, стартирането на собствен бизнес, независим от професионалния ни път, все още се приема като рисков ход. Известността определено може да бъде предимство при стартирането на ново бизнес начинание, но дори името ви да не е широко познато сред обществото, това не трябва да ви обезкуражава. За вдъхновение, нека разгледаме няколко примера от живота на любимите ни звезди.

Всички знаем по нещо за здравословното хранене, което се превърна в свръхексплоатирана тема. През 2015 г. световноизвестната певица Бионсе в партньорство със своя треньор Марко Борхес създават услуга за доставка на веган храни. Компанията и самата идея зад нея е, че са необходими точно 21 дни, за да се пречупи лошият навик, а 22-ият ден се приема като ново начало. Програмата улеснява борбата с вредните навици чрез набавяне на храни, в чиито съставки не присъстват ГМО, глутен, соя и млечни продукти, а цените им варират от $9,76 до $16,50.

И когато говорим за малък бизнес, то в България отдавна има начини за намиране на свежо финансиране. Бизнесдамите у нас вече учредяват свои асоциации, фондации и сдружения. Положителна промяна се наблюдава и на самия български пазар като все по-често големите компании застават зад малките и средни предприятия, давайки им нови възможности за развитие с осигурено финансиране. Програмата Smart Lady, лансирана от Fibank, е пример за специален проект, насочен към дамите в бизнес средите. В него се съчетават не само възможности за кредитиране за жените предприемачи, но и редица други финансови и нефинансови решения, които да им предложат подкрепа, сигурност и спокойствие. Клуб Smart Lady е създаден с конкретната цел да подпомага представителките на нежния пол със собствен бизнес да се изявяват, да участват в срещи помежду си, да се обучават и да дискутират темите, които вълнуват обществото и тях, като неразделна част от него.

И ако у нас все по-често дамите използват възможности за развитие в сектори като туризъм, услуги, хранително-вкусова промишленост, логистика и др., то нека видим към какво друго са се насочили звездите отвъд границите ни.

Всички познават Тайра Банкс като кралицата на славата на Top Models, както и като един от най-популярните супермодели на 90-те, но изглежда, че малцина знаят за другите доходоносни бизнес проекти, в които участва. Тя учредява своя собствена компания, като в нея се включват продуцентската ѝ къща, както и популярната ѝ линия за красота. Като допълнение към тях, Банкс чрез своята фондация инвестира в младите момичета и жени да реализират своите амбиции като откриват нови възможности да се справят с житейските предизвикателства.

През 2019 г., сп. Forbes обявява Барбадоската перла Риана за най-богатата певица в света. Състоянието ѝ се измерва на над $600 милиона нетна стойност, като по-голямата част от богатството идва не от музика, а от бизнес начинанията ѝ. Риана има собствена марка за козметика, като само през първата година от създаването, брандът е обявен за едно от най-добрите изобретения за 2017 г. от сп. Times.

Серена Уилямс е не само една от най-добрите спортистки на всички времена, но и успешна бизнесдама. Тя основава своя собствена фирма за рисков капитал през 2014 г., с целта да предоставя финансиране на собственици на различни индустрии, а пазарният ѝ капитал е оценен на $225 млрд., според сп. Forbes. Уилямс е и основател на линия за облекла, която произвежда рокли, връхни дрехи, аксесоари за дамска аудитория.

Освен с актьорския талант, Джесика Алба е известна и с бизнеса си, чрез който произвежда и продава екологично чисти и биологични бебешки продукти – пелени, млека, оборудване за хранене, продукти за баня и тяло. Идеята за създаването на компанията ѝ тръгва от желанието да използва безопасни и ефективни продукти за лична употреба за своите деца. През 2015 г. сп. Forbes я обявява за най-богатата самоиздигнала се жена в САЩ, чието състояние се оценява на $1 млрд.

За разлика от мащабите на Америка, в България също се наблюдават чудесни примери на жени предприемачи, инвестирали в различна посока от своята кариера и звезден път. Една от най-добрите ни родни сноубордистки Александра Жекова можем да свържем, не само с успехите ѝ в зимните спортове, но и в средите на арт изкуството. Тя се занимава с маркетинг мениджмънт и успешната реализация на рекламни дизайни и продукти за различни бизнес проекти. Извън професионалната си кариера на спортист, Жекова е търсен специалист и в сферата и консултациите за активен и здравословен начин на живот.

Евгения Калканджиева-Манова e cpeд нaй-извecтнитe жeни в Бългapия и българския шоубизнес. Tя e избpaнa зa Mиc България пpeз 1995 г., a cъщaтa гoдинa cтaвa №6 в cвeтa, ĸoeтo e бългapcĸи peĸopд дo дeн днeшeн. B пocлeднитe 20 гoдини, тя ce paзвива мнoгo добре в oблacттa нa мoдaтa. Модната ѝ агенция, създадена в края на 1994 г., е продукт на нейната концепция за света на модата и до момента представя едни от най-красивите български модели на този пазар.

Яна Маринова
е познато лице сред широката общественост като актриса с активното си участие в редица български и международни игрални и серийни филми, театрални постановки, както и в телевизионни реалити формати. Маринова се снима и в рекламни клипове, взимала е участие в модни ревюта и е била водещ на модно предаване. През последните години е избрана за ролята си на каскадьор от няколко холивудски продукции. Освен кино звезда и актриса, обаче, тя прави опити и като сценарист и продуцент на български и международни проекти в киното, телевизията и театъра, които завършват с голям успех. Яна Маринова е собственик на филмово студио, а дебютът ѝ в продуцентството е с филма "Привличане". "Диви и щастливи" е втората ѝ реализирана проява в тази сфера.

Историята на Камелия Славейкова започва през 1993 г., когато кариерата ѝ стартира в локалния център за страната ни на международна енергийна компания за производството, преработката и търговията с нефт и природен газ. В последователните години усърдна работа тя поема управлението на корпоративните комуникации на компанията на регионално ниво за Централна и Източна Европа, а от 2008 г. е изпълнителен директор на компанията за българския пазар. Като активен участник в бизнес обществото Камелия Славейкова вече 8 години е член на Управителния съвет на Форума на българските бизнес лидери, а през 2016 г.и 2017 г., Forbes Woman я класира като един от 20-те най-влиятелни бизнес лидери в България.

Всички тези примери са едни от поредните доказателства, че успехът е гарантиран винаги когато можем да подкрепим идеята си за едно бизнес начинание с достатъчно мотиви за стойността му.


Още от
Спонсорирано съдържание