Зелена София - без коли в центъра, още пешеходни зони и велоалеи

Какви са рисковете и къде е баланса...
5 окт 2017 09:18, Петя Славова
90

Удължаване на пешеходните зони и повече велоалеи в София. Това са част от препоръките на световноизвестния архитект проф. Ян Геел за подобряване на градската среда.

Той препоръчва на Столичната община да изнесе трафика извън центъра на града. Една от идеите е част от бул. "Цар Освободител" да бъде затворена за коли.

И докато от общината са категорични, че ще търсят баланса между движението в града и насърчаването на пешеходно и велосипедно движение, според неправителствения сектор разчетът на доклада от местната власт може да се окаже погрешен.

"Най-големият риск, който стои пред нас в момента, е този доклад да се произведе в едно механично изкуствено и неефективно рисуване на велоленти и велоалеи по тротоарите и просто затваряне на няколко преки от пешеходния център", коментира пред Bulgaria ON AIR Гергин Борисов от "Спаси София"

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


90
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
13
 
! Отговори
CH преди 6 години
Управниците създават проблеми, а после отчитат дейност уж при решаването им. Нямам вина, че градът се напълни с пришълци, за да не карам колата в центъра, където живея. Работете върху икономическото развитие на всички региони в страната!!! В противен случай проблемите ще станат нерешими!!! Зелени зони и удобства за велосипедистите трябваше отдавна да съществуват.
20
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Решението е просто - субсидии за електромобилите и предимства за хибридните коли, постепенно спиране на вноса на коли с двигатели вътрешно горене. Събаране на редица стари и негодни сгради и превръщането на терените им в паркове и градинки.Няма как да има кислород и да ми правят зелена София, след като унищожиха повечето дървета и градинки в града.Като стесняват улиците ограничават скоростта на движение, само замърсяват още повече, защото кола на бавен ход замърсява тройно. Трябват и паркинги
19
12
 
8
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
България не е Холандия и велоалеите само ще затруднят и без това лошо организираното движение и паркиране в София. Очевидно е, че никой няма да слезе от колата, за да се качи на градския транспорт или да кара колело, а ще става обратното - все повече хора ще ползват коли, а не градски транспорт. Това е бъдещето и веломаниаците не могат да го променят с абсурдните си искания. Сега в София заради 100 човека с велосипеди, 2 милиона ще имат още по-големи затруднения.
18
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ненормалниците от Столична Община раздадоха повечето малки паркове и градинки за да бъдат застроени от "бизнесмени".А сега ще правят "Зелена София" като стесняват улици и забраняват движението?!?Е, как ще стане? Сигурно ще боядистват паветата в зелено? Ама те вече направиха "зелена зона" и продължават да ни будалкат.Има нещо гнило в управлението на София.
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Многоетажни паркинзи са решението, но зелената боя по асфалта е по-евтина.
16
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Такси за влизане в София ще решат проблема, поне да има полза от трафика. Да ги питам тогава "столичаните" дали ще си ходят по родните места всяка седмица.
15
3
 
10
 
! Отговори
Край преди 6 години
Проблема е по-голям. При запитване в един един блок - какво да се построи на мястото до него - 80% ще кажат паркинг, 15 % градинка и сигурно само 5% ще кажат детска площадка. Такава е градацията на ценностите. ПРОБЛЕМА Е В ЧИПА.
14
3
 
7
 
! Отговори
vse edno преди 6 години
До До 2: Вярно е! В Холандия се карат велосипеди без прекъсване цялата година. и се изминават средно по 17 км на ден от всеки! холандец. Което ще рече, че някои карат и много повече. Сутрин особено, потоците от велосипедисти са чудовищни. И световната здравна организация сочи холандците за една от най-здравите нации. Много рядко можете да видите хора под 80 годишна възраст прегърбени и куцащи. Но това е Холандия.....
13
2
 
9
 
! Отговори
Край преди 6 години
Некой хора си искат комунизъм - всички да си карат колите из София. Забравете - инфраструктурата е скъпо нещо - ще го потребява този които е съгласен да си плаща. И то много да си плаща.
12
9
 
8
 
! Отговори
Край преди 6 години
С коли трябва да са из града само най големите газари - дето не го бърка 5 лв.. на час паркиране и данък от 2-3 хил. лева а година. И колата да му е еко щото иначе я спират от движение. Това дето всяко софянче срещу 500 лв. си кара изгнил барутник трябва да се забрави.
11
17
 
14
 
! Отговори
Край преди 6 години
Решението на проблема в София е в силен градски транспорт. В града трябва да стане скъпо да имаш кола и парите от това трябва да отиват в градския транспорт.Платено паркиране в ЦЕЛИЯ град, драстично качване на данъците за кола и затягане на прегледите.В Амстердам данъка за кола /пежо 307/ е 500 евра на година. За по-големите повече.Няма голям град в света в който паркирането да е безплатно. Превлекоха барутниците от Италия тук.
10
6
 
13
 
! Отговори
До 2 преди 6 години
Това са пълни глупости, нито в Холандия, нито където и да е по света са захвърлили автомобилите за да въртят ***! За пред камерите някой политик може и да отиде до офиса с колело, но реално не е възможно, ако живееш на повече от 6-7 километра от работата си да се придвижваш до нея с колело, особено ако се изисква да се явиш в приличен вид. Градски транспорт добре, но не ако трябва да транспориш багаж, да речем след пазар е много неудобно, така че трябва да има баланс, а не крайности.
9
2
 
4
 
! Отговори
Браво 2 преди 6 години
Защо има кардинални пропуски в последните промени на ЗУТ?!Офиси, клиники, центрове, кръчми, строени до 2000 г. могат да нямат гаражи, но да имат разрешение за офиси на 2 етажа?! да не говорим, че повечето нямат разрешение за ползване Т.н. заварено положение. Разберете, най-големите проблеми са разрешенията за офиси в жилищни сгради, нерядко с предоставяне на невярна информация от собствениците. Променете ЗУТ. Задължете сградите да имат професионалните домоуправители и рейтинг на фирмите.
8
0
 
12
 
! Отговори
Браво! преди 6 години
Промяна в Законодателството!Местност Крива река - купил съм подземен гараж, плащам данъци, редовно на рампата пред входа паркират коли на съседни офиси.Как община "Красно село" - защитава хората, облекчаващи трафика в С-я.Защо, за да се изгради антипаркинг устройство се иска съгласието на всички съседи?Съгласие се иска само от собствениците на гаражи.При наличие, че същите тези съседи без гаражи паркират нагло пред входовете на подземните ни гаражи?Кардинално безхаберие в ЗУТ?!
7
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Спрете строежите на небостъргачи и високи сгради, спрете този стъклен ужас и презастрояване !
6
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Трябва да направят закон с коли да се придвижват само в селата.
5
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всяка втора кола която се движи по улиците, е на държавен хрантутник,или на милю рушвета. По байраците ще ги познаете.
4
15
 
20
 
! Отговори
9988MX преди 6 години
Въвеждате Софийско жителство и 50% от селяците с коли хващат пътя! Това е решението, но като се има предвид, че половината от СО са си селяци... няма кака да стане.
3
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нямам нищо против , но да важи за ВСИЧКИ, а не да ме убеждават как аз трябва да се тъпча в автобуса , за да могат служебните коли да не се бавят в движението.
2
10
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Твърдо съм за, има хора дето не си свалят задниците от колите, а я вижте една Холандия - половината чиновници, депутати и министри ходят на работа с колело или градски транспорт. А Бай *** не слиза от колата и се чуди защо на 50 години мре