Готвят постоянна контрола за крайградските автобуси в София

Експериментират с нов проект – пътниците се качват само от първата врата
15 окт 2012 18:24, Красимир Ангелов
83
Готвят постоянна контрола за крайградските автобуси в София
Снимка: Булфото

Масови проверки за нередовни пътници по крайградските линии на автобусите започват от "Центъра за градска мобилност", съобщиха от Столична община.

Те стартират от днес и са насочени към редовността на пътниците и качеството на обслужване в тези линии.

Освен това ще бъде въведен нов проект, който предвижда постоянен контрол в превозното средство. Първата линия, по която ще бъдат извършвани новият тип проверки, е номер 59 – от кв. "Княжево" до с. Мърчаево.

По време на проверките от пътуващите ще се изисква качване само от първата врата и слизане от задната врата. При влизане в превозното средство пътникът ще е длъжен да представи за проверка картата си за пътуване или да перфорира билет пред инспектора по контрола.

Ако няма билет – такъв ще се купува от шофьора на автобуса. Единственото изискване ще е наличието на редовен превозен документ, за да може да се осъществи пътуването – няма да бъдат налагани друг тип санкции.

Целта на новата методика е да се подобри контролът и да се стимулира гражданите, ползващи услугите на градския транспорт, да купуват необходимите превозни документи, съобразени с броя на пътуванията – карта, билети за многократно пътуване или билети за еднократно пътуване, отчитат от Общината.

Всяко от превозните средства, в които ще се осъществява постоянен контрол, ще е допълнително обозначено с указателни табели.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


83
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Абе като пред всяка врата на Икаруса чакат по десетина души как ще стане, а и сред тях има възрастни и всякакви охлюви. Виждал съм я и аз системата да работи в Щатите, дори като се качиш не безпокоиш шофьора, а ако нямаш карта пускаш парите в автомат и ти издава билет, ама сори, неприложимо е за двумилионен ориенталски град, където градския транспорт е гръбнака на живота.
49
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За предната врата само да ви кажа ,че в другите държави където е прието...........метрото е по развито и не са толкова фрашкани автобусите.....където се качват от предната вратаКак да ги накараш да се качват от предната врата в 7 сутринта? Като в автобуса игла да хвърлиш няма къде да падне
48
0
 
26
 
! Отговори
аз преди 11 години
Така е в Лондон ,всичките се качат от предната врата....и или дават 2 паунда на шофьора за билет,или си маркират картата......А тука се качвам в автобус,питам шофьора за автобуса и получавам някакъв троснат отговор ,че няма билет ,дори по някога ми ракомаха с пръст само ,без дакаже дори и дума...и разбира се след това влиза контрола и почва скандал,защото нямам билет......а то искам да си купя,ама шофьора не си върши работата просто.....
47
1
 
5
 
! Отговори
BXL преди 11 години
Znachi za tezi deto sa protiv: V Bruksel jiveiat nad 1 milion, dosta ot tiah sa arabi,zigani i tn, koeto ne im prechi da si plastat transporta i da vlizat prez prednata vrata i da izlizat prez zadnata.Niama nisto obsto s mentalitet,vseki moje da bade nauchen, stiga da se naloji edno pravilo i da bade spazvano ot masata. Ot druga strana, iskam da kaja che obstestvenia transport v Bg e dosta gnusen i miseren i spriamo tova- dosta skap...
46
3
 
8
 
! Отговори
Ники преди 11 години
До 44Живея в град с над 500 000 човека население, така че моля...работи системата и в големите градове
45
3
 
10
 
! Отговори
Lo_Ridah преди 11 години
Най-после да се сетите. В Бургас е така от 15 години поне. Има си кондуктор, качваш се , дава си ти билет и толкова. Даже не е необходимо да е смао от първата врата качването. И в час пик не е проблем, стига кондукторите да не са по 150 кила :)
44
1
 
14
 
! Отговори
Николов преди 11 години
Аз съм за постоянния контрол, но освен проверките за редовността на пътниците интересно кога Столична община ще помисли за по-нормални автобуси за крайградскитне линии. Някои от така наречените автобуси са поризведени в годините на създаване на димитровския комсомол и бригадирското движение в България. Въобще не може да се говори за някакви стандарти за безопасност. Пълна трагедия! Не знам кога някоя от тези гробници, които от общината наричат автобуси ще погребе хората в нея.
43
0
 
5
 
! Отговори
Ники преди 11 години
Правилно - то в час пик на крайградските се качват по 10-тина човека, няма да е проблем.
42
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Фандъкова съкрати и колите на градския транспорт, а и никой не знае кога точно минава автобуса.
41
0
 
7
 
! Отговори
Селянина с колелото преди 11 години
Да, ама в центъра има *** зона.
40
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Фандъкова повиши рекордно цената на билетите и картите, а хората нямат пари да плащат и се отказват от градския транспорт. Повечето от автобусите се движат полупразни.
39
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Живеете в чужбина по разни паланки където има трима пътници на час. В натоварена градска среда каквато е София това е неприложимо.
38
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Анонимен 31 живея в чужбина и тук е так , мога да кажа че работи перфектно а и на повечето места по света където сам ходил е така , недей да се изказваш неподготвен защото си смешен.
37
24
 
2
 
! Отговори
Шофер преди 11 години
Карам си колата, тея дето се гърчат в автобусте ги гледам нагло, като на ***.
36
3
 
8
 
! Отговори
вт преди 11 години
системата си работи и не само в чужбина. До колкото знам на много места в България е така и няма проблеми.
35
4
 
6
 
! Отговори
Иво преди 11 години
31 - така е на много места в цивилизованите държави. Така че ще трябва да си перефразираш изречението - поредното умно предложение на Герб. Стискайте им палци за да въри на добре тая държава.
34
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Методът с качване само от предната врата е доста ефективен, ако са на лице 2 прости фактора:1) Хората да преминат масово на потребителски карти, като при влизане само я показват (отнема части от секундата).2) Пътниците имат морал и се качват САМО от предната врата, без да се правят на селски тарикати и да се шмугват през задните, докато другите хора слизат от там.Приложете тези 2 фактора в нашия манталитет и сами ще стигнете до извода какъв ще е резултата от всичко.
33
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
30, ами сигурно точно заради това.
32
0
 
12
 
! Отговори
Ники преди 11 години
До АнонименНавсякъде в Европа се използва този метод за проверка. Смятам го наистина за *** но пък е доста ефективен. ГЕРБ не са открили "топлата вода"!!!
31
0
 
5
 
! Отговори
до 28 преди 11 години
По-новите коли, когато поне 95% си плащат билета. Авантаджиите сега - в старите Икаруси.