Учени откриха части от суперконтинента Гондвана

Те лежат в неизследвана досега част на Индийския океан
Обновена: 17 ное 2011 20:02 | 17 ное 2011 20:02,
Учени откриха части от суперконтинента Гондвана
Снимка: Reuters

Австралийски учени, които изследват непроучвани досега места в Индийския океан, оповестиха, че са открили части от суперконтинента Гондвана, който преди милиони години е обхващал земите в Южното полукълбо, съобщи Франс прес.

Два потънали "острова" са открити при изследователска мисия през октомври на дъното на Индийския океан, в международни води, на 1600 км западно от австралийския бряг.

"Скалистите "острови" съдържат фосили от същества, живели в морските плитчини, а това означава, че навремето тези скали са се намирали на морското ниво или над него, заяви геоложката Джо Уитакър от университета на Сидни.

Учените смятат, че не е възможно скалите да са създадени вследствие на подводна вулканична дейност.

Откритието вероятно ще позволи да се разбере по-добре как суперконтинентът Гондвана се е разпаднал и от него преди 80-130 милиона години са се образували Австралия, Антарктида и Индия.

Уитакър се надява да изследва също "преместването" на Индия първо на северозапад, а след това на север. Смята се, че при сблъсъка на североизточния ѝ бряг в Евразия са се образували Хималаите.

Източната част на Индийския океан е сред най-слабо изследваните райони, що се отнася до движението на тектонските плочи.

ЕЙ.....У ЧЕН . Много добре обесняваш, но след 800 .000 кой ли ще те помни........

Ангел Катушев преди 12 години
Сега чакам да открият и от Лавразия. А приятели,знаете ли,че Австралия се проближава към Азия, Северна и Южна Америка към Азия, а Африка към Европа и след около 800 000 000 години пак ще има един суперконтинент,наречен Кибергея? Тектонските движения,периодичните приплъзвания на континенталните плочи, сеизмичните, геотермалните аномалии, преместването на магнитнитните полюси, вулканичната дейност ще продължават с пълна сила. Геологията, физическата география геофизиката ще претърпят значителни метаморфози, междуконтиненталните колизии ще са на променливи интервали. :)

Тектоничните движения (земетресения) и плочите са факт. Обаче има и други фактори повлияли на релефа на земята. Например по-големи метеоритни сблъсъци. Има една теория, че Антрактида се е получил след сблъсък с огромен метеорит преди ерата на динозаврите в района на Арктика. От силния удар се променя релефа чак то другата страна на земята и се образува антрактида. В този период има изчезване на 95% от видовете организми и т.н. Тези изследвания са си ок само дето никога няма да се разбере вичк

до 10: Защото когато е паднал метеорита който е затрил динозаврите е предизвикал вълни високи километри.

Лелее преди 12 години
9, а защо тогава се намират фосили на морски животни високо в Хималаите?

Индия никога не е била в Гондвана, тя винаги е била част от Азия, а преди това от Лавразия. Няма никакви тектонски плочи, има *** геолози.

AZ преди 12 години
ОМЕР 1-ОСТРОУМЕН

Това е континента Му

drakata преди 12 години
А на най високата точка от тези острови стои закачен нотариален акт за собственост на макЕдония (според професор Любе Тъпоски от МАНУ)

аналИзатор преди 12 години
Носител на Златна топка, КЕШ и голмайстор на световно първенство: Абе какъв Лефски бе... Марш оттука, *** такова! Не давам автографи на такива като тебе!

Гошо Тъпото преди 12 години
Жалко за супер...континента.Ако беше останал,ние щяхме да сме в...центъра и някъде къмпериферията щеше да е...ЕС,който щеше да драпа,да се...присъедини към нас.Нямаше да стане,поради разлика в...стандарта;не може от първобитно-общинен...строй,да преминеш направо към развития...социализъм.

Разпознали са го по един-единствен артефакт - балната рокля на Лили Иванова

дрън , дрън та пляс... Хора без работа се чудят с каква простотия да се занимават.

С една дума "македония" ХА ХА ХА