25% са постоянно свободните места в синя и зелена зона в София

Наполовина по-малко били репатрираните коли при новата организация
21 окт 2012 15:58,
59
25% са постоянно свободните места в синя и зелена зона в София
Постъпленията от двете зони отиват за поддръжка на градския транспорт. Снимка: Булфото

Постоянно свободните места в синята и зелената зона в центъра на София са 25 процента. Размерът на увеличение на приходите е 150 хил. лева за септември спрямо същия период на миналата година. Това съобщиха днес на пресконференция в Столичната община Малина Едрева - председател на групата на общинските съветници от ГЕРБ, и представители на ръководството на Центъра за градска мобилност.

Те представиха новите критерии за измерване на ефекта от промените в правилата за паркиране в централната градска част.

От центъра отчитат, че санкционираните граждани в двете зони са намалели с около 50 процента, наполовина по-малко са и репатрираните от зоните автомобили. 7000 са подадените заявления за винетни стикери за паркиране в двете зони, 6500 са вече закупени. След промените в централната градска част местата за паркиране в "синята" зона са 5 500, а в "зелената" - 11 500.

Малина Едрева отбеляза, че сред целите на новите правила за паркиране са намаляване на трафика и задръстванията, по-лесно придвижване на хората, по-малко шум, задръствания и по-подредена и по-достъпна среда за гражданите. В тримесечните си публични отчети от Центъра за градска мобилност ще пресмятат колко пари са постъпленията от паркирането в двете зони и как се изразходват средствата.

Едрева посочи, че по решение на Столичния общински съвет постъпленията от двете зони отиват за поддръжка на градския транспорт. Тя припомни, че билетът за градски транспорт от години продължава да е 1 лев, като общината дофинансира пътуванията на повече от половината от пътници. Цената на билета и на картите за пътувания на учащи и пенсионери няма да бъде повишавана. Едрева информира, че през 2013 година с европейски средства ще бъдат закупени над 150 нови автобуса, 20 трамвая и 10 метровлака.

Наблюдение на ефекта от новите правила за паркиране ще се прави на всеки три месеца. Сред критериите за наблюдение са коефициентът на заетост на "синята" и "зелената" зона, трафикът в обхвата на двете зони за платено паркиране, измерване на замърсеността на въздуха.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
2
 
! Отговори
Слави преди 11 години
От такива като тази грозна гъска си затворих магазина,и децата ми ще останат гладни.Поредната слагаческа калинка малинка.
48
0
 
2
 
! Отговори
ry преди 11 години
И сега какво направиха,Преместиха Ада малко по в периферията на центъра
47
0
 
3
 
! Отговори
Радослав Тошев преди 11 години
Затова данъка - "Живот в Центъра" от 150лв да стане 1500лв. Ха - ше ми живеят в центъра дерибеи с дерибеи. Мислите че не видях как ме пуснахте да летя с балон в небесата ли а? През носа ще ви го изкарам- ще съжалявате!
46
1
 
4
 
! Отговори
Радослав Тошев преди 11 години
Ало гражданята - стана ли ви ясно от думите на Калинка - Малинка - парите ви от сини и прочее зони няма да отидат за паркинги и дупки а в черната дупка на Адски транспорт - с две думи - да вземем от богатите и да раздадем на бедните - Долу чорбаджиите с леките коли - да живее малцинството над мнозинството - за съжаление трамвайните билети не са без пари.
45
0
 
3
 
! Отговори
visa преди 11 години
Те изборите ще покажат! Герберите се о***ка този път. По червени от червените на Позитано се оказаха нашите сладури от ГЕРБ!
44
1
 
3
 
! Отговори
visa преди 11 години
Протести до последно, вярваме в съдът!По червени от червените на Позитано излязоха нашите сладури от ГЕРБ!
43
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Има ли такъв паркинг в България ?!В Кавала в центъра, където е и пристанището охраняем паркинг струва 1. 90 евро и важи за 24 часа ?! В Гърция всичко е направено за улеснение на местни и туристи , евала !
42
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В момента има места за паркиране, в зоните, само за живущите там. Това лесно може да се провери, след18 часа, след края на работното време.
41
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
София е толкова голяма вече и пълна с коли, единственото ешение не са *** исни и зелени зони а огрмен пакинг в центъра и на големи места (подземен или надземен няма значение). Да може да се плаща но да е по 2-3 лв за цял ден максимум и пка ще си го избият, но неее в БГ всеки иска да направи максимална печалба за минимално време..за ова сме така с тези цени и всичко :(
40
1
 
14
 
! Отговори
sabr преди 11 години
Да направим място за богатите, като изгони бедните - те това е ефекта от промените!Да не би случайно да си помислят, че са на едно ниво и имат еднакви права!
39
2
 
7
 
! Отговори
Плащането на синя преди 11 години
До До Тогава Зелена и бенбена зона няма да намали трафика. Трафика се намалява от алтернативен транспорт, който е точен ефективен и бърз. Основния трафик Люлин, Младост 4 продължава и това няма нищо общо със зоните, а с липсата на бърз удобен транспорт от големите жилищни квартали. Метрото трябваше първо да стигне до Младост 4 после да се прави до Цариградско а не обратното.
38
6
 
5
 
! Отговори
До Тогава преди 11 години
Ами щом няма да слязат от колите, ще си плащат. Какъв е проблемът? Свободен избор.
37
0
 
11
 
! Отговори
Тогава преди 11 години
До Александър. Тогава когато със градски транспорт ти е по бързо по удобно и по ефективно да стигнеш от точка А до точка Б в София тогава. Ако с кола ми е 15 - 20 мин до работното място а по всякакъв друг начин не по малко от час и три превозни средства няма как да стане хората да слизат от колите.
36
4
 
6
 
! Отговори
До 40 преди 11 години
Пешеходците вече усещат облекчението в синята и зелена зона като спокойно ползват тротоарите, които са за пешеходци, най-вече живеещите имат място където да паркират. Вярвам, че изцяло ще се забрани паркирането по тротоарите. Но трябва време да се разбере, че за всяка привилегия се плаща, все повече мои познати купуват гаражи. Паркирайте на платното, но не може да отнемате правата на пешеходците, за да ви е комфортно и да паркирате буквално в домовете ни, паркирайки пред входовете ни, нагло е!
35
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За да няма задръствания в уличките около зоните, трябва да има една единствена синя зона в границите на околовръстното. Всеки гявол да си прави сметката дали да плаща или да се качи на рейса.
34
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Браво на кметаСам си противоречиш,за какво й благодариш,че освободи големите улици за сметка на тотално задръстване на малките?!
33
0
 
5
 
! Отговори
Възмутен преди 11 години
А има ли 24 часа паяци за неправилно спрели коли м малките улички
32
0
 
7
 
! Отговори
Маркова преди 11 години
До АлександърВ копенхаген няма ями по улиците, те са пригодени за велосипеди, и не ремонтират улици и тротояри с пясък и чакъл и да чакат да завали асфарт.
31
7
 
8
 
! Отговори
Браво на кмета преди 11 години
Първоначално имах съмнения относно г-жа Фандъкова. Но с няколко неини инициативи тази жена ме спечели. Но твърдя, че зелена зона, дори синя трябва да са малките улици в карето - Гешов, България, Тотлебен, бул. Славейков. Защото сега всички коли паркират по малките близки улици и тротоари и подстъпите към тях, градини и зелени площи стават неизползваеми. Вижте какво е на Манов, Иречек, Каниц, Ами Буе. През работни дни е ужас на тези улици. Пешеходците рискуват живота си, ходейки на платното.
30
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В Центърът за градска мобилност , както и в общините са се набутали предимно военни пенсионери с манталитет и акъл на ***. Пък младите нека стоят без работа !!!