Откриха за пръв път тъмна звезда извън Млечния път

По преценки на учените обектът е на 2000 години
7 апр 2018 13:52, Елка Василева
Откриха за пръв път тъмна звезда извън Млечния път
Снимка: архив, Reuters

Астрономи от Европейската южна обсерватория в Чили откриха невидима във видимите светлинни лъчи неутронна звезда със слабо магнитно поле и пръстен от студен газ, съобщи Лента, като цитира СайънсАлърт. Обектът е разположен близо до Малкия Магеланов облак и е първото подобно астрофизическо тяло, открито извън пределите на Млечния път.

По преценки на учените обектът SNR 1E 0102.2-7219 (E0102) е на 2000 години. Става въпрос за останки от свръхнова, които сформират сложна напомняща мехур структура. Данните, получени от телескопа VLT (Very Large Telescope) и рентгеновата обсерватория "Чандра", показват, че във вътрешността на мехура има тороидална област от студен газ, която бавно се отдалечава от компактен обект в центъра на E0102.

Въпросният компактен обект се оказа източник на рентгеново лъчение и бе обозначен като p1. Природата му остава неизвестна и освен това не е ясно дали действително се намира в E0102 или зад него.

Астрономите доказаха, че обектът бил част от останки от свръхнова и е малка неутронна звезда. Тя е с два пъти по-малки размери в сравнение с обичайните неутронни звезди, чийто диаметър е 20 км. Тази разновидност на астрофизическите тела излъчва слаба рентгенова радиация и не е забележима във видимите лъчи.

Механизмът, довел до формирането на облака от студен газ, засега е неизвестен, но учените предполагат, че е свързан с поглъщането на компактния обект от звезда компаньон.

Цецо преди 3 месеца
Изгубени в превода, съчетани с неверно изложени данни...така се раждат абсурдните статии!!! Ама нали трябва да се пише нещо, а какво точно и как - няма значение...

Adolf Eichmann преди 3 месеца
Не забравяйте, че с елементарната технология на разположение на НАСА, повечето техни "открития" са нищо повече от спекулации. Всеки 20ина години те си променят мнението за това което са открили поради промени в технологиите. Това което те знаят или си мислят, че знаят е далеч от истината - то не означава нищо...

До Анонимен

Разстоянието което си дал е за Големия Магеланов облак! Разстоянието до Малкия Магеланов облак е 199 000 светлинни години.. Но иначе си напълно прав/а.. Може би просто са забравили да добавят 2 нули ;)

До Анонимен 5 и 6

Имат предвид, че се е образумала преди около 2000 години. Тоест тогава е гръмнала звездата и се образувала свръхнова. Друг е въпросът, че Малкия магеланов облак се намира на около 160 000 светлинни години и значи астрономите виждат това, което се е случило преди 160 000 години и как са видели за преди 2000 само години е абсолютно непонятно.

Мда. 15-тина километра средно. Не е лошо да се чете... Откриват се по електромагнитното и светлинно излъчване, които са в грандиозни мащаби.

Вчера я открили, утре ще я закриваме. Само лъжат тия за да цоцат субсидии.

от 5 И най-важното..как така тази звезда която е на 2000 светлинни години от нас се намира извън пределите на Млечния път ?

Нещо не мога да схвана...Млечния път галактиката ни тоест е дълга 90 000 светлинни години. ние се намираме посредата на тази галактика. Как така тази звзда е на 2000 години, като ние сме изследвали звезди от малко повече от 50 години..тоест 50 светлинни години?

Елка Василева преди 3 месеца
Аз съм малко умна и глу пава. Не правя разлика между 20 и 20 000 км. Също така образУванието си получих на околовръстното а не в унивирситет. Щот съм тъ па. Сел ска. Кра ва. И съм неграмотна. Ама дан ви прай фпичътлении. Толкус си могъ. Аку искъти моъ да въ нъпраъ сфир ки. Биз пъри. Щот ни моа дъ бруйъ и мъй страф дъ ни мъ излъжитьи. Блъгудъръ.

Руский преди 3 месеца
Те еврогйските сросоидистически астрономи само тъмни звезди знаят да откривит.
А не виждат най-ярката, православна, славянска звезда на небосклона ПУТИН

Астроном преди 3 месеца
Оказва се,че там живеят комунисти,затова не се виждат.

ко преди 3 месеца