Откриха две галактики – близнаци на Млечния път

Астрономите са използвали данните от шест широкоъгълни телескопа
24 авг 2012 20:42, Елка Василева
Откриха две галактики – близнаци на Млечния път
Астрономи откриха две галактични системи, почти еднакви с тази на Млечния път. Снимка: архив, Reuters

Астрономи са открили рядка гледка в познатата ни Вселена - две галактични системи, които са почти еднакви с тази на Млечния път, съобщава сайтът "Wired".

Когато се разглежда самостоятелно, Млечният път е типична спирална галактика. Когато обаче се групира с най-близките си съседи - Магелановите облаци - се наблюдава твърде рядко явление. То можеше да остане единствено по рода си, ако астрономи от университета на Западна Австралия и университета "Сейнт Андрюс" в Шотландия не бяха открили още два подобни примера.

Учените са направили откритието си благодарение на проекта GAMA /Galaxy and Mass Assembly/, в който данните от шест широкоъгълни телескопа са използвани за изготвянето на най-детайлната триизмерна карта на галактиките във Вселената.

"Никога досега не сме попадали на галактични системи като тази на Млечния път, като се има предвид колко трудни са те за откриване. Едва отскоро разполагаме с всички необходими компоненти, за да направим анализа, който ни позволи да открием подобни групи“, казаха учените.

Анализирайки данните за стотици хиляди галактики, астрономите са установили, че три процента от тях имат съпътстващи ги галактики като Магелановите облаци, което наистина е рядкост. Учените са открили общо 14 галактични системи, които са сходни с групата Млечен път - Голям и Малък Магеланови облаци, като две от тях са почти напълно еднакви с нея.

Авторите на проучването са получили допълнително време за работа с телескопи в Нов Южен Уелс и Чили, за да изучават новооткритите галактичните системи -близнаци на Млечния път.

Тревоман преди 11 години
Открили това, открили онова. А бе, защо не вземете да се гръмнете?!И как смятате да ни докажете това? Нима може да ни заведете там и като японски туристи да нащракаме всичко на карта памет?Кой знае какво има от обратната страна на луната... пък те ми откриват нещо, до което няма да може да стигнем и когато всичко изчезне и остане само млечния път.На нищо не вярвам, не сме дорасли до там!

Две идентични казват учените... Да разбирам,че в тези 2 галактики има 2 идентични слънчеви системи с еднакви на нас Земи? Интересно ....

хммм преди 11 години
до 20-ти сонара, брачет казва се ,,простолюДие,,. Простолюбие може да е долу като се съберете пиянките пред блка, не се прави на компетентен,

До SonarТочно и аз мислех да пиша като твоя коментар. Това българите са някакво фантастично явление, ръсят простотия навсякъде... Готов съм да се обзаложа, че няма и ЕДНА научна новина в тоя сайт без грозна политика.

neutralen преди 11 години
До член на БСП ... Shto ne se skrie6 we selqnin!kvo ob6to ima tva s typata politika???

Попов преди 11 години
Не бих казал, че Вселената ни е толкова позната.. :)Ама журналята не преписват правилно. :) Google Translate може да бъде подвеждащ понякога.. :)

Гошо Тъпото преди 11 години
Еййй,тази Вселена е...като брашнян чувал,все изтупват по...нещо;я мъглявина,я...галактика.

АСТРОНОМ преди 11 години
ДАНО НАШИЯТ ПАРЛАМЕНТ ГО ИЗПРАТЯТ ТАМ

Земльо мАкедонска..........:))))))))

хммм преди 11 години
ами тия какви глупусти пишат постоянно с тяхните близнаци, близнак е толкова силна дума, кажете ,,подобна,, бе ***...

БГ преди 11 години
Млечен път като нашия ще намерят, ама ако ще и 100 широкоъгълни телескопа да използват като нашия зеленчуков *** Боко няма да открият !

пацифист преди 11 години
Жестоки битки е имало във Вселената,това е моето мнение

дайте да сме първите там,че може да има нещо за плячкосване ,да не ни изпреварят.

на 7-8 бири и аз виждам галактики

Гошо Тъпото преди 11 години
Колко...малък е светът;утре братчедът от другата ...галактика ще ми дойде на...гости,заукенда.

Мочко преди 11 години
Ура! Значи някъде в космоса има още две Земи и на тях още двама Мочковци, които коментират в тамошните Днес.беге-та!

абе, открили, нищо не са открили, а са ги изчислили, я са там, я ги няма

Ученият учен преди 11 години
Едната галактика ще се нарича 'Фидосова' , другата 'Любо Ганев'

да преди 11 години
Браво 2? Само искам да ти кажа,че някъде почти в края (но не на Вселената), а на азбуката има буква " Щ"! Порови се малко там и не само "Магелановите"и " Бойковите" облаци ами и Еровете ще откриеш!

Кога почваме да строим МОЛ и там?