Метростанция №8 на "Орлов мост" – 24 метра под земята

Обектът ще има два входа на Княжеската градина
22
Метростанция №8 на "Орлов мост" – 24 метра под земята
Снимка: БТА

Започва строителството на метростанция 8 от третия лъч на метрото в София - "Орлов Мост",   съобщиха строителите на обекта пред БТА.

Обектът ще бъде изграден 24 метра под пътното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Това е най-сложният проект от новия етап в строителството на софийското метро, като дълбочината се налага заради преминаването на тунел под Перловската река и вече изградените съоръжения на Първи метродиаметър.

Новата станция ще бъде разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина, като според утвърдения проект на Столична община за нея са предвидени два входа. Първият ще бъде от към езерото Ариана. Входът ще е от съществуващия подлез, като чрез нов тунел ще се преминава под бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и Перловската река. Така ще се влиза на вестибюлното ниво на бъдещата станция.

Вторият вход ще е от съществуващия подлез на кръстовището на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и бул. "Цар Освободител". Предвижда се подлезът, който е частично открит, да се закрие изцяло и да се направи връзка с Първия Метродиаметър.

Изпълнението е много сложно заради геоложките условия и високите подпочвени води, отчитат изпълнителите от "Евро Алианс Тунели" АД.

По-голямата част от станцията се изпълнява по проект, чрез който не се засяга кръстовището и  не се предизвикват задръствания. Методът се прилага и с цел да се запази Княжеската градина и нейните растителните видове, което е от особена важност не само за района, но и за града като цяло.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
0
 
! Отговори
Иво преди 8 години
В добавка към предишния коментар първите станции са били оразмерени през соца по руски тертип "балшой" без да има потребност от тези дължини. И на третата линия станциите са с дължина 105м осигуряваща максимална превозна способност 50 хил.пътн.в час, макар перспективното й натоварване да е до 30 хил.души в час. Никога на линиите на метрото в София не е имало петвагонни влакове- от самото начало те са с по 4 единични вагона с обща дължина 78м или влакове от съчленени вагони с дължина 81м.
20
1
 
0
 
! Отговори
Иво преди 8 години
Влаковете са по-къси от пероните защото станциите се оразмеряват за далекоперспективното прогнозно натоварване. При четиривагонни влакове , каквито са тези в София максималната превозна способност е 40 хил.пътн. в час. Прогнозното натоварване за най-натоварената първа линия е 38хил.пътн. в час. Въпреки това станциите са с дължина 105м, която съответства на петвагонни влакове и пре3возна способност 50 хил.пътн. в час, която няма да бъде достигната никога съгласно всички даледпрогнози прогнози.
19
0
 
0
 
! Отговори
метропътник преди 8 години
Ние сме на всеки километър........
18
0
 
7
 
! Отговори
Хетфиелд преди 8 години
Ето ви една снимка от времето, в което метрото тръгваше от Сердика към Обеля: nomernoy.metro.ru/foto/foto/nom_sofia_serdika1.jpg Ясно се вижда, че към Младост линията е в строеж, горе на таблото. Снимката е от преди поне 10 години. И ясно се вижда, че тези стари сини влакчета не са било по-дълги от сегашните! Така, че моля всички капацитети да замълчат. Както казах точно тези сини стари руски влакчета никога не са били с повече от 4 вагона!
17
0
 
6
 
! Отговори
Хетфиелд преди 8 години
Пътувам с метрото вече 15 години. И аз хората по-надолу мога да каже, че влакчетата никога не са били с повече от 4 вагона. Старите руски влакчета дори са малко по-къси от новите. Никъде не се е налагало да се махат вагони! Който го твърди или живее в София от 3-4 години... или просто е доста назад с информацията!
16
2
 
2
 
! Отговори
метростоител преди 8 години
Просто са ни излъгали и за старите дълги спирки сме палатили копане, което сега е на вятъра, защото новите са по-къси. Това е страхотна недомислица. Сигурен съм, че метрата в Лондон които са на 100 години им се е наложило да променят размера на смирките, но така не се строи метро през 20ти век. Това е явна недомислица, от която някой е направил добри пари, но Софиянци ще плащат ЗАВИНАГИ.
15
11
 
