Метрото вече е в ремонт, спасяват тунел с цимент

10 месеца след откриването, влакът там започва да се клатушка
106
Метрото вече е в ремонт, спасяват тунел с цимент
Снимка: bTV

Чисто нов участък от първата метролиния в София вече е за ремонт. Между метростанциите "Цариградско шосе" и "Дружба" се е образувала кухина и в момента в нея се инжектира циментов разтвор, за да се спаси тунела.

Този участък от метрото беше тържествено открит на 2 април миналата година, а 10 месеца по-късно пътниците в метрото забелязват, че влаковете се клатушкат и преминават с много бавна скорост в района на метростанция "Дружба".

Ръководителят на проекта за разширението на метрото инж. Кирил Зайков обясни пред bTV, че точно в този участък от метротунела се е появило подводно течение и затова скоростта на влакчетата е ограничена до 20 км/ч.

"От това течение на земните води установихме извличане на земни маси под фундаментната плоча на тунела. Това извличане на земни маси от тези подземни води създава условия за образуване на кухини. В течение на времето водата започва да извлича земни маси и тази кухина започва да нараства. Вече създава условие за деформации на конструкциите, които се намират над нея", обясни инж. Зайков.

Той успокои, че няма опасност за пътниците в метрото, а "Метрополитен" е предприел превантивни мерки за пресичане на това водно течение чрез запълване на тези кухини с циментов разтвор.

80% вече са запълнени. До два месеца инжектирането на циментов разтвор трябва да завърши и кухините да се укрепят.

Разходите са изцяло за сметка на фирмата строител. "Това е по договор, докато изтече гаранционния период, каквито и дефекти да се появят, а в случая не става дума за дефект, става дума за превантивни мерки, разходите са за сметка на строителя", допълни Зайков.

Гаранцията на този участък изтича на 2 април тази година.

 


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
82
0
 
3
 
! Отговори
СМЯХ преди 2 години
Даже китайците дават повече гаранция на стоките и услугите си, приятели. Осъзнайте се...
81
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И Метрото потъна както парите за него !?
80
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сменете мотрисите с подводници и готово! Няма да има нужда от никакъв ремонт.
79
9
 
0
 
! Отговори
Надежденец завинаги преди 2 години
89 много си прост. Как че Дружба е близо до Перник бе ти в София стъпвал ли си някога? Сега ГЕРБ ви е виновен за какво? Някои от вас минавал ли е по ломско шосе сега и преди да направат метрото както и навсякъде с това метро. Вижте. Където е минало метрото София СТАВА КРАСИВА Но вие сте от село и не сте я виждали нито преди нито сега и неможе да го разберете това. Тъпи хеитери. Гледаите си новините на село до печката и даваите напред с каруците.
78
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пак ли за кражби ще се разправяме. Гербавите не знаят друго освен да приберат парите и да осакатявят живота на хората.
77
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Герберска работа.Има ли ремонт,който не е повторен.Тук обаче става страшно.Ако под земята ви затрупа,там си оставате.
76
1
 
12
 
! Отговори
Номер преди 2 години
Ей, ненаяли се гадове, в Дружба плащат данъци и работят десетки хиляди българи, имайте късмета да им падне нещо на главата докато пътуват да ви пълнят гушите! Ще видите гаранцията точно колко е, там са близо до Перник и няма да ви бавят дълго.
75
0
 
15
 
! Отговори
Родоотстъпник преди 2 години
Ужас!И метрото тръгна към терминал 2.
74
0
 
4
 
! Отговори
анонимен преди 2 години
А се говореше, че ще минава поне на 10 метра от газопровода. Щяхме протест да правим.
73
2
 
18
 
! Отговори
нищо ново преди 2 години
Мухахаха ,че след кой герберастки строеж не следва ремонт припомнете си ремонта на околовръстното и наводнението което стана . Обясненията бяха ,че отводнителните тръби не били с достатъчно голям диаметър и въпроса е това проектанта не го ли е предвидил или изпълнителя е направил икономии които някак си са останали незабелязани.
72
2
 
17
 
! Отговори
бай Петко преди 2 години
До ПАРТИЯ = МАФИЯ 59
"...Тиквата и Прасето и антуража им продължават ГРАБЕЖА !!!!..." Ами като дойдат избори що бягате за гъби бе? Елате да ги изметем тези търтеи и нови депутати, без овехтелите замирисани т.н. народни представители /изедници/
71
8
 
2
 
! Отговори
Иво преди 2 години
Май не е станало ясно. Има изпълнени отводнителни канавки, но от ската в тях е влачило клони, шума и кал. Освен това, като превантивна мярка е решено да се прави заздравяване, а не че то е наложително за да се спира водата. Тя се отвежда по отводнителните канавки.
70
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това да не е и във връзка с пропадането на булевард Брюксел.МАй пак не са запълнили/открили проблема...
69
0
 
28
 
! Отговори
ha ha преди 2 години
Аз не съм стройтелен инженер, но в случая е трябвало при наличието на подпочвени води да се направи дренаж, за да си минава водата свободно и да не пропадат основите на каквото и да е. А този циментов разтвор вземете си го инжектирайте в кухите кратуни, те и така или иначе за нищо не стават, поне да си тежите на местата дето ги заемата да не вземе някой по кадърен от вас да ви отвее.
68
0
 
17
 
! Отговори
dp преди 2 години
И аз не го виждам това с циментовото запълване да проработи, тая вода просто ще мине встрани
от запълненото и ето ти нови пропадания.
Дано намерят начин да отведат водата нанякъде контролируемо та да миряса работата, иначе няма да го бъде.
67
0
 
7
 
! Отговори
ии преди 2 години
До 77 Проектант
----------------------------
Щом проблема е външен, защо влакчетата пълзят с 20 км в този очастък?
66
0
 
20
 
! Отговори
чую преди 2 години
напълно неграмотно решение! запълването на кухината с бетон ще доведе до по бързо пропадане на тунела.Създава се вода непропускливо тяло с огромен размер и тегло и то ще потъва по бързо!
65
11
 
1
 
! Отговори
Проектант преди 2 години
Станала е някъква грешка. Гаранцията е 5 години. Това, за което става въпрос не е свързано пряко с метрото, а с околното пространство извън него. Поради стичане на обилни повърхностни води от стръмния склон между ж.к.Дружба и бул. Цариградско шосе е започнало извличане на почвени частици от долната част на ската встрани от откритото трасе. Независимо от това, че няма нарушене на на конструкциите на метрото, за сметка на изпълнителя са предпрети превантивни мерки за заздравяване на почвите.
64
0
 
29
 
! Отговори
ии преди 2 години
Гаранцията на този участък изтича на 2 април тази година.

Безумци! Пералня като си купиш има 5 години гаранция!
Колко милиарда дадохме за това метро? Че получихме 1 година гараниця!?

Ако имахме прокуратора до след 2 часа някой щеше да е в ареста.
63
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ПРАВИТЕЛСТВО УПРАВЛЯВА ЧРЕЗ ЗАЕМИ ОТ СВЕТОВНАТА БАНКА.
ПОРАДИ ТАЗИ ПРИЧИНИ БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА СЕ УПРАВЛЯВА ДОРИ И БЕЗ НАРОД И БЕЗ ИКОНОМИКА.
НА НИКОЙ НЕ МУ ПУКА КВО СТАВА С НАРОДА.
ВАЖНОТО Е УПРАВЛЯВАЩАТА МИФИОТСКА КЛИКА ДА ПРОДЪЛЖАВА ДА БОГАТЕЕ.