Кога Слънцето ще "погълне" Земята?

Още интересни факти за централната звезда на Слънчевата система
3 яну 2018 14:15,
Кога Слънцето ще "погълне" Земята?
Снимка: Pixabay

2018-та започна със Суперлуна, а днес Земята се намира в перихелий - точката от орбитата си, която е най-близо до Слънцето. По този повод в. "Дейли експрес", цитиран от БТА, предлага няколко любопитни факта за централната звезда на Слънчевата система:

Перихелий - афелий
Земята се движи около Слънцето в елипсовидна орбита. В най-близката точка от нея - перихелий, планетата се намира на около 147,1 милиона километра от централната звезда. В най-отдалечената й точка - афелий в началото на юли, разстоянието е около 152,1 милиона километра.

Размери
Слънцето съставлява около 99,86 процента от общата маса на Слънчевата система, а диаметърът на тази планета е над сто пъти по-голям от земния.

Път
Слънцето орбитира около центъра на галактиката Млечен път. За едно негово завъртане около галактичния център са необходими около 250 милиона години. Орбиталната скорост на Слънцето е около 225 километра в секунда.

Температура

Смята се, че температурата на слънчевата повърхност е между 5000 и 6000 градуса Целзий, докато тази във вътрешността му достига до 15 000 градуса Целзий.
Топлината на Слънцето се дължи на превръщането водородни атоми в хелий в процес, известен като термоядрен синтез.

Прогноза
Слънцето е класифицирано като звезда от тип жълто джудже. В края на жизнения си път то ще стане по-голямо и по-ярко, превръщайки се първо в червен гигант, а след това в бяло джудже. Когато стане червен гигант, Слънцето ще "погълне" Меркурий, Венера и Земята. Очаква се Слънцето да изчерпа запасите си от водород след около пет милиарда години.

Ако слънцето гори масата му намалява, значи също намалява и гравитацията. 3ащо ще ни погълне би трябвало да се отдалечаваме от Слънцето ? Как във вакуума се образува тоя огън и Земята се е оказала на подходящо разстояние за създаване на живот със подходящия размер Луна туй кажете ?

Оптимист преди 6 години
А не предвиждате ли вариант в който Слънцето да не може да погълне Земята?Сериозно, гледах един такъв научнопопулярен филм, в който учени астрофизици доказват, че дотогава Земята ще се отмести по надалече от Слънцето, отвъд днешната орбита на Юпитер!Хайде нека гледаме по розово на бъдещето!

По публикацията рабо преди 6 години
На авторката по-скоро и е в главата песента на Орхан Мурад "Хиляди слънца ще заблестят", отколкото някакви си астрофизични явления......

Един българин преди 6 години
До: номер 5Ти пък сега, издребняваш с тия 15 милиона градуса!Не дръж на тия подробности, пропуснали са три нули, какво толкова?Нали поне първите две цифри са уцелили...И 15 милиона са по Келвин, ама какво са някакви си 273 градуса разлика на фона на 15 милиона?

ЗАСЕГА преди 6 години
СЛЪНЦЕТО БОРИСОВ , е погълнало цяла България. Идеята му да погълне Земята и останалите планети среща пълно разбиране от ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ. и от ТУРЦИЯ.ПОГЛЪЩАНЕТО НЕ Е СЪОБРАЗЕНО С ИЗХОЖДАНЕТО И ЩЕ СЪЗДАДЕ ПРОБЛЕМИ НА АЛЧНОТО МУ ДУПЕ.

"Слънцето орбитира около центъра на галактиката Млечен път"Ай кажете честно БТА и Днес.бг! Ако е така колко много висш разум не сме видяли и да даже черната дупка. Смях!Центъра на всяка галактика е черна дупка и добре, че не сме в центъра на нашата галактика!И Слънцето е ЗВЕЗДА, а не планета.

Прочети предпоследното изречение на статията!"Когато стане червен гигант, Слънцето ще "погълне" Меркурий, Венера и Земята."

Заглавието казва "Кога Слънцето ще "погълне" Земята?", но текстът на статията изобщо не посочва по кое време ще се случи. На тая медия всичката й е такава.

Абе 15 млн. целзий е ама още никой не е ходил да ги премери! Това за сега е невъзможно и за македонците и за другаря Ким Чен!

Ало Централа преди 6 години
"Още интересни факти за централната звезда на Слънчевата система".Слънцето е _единствената_ взезда в Слънчевата система и прилагателни като "централна" в случая са неуместни. Спокойно можеше да напишете,че е още "най-ярка", "най-бледа", "най-четвъртита", "кръгла", "зелена" и т.н. звезда в Слънчевата система.

Моля "журналистката" да отговори: Слънцето звезда ли е или планета? Като е централна звезда, коя е периферната?

Qzeka преди 6 години
Така, така...я да видим кой преписа статията. Температурата във вътрешността е 15 милиона градуса, а милион не се пише с три нули. На тебе сигурно дебелян ти хвърля по 100 лв заплатка, a ти си мислиш, че взимаш 100 бона. Муаххаххамухаххаха

А най правилният въпрос е ,,Докога ли под Слънцето ще се раждат такива кухи индивиди като 1, 6 и 8 ?" И тук ли политиката намесвате бе болни хора. То вашите мозъци са вече препечени и погълнати още преди да порастнете."Вие всъщност не сте виновни ,тя природата се е подиграла с вас.Има и разумни млади хора ,но и доста сте от ония които не ставате,, ...за зеле".И от него има полза,ама от вас ??? Ако всички сме такива ,,разумни"!?!?

Kiffla преди 6 години
Ох, то било пет милиарда години. Аз в началото го прочетох като пет милиона години и се уплаших здраво!

До Анонимендо 10 Какво е статията такава и глупостта ти нали. Не знаеш за произхода си също. Дървените философи накацаха като комарчета тука!

Каквито "журналистите" такива и читателите... така като гледам и двете са пълна трагедия.

Ей това COPY-PASTE не се научиха да не пишат заглавия както не трябва!Ще погълната като Слънцето след 100 мин. години влезне във фаза червен гигант- ще се разшири до Юпитер. След червен гигант е син гигант в края на горивтото на слънцето.Тогава следва супернова и няма вече слънчева система. Капиш днес.бг и дървените философи след мен.

Безпредметно е да се разсъждава над събитие, касаещо Земята след милиарди години.

Възмутен преди 6 години