12
 
! Отговори
БРАВО НА ГЕРБ!! преди 8 години
ЕДИНСТВЕНИТЕ , КОИТО РАБОТЯТ И ПРАВЯТ НЕЩО ЗА БЪЛГАРИЯ...!!КОЙ , ДРУГ , РАБОТИ ,БЕ.....ХА,ХА,ХА,ХАААААА....КОЙ , КОЙ , КООООООООЙ......КАЖЕТЕ МИ....??!!*** ЛИ ..ОТ *** -20....А..??!А , МОЖЕ БИ......БЕЛАТА ЗЛАТКА...ха,ха,хааааааааа...??!
14
11
 
11
 
! Отговори
БРАВО НА ГЕРБ!! преди 8 години
ЕДИНСТВЕНИТЕ , КОИТО РАБОТЯТ И ПРАВЯТ НЕЩО ЗА БЪЛГАРИЯ...!!КОЙ , ДРУГ , РАБОТИ ,БЕ.....ХА,ХА,ХА,ХАААААА....КОЙ , КОЙ , КООООООООЙ......КАЖЕТЕ МИ....??!!*** ЛИ ..ОТ *** -20....А..??!А , МОЖЕ БИ......БЕЛАТА ЗЛАТКА...ха,ха,хааааааааа...??!
13
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Стига сте мрънкали. Разходете се малко по света и ще видите, че и двата варианта съществуват. Може спирките да са по-дълги, както и влакчетата да са по-дълги от спирките - тогава преди съответната спирка се съобщава че на нея не може да се слиза от първите (или последните) N вагона. Примери - Лондон, Берлин..
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До метропътник, я кажи от кога си в София
11
10
 
4
 
! Отговори
метропътник преди 8 години
Айде бе,кажете защо тъкмо се засилим и спираме през 1000 метра?
10
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За по-късите перони на част от станциите благослявайте ГЕРБ, които за да построели метрото по-бързо, ни пре***ха с по-късите перони на някои станции.
9
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не влакчетата са по-къси, а част от пероните са по-къси. Това е за да може след време да се дават пак пари за удължаването на пероните им, т.е. пак да се краде.
8
11
 
4
 
! Отговори
Факт преди 8 години
Влакчетата са по-къси от не всички спирки. за да се хвалят колко бързо строят метрото, ГЕРБ направиха пероните на някои станции по-къси, с което прецака ползващите метрото, защото така влакчетата са по принуда по-къси и съответно в час пик настава голяма тъпканица. Най-верочтно след време ще трябва да се правят наново станциите с по-къси перони, т.е. ще плащаме втори път за тях или по-точно някой ще открадне едни пари за втори път.
7
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защото от Обеля до Сердика са по-дълги и влакчетата преди си ги пълнеха от край до край. При удължаване на линията до Младост по трасето имаше по-къси спирки и това наложи премахване на вагон от влакчето:) Което е кофти, аз лично предпочитам да заема колкото цялата спирка, но ...
6
1
 
10
 
! Отговори
hur преди 8 години
До Питащ Люлински БекБек, ти искаш влакчето да е по-дълго от спирките ли? :D
5
14
 
1
 
! Отговори
метропътник преди 8 години
Защо спираме на всеки 1000 метра!?
4
5
 
5
 
! Отговори
Метро-мен преди 8 години
Защото влакчето е с определена дължина, а спирките са строени с различна дължина, според преценката на специалистите. Както се казва "НА ПАРЧЕ", но толкова си можеме или повече се краде от колкото се мисли ?! Все пак е столицата, а в другите градове и това няма!
3
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименНяма как да стане. Дължината на спирките е различна. На едни е точно. на други е по-късо. Схема. Ако добавиш още вагони на по-късите спирки няма да е на перона. някой някъде е направил далаверата.
2
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Питащ Люлински БекЗа да може в бъдеще да се добавят още вагони на влаковете