Учени засякоха частици, по-бързи от светлината

Шокиращи резултати от експериментите с Големия адронен колайдер
Обновена: 23 сеп 2011 11:37 | 23 сеп 2011 08:50,
Учени засякоха частици, по-бързи от светлината
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Учени засякоха елементарни частици неутрино със скорост, малко по-висока от тази на светлината, смятана досега за непреодолима граница, предаде Франс прес, като се позова на френския Национален център за научни изследвания.

Частиците неутрино са преминали 730-те километра, които отделят Европейския център за ядрени изследвания в Женева от подземната лаборатория в Гран Сасо, Централна Италия, със скорост от 300 006 км/сек - с 6 км/сек по-висока от тази на светлината.

С други думи, неутрино са преминали финалната линия с преднина от 20 метра, отбелязаха френските учени.

Според теорията на относителността на Айнщайн това би трябвало да е невъзможно.

Физици от базирания в Париж институт определиха този резултат като напълно неочакван. Той е бил проверяван в продължение на шест месеца от специалисти, участващи в международния експеримент "Опера", макар че предстоят нови тестове.

Затва и му викат "тъмна" материя......

Ще замоля в тази статия да не пишете простотии, като 23 и 27. Има частици наречени неутрино а LHC ще рече Large Hadron Collider. Експеримента е на CERN, което е научен институт в Швейцария, който притежава 1 LHC - Голям Адронен Колайдър. Прочетете и се пообразовайте малко. Безплатно е.

Тахйон преди 12 години
Някой да обясни, защо тъмната материя и тъмната енергия са неоткриваеми? Няма ги във видимия спектър, в рамките на скоростта на сетлината.

aide sega po tozi slu4ai o6te njakoe silno zemetresenie, burja ili ne6to drugo, koeto ne znaeme. tia *** 6te uni6tozat zemjata i horata. zakakvo sa im teja opiti. (novi raketi, dr. gnusotii) na nas i bez tia opiti ni e gore dolu dobre.

без коментар преди 12 години
Само две неща са безкрайни - Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен. Алберт Айнщайн

До 23. Не си прав - има елементарна частица наречена неутрино.

Драх преди 12 години
Пише че този резултат е проверяван 6 месеца, но интернет-пишман физиците направиха три сметки и веднага го обориха. Тцтц аман от разбирачи...Новината наистина е шокираща и все пак отдавна се знае, че на атомно и субатомно ниво частиците имат други закономерности различни от класическата механика и електромагнетизма.

Ха! Припомни си теорията за относителността. Два фотона се движат един срещу друг не със 600 000 км/с, а с 300 000. Т.е., въртенето на Земята не играе роля.

лекия преди 12 години

ЗЯ преди 12 години
Откъде ги съчинявате тези статии, нямам идея. Основното е вярно, но 20те метра са глупост, (точните данни са в коментар 23) а и експериментът не е проведен в Адронния колайдер.

*** от днес.бг, това е резултат от експеримeнт в CERN, а не експеримент с LHC.

Грую Миндилов преди 12 години
Земята се върти със скорост 30 км/с , бе глупендъри! Просто планетата се е завъртяла през това време!

АйАй-Айнщаин преди 12 години
Айнщаин има едно единствено важно откритие - това за фотоефекта - и затова му е присъдена Нобелова награда. Всичко останало, което е надрънкал, е прието за "гениално" - може би от събратя, свикнали да лъжат с размах.Но това откритие е важно да се потвърди.

Розов бозон преди 12 години
Пък на мен един русенски катаджия ми направи акт за превишена скорост. Засякъл ме с лазар.Даже ми го показа. Лазар, накривил фуражка, дебне в храстите.

Това с двайсете метра е алегорично казано. Разликата е 60 наноскунди от теоретичната. А и става въпрос за сноп неутрони. Сноповете неутринота струят от журналистическите тикви.

Тахйон преди 12 години
Има частици за които скоростта на светлината е долна граница.

Цвайнщайн преди 12 години
Скоростта на светлината не е 300 000 км/сек, а е 299 792 458 м/сек. При тази скорост 20 метра са 6,671281903963041E-8 от трасето, което е напълно обяснимо като грешка на измерването.

Часовникаря преди 12 години
Тези `учени` ,що вместо да дрънкат глупости, не вземат да си сверят двата часовника.

шматки vs айнщайн преди 12 години
Сигурен съм , че такива нищожни отклонения на скоростта има и самата светлина - в зависимост от цвета , спектъра или интензитета.

Уау, е това не го очаквах! Интересно какъв импакт ще има върху разбиранията ни, математиката и физиката в дълъг и среден срок.Кефи ме, хората правят истинска наука, докато нашите се псуват един друг.