Метрото уби бизнеса с маршрутки

Намаляват линиите им от 49 на 17
Обновена: 19 дек 2013 14:29 | 19 дек 2013 14:29, Камелия Цветанова
38
Метрото уби бизнеса с маршрутки
Снимка: Булфото, архив

Маршрутните линии в София ще бъдат намалени от 49 на 17 от догодина, защото се оказа, че повечето пътници вече предпочитат метрото.

 „Актуализирахме маршрутните линии в зависимост от втория метродиаметър и от бъдещия трети метродиаметър. Премахнахме преминаването на маршрутките през идеалния център. Обявяваме конкурс за 17 линии, надявам се до месец-два да се явят превозвачи, които да ги обслужват. Предимство ще имат  превозвачите, които кандидатстват с нови микробуси”, обясни Радослав Тошев, председател на комисията по транспорт в Столична община.

Още по темата
Според него вече е отпаднала необходимостта от повечето от линиите на маргаритките и те са станали  довеждащ транспорт до метростанции и други автобусни линии за по-дълги разстояния.

„Остават линиите, в които има търсене. Лека-полека този транспорт ще си отиде, особено с пускането на третия метродиаметър. В повечето градове в Европа има малки автобусчета, но те са в целостта на обществения транспорт. Ние също бихме искали да го направим така, но тогава поне с 20-30 милиона лева би се повишила сметката на обществения транспорт. Общината не дава никакви пари за маршрутния транспорт”, обясни Тошев.

Няма да има промяна в цената на билета на маршрутките. Те остават до 1,50 лева, като някои от превозвачите предлагат около 1 лев билет.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
1
 
30
 
! Отговори
a-a-a преди 10 години
По-скоро липсата на алтернативен транспорт "роди" маршрутките. Хората ги ползваха, защото нямаше с какво друго да се предвижиш от т.А до т.Б за определено време, особено с автобусите и задръстванията.
32
2
 
14
 
! Отговори
Исти преди 10 години
Да,но намали смога,който маршрутките увеличаваха. Всяко "зло" за добро!
31
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Че нали това е идеята на едно метро. Да се намали надземният трафик, респективно занърсяването на въздуха. Какво тук му е чудното се питам ?
30
0
 
4
 
! Отговори
Пламен преди 10 години
"Според него вече е отпаднала необходимостта от повечето от линиите на МАРГАРИТКИТЕ и те са станали довеждащ транспорт до метростанции и други автобусни линии за по-дълги разстояния. "Яко!!!
29
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Въпреки че съм миролюбив, като бях с колелото и една маршрутка два пъти ме засече с рязко спиране - за качване на пътник, в разстояние на 50 метра, в гнева си замахнах заплашително към шофьора и той бая се стресна - явно не беше *** - бияч, та не се сбихме. Не е нормална тази ситуация с маршрутките - за пари (качване на пътници) спират без да се съобразяват с нищо! Отделно вътре е отврат!
28
0
 
9
 
! Отговори
бързияхуй преди 10 години
Алооо екипа на днес, рано сте запразнували с тия "маргаритки":))))))
27
2
 
9
 
! Отговори
sokrat62 преди 10 години
Така трябва да бъде нали претенциите на софянци са за европеиска столица.
26
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Тоя бизнес, нещо произвежда ли? Тая София нещо развива и изхранва ли?Изобщо на всеки парадокс решение,на всяка метростанция 200 км железопътен транспорт в киреча.Град-държава ,икономика-градина ,мила рона антикартина!
25
2
 
18
 
! Отговори
КУРЧАТОВИЙ 104 преди 10 години
ОТ ПОВЕЧЕТО МАРШУТКИ,И БЕЗ ТОВА НИЩО НЕ СТАВА.А И СА ПО-СКЪПИ.
24
1
 
32
 
! Отговори
Селянин преди 10 години
Според мен, би трябвало да ги насочат към крайните райони (10-15 км от София) да возят от и до метрото. В много селца имат автобуси и маршрутки, но са на 1 час. Да ги направят пона на 30 мин, че изпуснеш ли ги си губиш целия ден
23
1
 
45
 
! Отговори
Стоян преди 10 години
Возят ни като прасета в тези катафалки. Интересно как тези фирми печелят конкурси. Погледете само седалките .
22
2
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Маршрутките са жив кошмар, супер че ги разкарват.
21
0
 
17
 
! Отговори
Някой преди 10 години
"Според него вече е отпаднала необходимостта от повечето от линиите на маргаритките и те са станали..." Не пийте водка когато пишете статии!
20
1
 
31
 
! Отговори
Боряна преди 10 години
Ами да спрат метрото, за да не умира вече ненужният бизнес .. аналогично на премахнето на забраната за пушене на обществени места, заради губещия бизнес на няколко ресторанта... :)
19
3
 
24
 
! Отговори
Иван преди 10 години
Метрото е нещо което е нормално да съществува във всяка една европейска държава от десетилетия. Не е нужно да благодарим на когото и да било за нещо което съвсем нормално трябва да имаме, а по-скоро да се питаме защо не се е случило толкова дълго време!!!Относно маршрутките съм много доволен че изчезват и без това създават само проблеми с безобразното си шофиране, спиране където им падне, разбити бусове и неприятни шофьори!!!
18
2
 
31
 
! Отговори
ostavime преди 10 години
Тия ковчези, освен че са опасни, са и постоянна предпоставка за ПТП-та. Само защото са на депутати, все още се движат. 90% от тях НИКОГА няма да минат преглед, ако ги вкарат на канал!!!
17
1
 
21
 
! Отговори
Аз преди 10 години
Да започнат да возят в района на София-окръг до гр. София.
16
1
 
36
 
! Отговори
Тони преди 10 години
Какво означава, метрото уби бизнеса с маршрутките. Самия бизнес съществува само защото метрото не е построено когато му е било времето. Маршрутките са най-ужасния и непредизвикателен транспорт и хората го ползват само защото е бързо, съобразявайки се с чалгата, безразсъдното каране и постоянното псуване на шофьорите.
15
2
 
20
 
! Отговори
Монархист преди 10 години
В 'парашутка' веднъж се возих по принуда. Втори път няма да повторя. И до ден днешен предпочитам комбинацията от метро/рейсове/трамваи/тролеи, в зависимост от това къде отивам. Да не говорим, че парашутки след 21:30 - мечта, докато градския кибичи до 23 или 24 (като последното важи за метрото и някои трамваи)
14
0
 
19
 
! Отговори
sante_dog преди 10 години
...повечето от линиите на маргаритките... - Ко речи? Ко?