"Кюриосити" достигна основна си цел - планината Шарп

Марсоходът ще открие дали там е имало условия за микробен живот
Обновена: 12 сеп 2014 10:57 | 12 сеп 2014 10:57,
"Кюриосити" достигна основна си цел - планината Шарп
Снимка, направена от марсохода. Снимка: Reuters

Марсоходът "Кюриосити" на НАСА достигна основната си цел - планината Шарп, към която се придвижва от година и половина, съобщиха Асошиейтед прес и Ройтерс.

Учените се надяват там да открият информация дали на планетата, която прилича най-много на Земята в Слънчевата система, е имало условия за микробен живот.

Роувърът кацна на Марс през август 2012 г. именно с тази цел. Той бързо откри район в кратера Гейл с доказателства за древни езера и реки, който е бил подходящ геологично и химически за хранещи се със скали микроби, каквито съществуват на Земята.

След като така изпълни основната си задача, учените го насочиха да търси ниши, където не само може да се е развивал живот, но и да са запазени свидетелства за неговото съществуване. Това е трудно, защото процесът, който изгражда скалите, разрушава органичния въглерод. Според специалистите най-добър шанс да бъдат намерени подобни доказателства има в скалите на планината Шарп в центъра на кратера Гейл. Те са на слоеве, които могат да разкрият геологическата история на Марс.

"Кюриосити" пристигна в основата на 5-километровото възвишение предсрочно, обявиха учените. Той пътува по различен път от първоначално планирания, защото колелата му се повредиха от остри скали и трябваше да бъде избран по-лесен маршрут.

Марсоходът ще започне да взима проби след една до две седмици, когато ще стигне до избрания от учените район - хълмовете Паръмп.

Научна комисия разкритикува екипа на "Кюриосити" за програмата на удължената мисия, която е с твърде много придвижване и малко взимане на проби, предаде Асошиейтед прес.

Джон Гроцингър от екипа обеща, че с достигането на планината Шарп това вече ще се промени.

Шоп преди 9 години
Тва са некви гьолове, дъж ли е валело?

Имам телевизор Шарп. Като му видях картината, възкликнах "Това е извънземна машина". Сега вече съм по-конкретен - от Марс е!

...предаде от мястото на събитието репортер на Ройтерс. хахахах

WTF?! преди 9 години
Снимка, направена от марсохода. Снимка: Reuters

о преди 9 години
Руският "Любопытко" е много по-усъвършенствана машина и наистина ще открие живот на Марс.

Планината се казва "Шар планина" и е открита от античните македонци.

брачеда преди 9 години
Е точно там един брачед се скри да вари ракия-менте и после изчезна.Дано го намерят сега тия!Само от ракията да не пробват, предупреждавам ги!