Амбицията на НАСА: До 2030 година земна колония на Марс

Експерти: Колонизацията ще премине в три фази!
16 ное 2016 13:00, Александър Попов
Амбицията на НАСА: До 2030 година земна колония на Марс
Марс. Снимка: Wikipedia

Ще колонизираме ли Марс? Според амбициозния план на НАСА това може да се случи до 2030 година. Там ще има присъствие на хора, които ще живеят, без да са пряко зависими от Земята.

Дългото пътуване към Марс и стартът на постоянната колония са разделени на три фази.

Непосредствено през следващото десетилетие учените ще търсят начини да преодолеят космическата радиация, която е пагубна за всяко живо същество.

"Съвсем скоро ще видим американски астронавт на Марс. Никога не сме били толкова близо до този исторически момент", заяви Чарлз Болден от НАСА. Агенцията вече работи по нов тип космически кораби, които ще използват, освен класическо гориво, слънчева енергия.

Само преди две седмици от Българската академия на науките обявиха, че на този етап човек може да прекара около 140 дни на повърхността на Червената планета. Това е времето, което може да остане на екипажа, след като от общо планираните 500 дни прекара 360 в път в двете посоки, така че общото количество космическа радиация да бъде поносимо за хората.

Това потвърждават данните от българския космически апарат "Люлин - МО", който е част от руско-европейската мисия "ЕкзоМарс". Апаратурата, дело на Института за космически изследвания към БАН, мери количеството радиация, на която ще бъдат изложени хората по пътя си до планетата и обратно.

Проф. Йорданка Семкова, ръководител на проекта от българска страна, обясни, че резултатите на апарата дотук сочат, че около 70% от допустимата доза радиация за астронавти и космонавти за цялата им кариера ще бъде получена по време на пътя до планетата и обратно, а оставането на повърхността ще донесе още радиация.

"Това означава, че много дълго пребиваване на Марс няма да бъде възможно. Неговата продължителност трябва да се планира, за да не се превишат дозите. В рамките на мисия от 500 дни и ако няма сериозни избухвания на Слънцето, екипажите ще получат дози в рамките на допустимото. Общо 360 дни в път за двете посоки и остават още 140 дни за пребиваване на Марс", посочи проф. Семкова.

Още по темата: МарсучениНАСАхора

САЩ има 2 частни компани, които изкарват товари до МКС. Русофилите пак четат опорните точки. Кога русия ще има частни компании да летят в космоса? Никога

Тодор преди 7 години
Сега пилотираните полети до МКС се извършват от руски пилотирани кораби. САЩ купуват ракетни двигатели РД 180 за сойте Антарес. И това го правят от 16 години. Предполагам че преди Марс ще конструират батут с който ще изпращат корабите си в околозенма орбита.

Гагарин преди 7 години
абсурд да могат до тогава да направят двигател. пак ще просят от русия

Вернер фон Браун преди 7 години
До КорольовЗаткнись поскуда! Хубаво, че бяха моите сътрудници дето ги пленихте та да ви направят двигателите!

списание Космос преди 7 години
До Живко Марков.Лил.Фр.средствата и ресурсите се изхарчиха за войни, лъскави дрънкулки и религиозни кюспета, а по-миналата година намалиха бюджета на НАСА на 40 милиарда, военния бюджет увеличиха на 450 милиарда. догодина се чака нова война и световни сътресения, може би праправнуците най-сетне ще залепят нашите изрезки от списания на лунните и марсианските пещери.

До Живко Марков.Лил.Фр.И преди 40 години Блъсков и блъсковщината са вилнеели в Труд!

Корольов преди 7 години
Тия от ФАЩ да изстрелят първо една ракета дето не е крива, после да мислят за Марс.

А руснаците през 2031 ще кацат на Луната. Значи след 60 години ще си купят билети за хамериканските хотели на Марс!

Руснаците само дори и на луната няма да кацнат. Те все още ползват технологии от 60те години. Тая кална дупка не е мръднала от тогава технически.

Русопил преди 7 години
Това нищо не е - една година след 2030 руснакът ще кацне на Луната - вижте другата статия "Руснак ще кацне на Луната през 2031 г."

ДО няма как да стане, това са 13 години от сега, 1 година само е полета. За подготовката на такава мисия са неободими едни ... 10 години поне, и то ако всичко стане от първия път. Да не говорим, че за постоянно присъствеие можем да говорим едва след като някой отиде и се върне. Това са ти още едни 10 години. Да не би да говорим за еднопосочни билети?

Живко Марков.Лил.Фр. преди 7 години
От преди 40 год. имам изрезка от вк.Труд в която ни уверяваха че 2002 ще стъпи човек на Марс т.е. след около 25 год.Сега отлагат това с още 25 год.Мислят си че ние в тези 25 год. ще забравим или ще измрем и журналистическите им измислици и лъжи ще минат.Не мижитурки народът помни!!!Всичко помни!!!

До АнонименСтивън чете Библиотека "Галактика" и измисля "нови" сюжети за шашкане на младите чукчи

Бойко Борисов преди 7 години
Една Държава е Малко за ГЕРБ.ГЕРБ трябва да прави вселенска политика.Затова аз заедно с Г-жа Цачева ,ЦВ.ЦВ ,Фидосова и други ще имигрираме на Марс

На вниманието на ГЕРБ-Стивън Хокинг е открил хапче за поумняване.

ГЕРБ-само на Марс.От Меркурий те се пазят като дявол от тамян.Особено когато е ретрограден.Не че това им помага,де.

А дано да стане и по-рано за да изпратим всички гербаджии на по-хубавото място.

Ангел преди 7 години
Закво ви е Марс ве!!!!! Тез нашите свръх учени от БАН оня ден се изказа че се открили Змии и Гущери на Венера.Царял живот там !!Отивайте на Венера

те до луната не можаха да сигнат камо ли до марс.извънземните пратиха сигнал на земята че фащ лъжат за луната.те са гледали филма на холивуд

Първо трябва да пратим Бойко там да направи магистрали!