За пръв път: Учени наблюдаваха разпадане на Хигс бозон

Опитите бяха осъществени в Големия адронен колайдер
29 авг 2018 10:37, Елка Василева
За пръв път: Учени наблюдаваха разпадане на Хигс бозон
Снимка: архив, Reuters

Учени от ЦЕРН за пръв път наблюдаваха разпадане на Хигс бозон на дънни кварки, предадоха Франс прес и ТАСС.

Шест години след откриването на Божията частица най-после специалистите от екипите "Атлас" и "Си ем ес" можаха да наблюдават нейното разпадане на елементарни частици, известни под наименованието дънни кварки.

Опитите бяха осъществени в Големия адронен колайдер и потвърдиха хипотезата, че всепроникващото квантово поле, обусловено от Хигс бозона, дава маса и на дънния кварк, пише БТА.

Пресслужбата на ЦЕРН припомни, че съгласно Стандартния модел на физиката на частиците разпадането на Хигс бозона на двойка дънни кварки е най-честото явление /при 60 процента от случаите/.

Проверката на това предположение бе от изключително значение за потвърждаването на Стандартния модел. Дълго време учените не успяваха да уловят сигнали от разпада на Хигс бозона на дънни кварки и от наличието на "шумове", които съпровождат този процес. По-рано бе констатиран един друг разпад на "Божията частица" - на двойка фотони.

физик преди 5 години
Явно никога няма да открием гравитона (квант на гравитационното поле), а гравитацията ще се окаже геометричен ефект................Айнщайн отново ще се окаже, че е бил прав!

Хигс бoзона се е разпаднал на антиматерия и черна дупка, аз веднъж наблюдавах сливане на ярка светлина със черна дупка, всичко се осветли изведнъж като светкавица и въникна електричество съставено от магнитни вълни и кварки.

Нгого преди 5 години
За бозона и курнишонаТука под кльонаНяма дупка в озонаПоздравиНгого

физик преди 5 години
Теорията на струните е пълна глупост...................сега някои западни колеги дано да го разберат.

физик преди 5 години
Явно предстои да се открие още един бозон, по-тежък от хикс-бозона.Новата частица би трябвало да има маса над 125 гигаелектронволта/c2 , заряд 0 и спин 0.

и без да търсите ще ви кажа: всичко е енергия и по-точно светлина, защото светът е холограма. в най-ниското си ниво материята е светлина, но с ниски вибрации, които мозъкът усеща като твърда материя. това още древните будисти са го открили и без колайдери.

И след като има по-малки частици от хигс бозона от къде е произлязла Вселената кое е първото кокошката или яйцето. Дайте на учените още 1000 трилиона $$$$ да за нов адронен колайдер тоз не струва, нищо не доказаха отново.

физик преди 5 години
Според стандартния модел на елементарните частици съществуват:1. 6 кварки2. 6 лептона6. досега са известни 5 бозона, но и те би трябвало да са 6 на брой, така че отсега мога да предскажа съществуването на още бозон с огромна маса - над 125 GeV/c2.

Щерю преди 5 години
Разпаднал се на софийска баничка и боза...

физик преди 5 години
Ако това откритие се потвърди, то ще е епохално за физиката...............досега кварките не са наблюдавани експериментално!!!

хахо преди 5 години
Сега всички политически *** налазили и този сайт да кажат отколко дънни кварки са направени ББ,КК,РР!