Магнитна буря пак започна на Земята

Тя е с умерена сила и съответства на ниво Kp=6
Обновена: 2 мар 2011 12:30 | 2 мар 2011 09:51,
Магнитна буря пак започна на Земята
Слънцето днес, 2 март 2011. Снимка: NASA/SDO

Магнитна буря, провокирана от изхвърлянето на плазма от Слънцето преди три дни, е започнала на Земята във вторник вечерта, свидетелстват данни, публикувани на сайта на Центъра за космическо време на американското метеорологично ведомство NOAA.

Сега индексът Kp, който характеризира магнитната активност, вече е достигнал ниво 6. В тази скала има 10 нива, като значенията от 0 до 3 съответстват на спокойна магнитосфера, ниво 4 – на смутена, а от 5 до 9 – на магнитна буря от пети клас.

"Преди около три дни на Слънцето имаше две малки коронални дупки – области с повишена скорост на слънчевия вятър и открито магнитно поле. Освен това имаше изхвърляния на слънчева плазма. Именно тя е "долетяла" сега до земната магнитосфера", пояснява пред РИА Новости Сегрей Гайдаш, ръководител на Центъра за прогноза на космическото време към Института по земен магнетизъм, йоносфера и разпространение на радиовълните.

Според него магнитната буря с индекс Kp=6 може да се характеризира като буря с умерена сила. Значителни смущения на магнитосферата в близко време не се очакват, но на 3 март може да има и по-силна буря.

От 2000 г. на Земята е имало 12 магнитни бури от най-високото, пето ниво, които са били причина за срив в енергосистеми, прекъсване на радиовръзки и полярни сияния. Последната буря от пето ниво е била на 11 септември 2005 г. В последните години Слънцето се намираше във фаза на рекордно продължителна летаргия и сега слънчевата активност бавно нараства.

Аноним преди 13 години
Който има високо кръвно да внимава.Ще има главоболия ,но не от поркане.

slagaite si po 2 rezervni baipasa i da zapochvame

Sabrax преди 13 години
Трудно е да превеждаш, нещо което не разбираш.