От днес: 70 нови китайски автобуси возят софиянци

От септември тръгват и нови трамваи по линия №1
Обновена: 31 авг 2016 16:35 | 31 авг 2016 15:07, Анисия Иванова
64
От днес: 70 нови китайски автобуси возят софиянци
Снимка: БТА

От днес тръгват 70 нови автобуси на градския транспорт. Те са изцяло климатизирани, нископодови и разполагат с видеонаблюдение, мобилен интернет и удобства за хора с двигателни увреждания.

Автобусите бяха представени пред зала "Арена Армеец" от кмета на София Йорданка Фандъкова, министъра на транспорта Ивайло Московски и от посланика на Китай у нас Джан Хайджоу.

Новите автобуси отговарят на най-високия клас в момента - Евро 6. До момента в София са 70 от всички 110 автобуси, а останалите 40 вече са пристигнали на пристанище Бургас и ще бъдат до дни в столицата.

Новите автобуси ще се движат по линиите 60, 64, 77, 82, 604, 309, 72, 84, 404. Автобусите, които влизат в движение от днес, ще обслужват линиите 604, 64 и 309.

Двигателите на автобусите са произведени във Великобритания, скоростната кутия - в Германия, отоплителното и охладително тяло също е германско. Шасито и купето са изцяло произведени от китайската компания Yutong.

"Подменяме автобуси, които са на възраст над 30 години, каза пред журналисти кметът Фандъкова", цитирана от БТА.

Тя съобщи, че Столичната община продължава Програмата за модернизация на автобусите.

"Само за 3 години успяхме да подменим над 50 на сто от автобусите", похвали се тя.

Фандъкова припомни, че са нови 90 на сто от тролейбусите. Пристигат и новите трамваи, които ще бъдат пуснати в движение през септември по линия 1. Столичният кмет обяви, че ще бъде обявен и нов конкурс за още 30 автобуса.

Програмата на Столичната община предполага цялостна модернизация за автобусния транспорт до 2019 г., така че средната възраст на автобусите да бъде под 7 години. Това е нормалният европейски стандарт.

"В тази програма сме заложили и въвеждането на между 20 и 50 електробуса", каза Фандъкова.

Тя съобщи, че китайската компания ще предостави на Столичната община безвъзмездно тестов електробус за срок от шест месеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
12
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Фандъкова е кмет.И пак ще бъде, ако се кандидатира.Вие кои бяхте?Какво направихте за града или България?Станете кметове и купувайте каквото си искате.Сега ще мълчите и ...толкова.
27
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
1,3,4 кога ще ги пуснете на по нормално разписание .Особено линия 4 през Младост кой може да разчита на рейс който е през 30 минути.Смешници лишихте три квартала след като му сменихте маршрута .Имате ли представа колко деца се возеха по линия 4 ????
26
4
 
8
 
! Отговори
до 24 преди 7 години
Сел ски, добре, че са гражданите да имаш нет, хахаха
25
5
 
20
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
"Затворете си индустрията, на вас ви е необходимо само туризъм и селско стопанство."Затворихме "чавдар " Ботевград, нарязахме го, както и много други заводи за скраб.Сега купувайте от Китай . Вместо да внасяте частите от Англия и Германия, да сглобявате, и да продавате вие. Турците, по които плюеме непрекъснато, колко са прости и изостанали, по тая схема правят автобуси и ни ги продават, а ние още вярваме в басните, че с туризъм и селско стопанство ще цъфнем и вържем!
24
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Чайна Дизел шит. Понамерисва на афера с ,,дизел гейт,, .
23
2
 
4
 
! Отговори
Ген полк Гадорян преди 7 години
Това му звучи като Пловдивското вмболлийче от Стара Загора. Муахахаха. Инак без майтап честиту на шопите. И вечна слава на Поднебесната империя.
22
4
 
4
 
! Отговори
европа преди 7 години
В Зарата всички автобуси и тролеи са чистак нови на 100% от Полша.и мисля че изглеждат по добре от тези със европейските части
21
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Шопска му работа , докато има пари за приватизиране ще биете тъпана , като свършат ще бият тъпанаря , те и гърците бяха така , вашия софийски генерал и пет капачки от кока кола не струва ......... да знаете шопи че и пет капачки от кока кола не струвате .......
20
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Днес ще се возя в 84 дано да е от новите. Те не че "старите" са толкоза стари де. А за тези от 64 да не говорим, тея са сигурно на над 30 г.
19
0
 
8
 
! Отговори
хмм преди 7 години
Те били китайски ама с чаасти от германия и от Англия?!?! значи изобщо не са китайски ами са си европейски...
18
5
 
6
 
! Отговори
Селинина с колето преди 7 години
До до 5Нищо ти няма. Добре, че сме ние сел яците та да ядеш хляб. Хаха
17
10
 
15
 
! Отговори
казах преди 7 години
Ако някой Софиянец гласува за ГЕРБ след подигравката с увеличението на билета от ГЕРБ,да му изсъхне ръката!
16
6
 
25
 
! Отговори
жалко преди 7 години
Можехме ни я да произвеждаме тези рейсове и трамвай по лиценз,но нали демократите разпродадоха и унищожиха и завода за рейсове и завода за трамвай,всичко съсипаха хуните.....
15
6
 
25
 
! Отговори
до 5 преди 7 години
София ВЕЧЕ е България! Задръсти се с провинциалисти, вече си донесоха и сел ските номера! Само по морето и в прованса закръгляха сметки, сега на 2-пъти ми се случи за сметка 4.10 да си хванат 5 лв и за 16.20 давам 20 лв връщат ми 3 лв! Няма такъв б оклук като сел яка!
14
3
 
2
 
! Отговори
иван преди 7 години
пак 86 го няма прецакаха истинския хаджи димитър с 285 пуснете нови по линия 86
13
1
 
5
 
! Отговори
Leo преди 7 години
Жалко, че спрях да ползвам градски транспорт ;)
12
12
 
34
 
! Отговори
:) преди 7 години
Фандъка изкара за една луксозна лимузина :) Със здраве да си я ползва ! А за вас - 2 кинта билетче през януари :) *** народ - слаба държава !
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За 74 явно не стигат :(
10
1
 
1
 
! Отговори
Сори, вече е преди 7 години
До Анонимен
9
5
 
24
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 7 години
a) Колко струват? б) Като са нископодови рампите им ще се свалят ли или инвалидите пак ще трябва да се качват с пълзене?