Японски астрономи откриха блуждаещи планети

Те не орбитират около своята звезда, а блуждаят произволно във Вселената
Обновена: 19 май 2011 13:26 | 19 май 2011 13:25,
Японски астрономи откриха блуждаещи планети
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Група японски астрономи за пръв път в историята на науката са открили в централната част на Млечния път няколко планети, които не орбитират около своята звезда, а блуждаят произволно във Вселената. За откритието на учените от университетите на Нагоя и Осака пише сп. "Нейчър", съобщи Би Би Си.

По данни на японски медии по маса блуждаещите планети са по-големи от Юпитер - гиганта в Слънчевата система. Те са открити на около 26 000 светлинни години от Земята. Учени бяха предсказали на теория наличието на подобен род планети, но реалното им съществуване бе потвърдено сега за пръв път. За целта японските специалисти всяка вечер в продължение на две години са фотографирали със специална камера 50 милиона звезди в нашата галактика, в Млечния път.

Наблюденията са извършвани от 2006 г. от обсерватория в Нова Зеландия. В резултат на анализа на събраното огромно количество данни са били избрани 10 обекта, чиято яркост се променя заради планетите, които ги затъмняват. Ако се съди по всичко, те не се въртят около звезда, а свободно "пътешестват" из галактиката.

Според японските учени в рамките на Млечния път подобните блуждаещи планети трябва да са много повече от останалите, които са свързани посредством гравитацията със своите звезди.

АРът преди 12 години
АР-ове....???

Това са планети като изкуствената планета на императора в филма междузвездни воини !

без коментар преди 12 години