"Зелен билет", ден първи: 20 000 продадени, 100 000 отпечатани

Общината отрече, че билетчета са свършили още до обяд
29 яну 2018 13:00,
93
"Зелен билет", ден първи: 20 000 продадени, 100 000 отпечатани
Снимка: архив "Булфото"

В първия ден на "зеления билет" срещу мръсния въздух в София са продадени около 18 000 - 20 000 билетчета от 100 000 отпечатани. Това съобщи зам.-кметът на столицата по транспорта Евгени Крусев. Той отрече информациите, че новите билети са свършили още до обяд.

Вчера софиянци можеха да сефтосат нововъведението на Столичната община. За първи път те имаха възможност да пътуват със "зелен билет" от 1 лев в целия градски транспорт. Мярката бе приложена заради информация за замърсен въздух и с призив столичани да слязат от колите и да се отопляват на ток.

Още по темата

Оказа се обаче, че не всички успяха да се възползват. Репортаж показа шофьор, на който "зелените билети" са свършили и продава от традиционните. Пътници също споделиха, че са им казали, че "зелени билети" няма.

От Общината обаче отричат.

"Възможно е на отделни шофьори в градския транспорт те да са свършвали, но са били зареждани в хода на деня, каза Крусев пред bTV.

Той обясни, че все още няма данни колко хора са предпочели да оставят колите си, за да се възползват от евтиния градски транспорт вчера. За миналата седмица, след първия призив на Столичната община да оставим колите вкъщи, са регистрирани 4000 – 5000 повече продадени билети.

Крусев прогнозира, че и за вчера ще бъде регистрирано увеличение на пътниците в градския транспорт.

Зам.-кметът разясни, че решението за въвеждане на "зелен билет" е прави на базата на прогнози от сензорите на екоминистерството и БАН.

"Когато се съпоставят тези две прогнози, се взема съответното решение за активиране на отделните мерки за въздуха", каза зам.-кметът.

Той припомни и други мерки срещу мръсния въздух, които могат да бъдат активирани при определено количество прахови частици във въздуха. Сред тях са ограничаване навлизането на превозни средства в централната градска част, буферни паркинги в периферията на столицата до основни пътни артерии и до метростанциите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
6
 
! Отговори
До 46 преди 6 години
Прав си, но не така ни лъже Фандъкова. Тя твърди, че твоята кола на газ, със замърсяване нула, както твърдиш ти, замърсява много с фини прахови частици, защото като се движи вдига прахолякът от неизмитите улици и замърсява .... Така Фандъкова ни доказва, че колите замърсявали и като ги съчетае с лъжливите средни стойности, тя доказва, че колите са най-големият замърсител. Средни стойности - печката дими 30 дни в годината и замърсява яко, но като разделиш на 12, за да стане средно на ден в годин
45
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На Фандъкова смешните мерки... На седмица давам по 20лв. за нафта като работя от понеделник до петък и ходя с колата на работа. Ако трябва да си купувам билети излиза 16лв. Ми предпочитам да дам 4лв повече, но да си се возя сам, вмесо да се тъпча с още 50 ***, които половината билни, некъпани, гнусни. А и спирката ми е на 1 км. от нас. Измисли нещо друго, лелче! Ако направиш градски безплатен ще сляза от колата :)
44
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колко много трябва да си глу.пав за да си мислиш че може да се спрат автомобилите в София? И какво ще стане? Северна Корея? Мамини генийчета!
43
2
 
2
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Ясно е, че докато коментираме лъжата, че колите били голям замърсител на въздуха с фини прахови частици, никога няма да дишаме чист въздух. Всеки, който иска да коментираме колите, а не замърсителя - отоплението с твърдо гориво, реално работи против това да имаме чист въздух, измествайки проблема някъде встрани. Лошото е, че много от тях искренно си вярват, че колите замърсявали много. Би трябвало поне да намерят в нета материали кой колко замърсява, да помислят малко по тези данни и да се спрат
42
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Глупости, стар Мерцедес на газ, до работа и обратно 15 км, разход общо 2 Лит газ. 2 лева за двама души. Ековреди- 0. Возя се с жената, слушам си музика, не ми кихат грипавите, седя си удобно, пестя време и пари. Няма да ви ползвам билетчето, благодаря ви, вземете да измиете улиците, да изселите тумбите дето горят мизерия, да изместите въздушния трафик на изток, да газифицирате столицата, да направите обществени паркинги! Бандити!
41
1
 
9
 
! Отговори
До 41 преди 6 години
Имаш ли си на идея колко са колите като бройка в София, които искаш да спреш? За 10 коли ли става дума, за 50 или за 200 коли?Имаш ли си на идея, че в цяла Европа продължават да си карат коли на 15-20-25 години и никой не ги нарича барутници като теб.Имаш ли си на идея, че заради такива като теб, никога няма да се оправим.
40
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 1Мерцедес последен модел дизел е с най-висок стандарт за екологичност и най-вероятно твоя дръгнел 1.6 трови повече.
39
0
 
6
 
! Отговори
София област преди 6 години
Па и аз като дойдох у София си докарах 2 чувала *** да се грея в панелката. