Централна гара в София светва с нова визия в края на 2015 г.

Тя ще работи и по време на ремонта
22 авг 2013 19:26,
40
Централна гара в София светва с нова визия в края на 2015 г.
Снимка: БТА

Основният ремонт на централната гара в София ще приключи в края на 2015 година, съобщи транспортният министър Данаил Папазов по време на официалното подписване на договорите с избраните изпълнители по проекта.

Ремонтът ще бъде изпълнен от консорциума "ГБС - Централна гара София", в който влизат Главболгарстрой АД, Водострой 98 АД и Промишлено строителство – холдинг ЕАД, като стойността на договора е около 56 млн. лева (без ДДС), пише БТА. Проектът се финансира по ОП „Транспорт“.

Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите й терени, които се стопанисват и поддържат от НК "Железопътна инфраструктура".

Строителният надзор е на стойност малко над 1 млн. лева, а негов изпълнител е Обединение ТРТ. По договор проектирането трябва да продължи осем месеца. Ремонтът е предвиден да приключи за 26 месеца, каза Андрей Цеков, изпълнителен директор на "Главболгарстрой" АД.

По време на ремонта гарата ще продължи да работи, коментира още Цеков. По неговите думи събарянето на старата сграда и нов строеж би било много по-скъпо и би блокирало жп транспорта към и от София. По тази причина и общата визия на Централна гара София ще остане, но ще бъде осъвременена и много по-модерна.

Обектът предвижда и изграждане на 11 хил. кв метра търговски помещения - съвременни магазини и заведения и изграждане на Координационен център за управление на железопътното движение в цялата страна, допълни изпълнителят.

Транспортният министър Папазов уточни още, че се е наложила корекция на проекта, която да предвиди помещения за структурите на БДЖ. Припомняме, че идея на Данаил Папазов е железопътната компания да освободи офисите в сградата на ул. „Иван Вазов“ в центъра на столицата и да се премести на Централна гара. По този начин ще бъдат спестени средства, а от друга страна ръководството ще може по-лесно да изпълнява контролната дейност върху дейността на компанията.

Колкото до оздравителния план на БДЖ – той е готов и предстоят срещи с кредиторите. От тях зависи дали ще бъде изпълнен, допълни още Папазов, цитиран от агенция „Фокус“.

Още новини от България можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още по темата: ремонтЦентрална гара
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
А дано,че сега каквато визия има - остаряла соц. конструкция с циркаджииски купул и свърталище за наркомани и клошари в основите си + ***.
25
3
 
2
 
! Отговори
iАнонимен преди 10 години
На който му харесва Централна гара....и социализма да ходи в Русия....там е пълно с такива сгради !!!Може да положи и доброволен труд за реновирането на седмоъгълния петохуйник пред НДК !
24
1
 
1
 
! Отговори
СМЯХХL преди 10 години
До MM, когато ревяхте, че асфалта не се яде не се сещахте, че строителството на соц България е на основата на социалистическо робовладетелство. Жителства, държавни заплати според постановление, а не качество на труд. Безумни, Безумни, мегаломански проекти. Тотална национализация на земеделие и дребен и среден бизнес. Комунистите 2 пъти доведоха държава до банкрут. Виж децата и семействата на Живков - строителя, прокопсаха по негово време и след него. Всичко се плаща.
23
3
 
5
 
! Отговори
MM преди 10 години
До БГ - не гледай тъпо!Не говори глупости, болшинството от българите живеят в построени по време на соца панелки и къщи. Пътищата с изключение на няколко участъка от магистрали са правени по соца. По-голямата част от индустриалните постройки и заводи за правени по соца. Може да се стараем да затрием какво нашите баби и дядовци са строили но голяма част от това все още ни трябва и няма изглед да бъде изместено с нещо ново скоро.
22
1
 
5
 
! Отговори
Monster cocky преди 10 години
Каква файда като преди това 5 часа си се возил на гнусен влак...
21
10
 
11
 
! Отговори
БГ - не гледай тъпо! преди 10 години
Бай Тошо колкото и да го плюете беше прав на времето като казваше:"Това, което аз съм построил, вие, идното поколение няма да можете дори да го боядисате"--Обемът на строителството в БГ след времето на Живков значително надминава този по времето на целия социализъм - въпреки кризата. Малко хора го знаят, но това е факт. Само новопостроените жилища, които купиха руснаците са към 350.000.Соца съсипа България за десетки години напред.С Гърция бяхме на едно ниво, а сега те са много напред.
20
5
 
13
 
! Отговори
до 27 преди 10 години
Нали точно това е целта - да се "усвоят" парите чрез "козметика". Кой ще ти строи модерна гара за 5 милионна България както 27 вече спомена?
19
1
 
8
 
! Отговори
Boris Zhelev преди 10 години
Ako mozhe, bez smardelite bakshihi (taksimetradzhii), MOLQ
18
2
 
21
 
! Отговори
so преди 10 години
Разстоянието София-Перник, което е около и по-малко от 30 км се минава за около 50 мин - 1 час. Те средна скорост на движение около и под 30 км/ч, което почти постигам с личния си... велосипед.Иначе от дете обожавам желизниците, но...
17
4
 
4
 
! Отговори
wc преди 10 години
sofijanski e velik sofijanec kogato i da go ybiesh ne e kasno predi godini tam beshe ada za tragvashti i pristigashti kradjaha vsichko a vtoro raionno raboteshe vav tavi nasoka sas kypyvachite na dokymenti ot novotel evropa.imaikata si *** i *** kradlivi vnycite mi gledat na sever
16
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Там района е ***, каквото и да построят ще смърди !Да построят гара на друго място.....Подуяне , по-нормален район (за сега) за 200 пътника (дневно) достатъчна...
15
10
 
28
 
! Отговори
Драган преди 10 години
Този цирей на соца колко милиона трябва да глътне ? През 10 години се правят скъпи и безсмислени напъни да се разкраси този соц обект целящ да покаже какво нищожество е човек !Като няма (качествени) влакове за какво ни е гара ???? По-скромно с общите пари !!
14
3
 
9
 
! Отговори
KeepWalking преди 10 години
до 15Подлезите са отдавна ремонтирани ,не са като тея пред Софийския но са прилични....Кога беше последния път когато дойде в СФ?
13
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
абе то ние светнахме отдавнаи кво ни грее че гарата ще светнеправилните хора ще вземат парите за ремонт и ще станат милионерипък бдж-тж го няма никакво няма и пътницив момента не това ни е грижата - не и на правилините хора разбира се
12
3
 
36
 
! Отговори
Mnogo dobre преди 10 години
Гарата не е мръдвала от времето на социализма, време беше. Много е далеч от европейска визия.
11
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Няма ремонт дори и за милиард лева който ще научи хората да не се държат като ***.Да не пикаят по подлезите и градинките да не правят купища *** нито да не палят или просто разрушават нещата около себе си.Освен ремонт трябва да има камери пазачи и закони обезпечаващи солидни глоби за нарушителите.Или затвор с обществено полезен труд.
10
9
 
19
 
! Отговори
KeepWalking преди 10 години
Как се казваше онова цайсато недоразумение ,дето беше министър при Царя....Николай Василев ли къв беше...още от него имаше проекти направо да се събори цялата гара и да се строи на ново.....и да бъде откровени,че сега комунистите ше строят с парите усвоени на готово от ГЕРБ за строежа на жп гарата,щото по Станишево време фондовете бяха спрени.......Ся колкото и да си комунист ,това е истината....
9
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Защо онези магазини долу останаха празни и вони на *** и урина?
8
4
 
9
 
! Отговори
www преди 10 години
БРАВО ТИПИЧНО ПО БЪЛГАРСКИ - ДЕЙСТВАМЕ СЪС СКОРОСТТА НА КОСТЕНУРКА КАКТО ВИНАГИ И ЗАЩО ТРЯБВАШЕ ДА ГО СЪОБЩИМ ОЩЕ СЕГА ???.
7
8
 
16
 
! Отговори
Hitler преди 10 години
Още малко парички за черни дни да скатаят ***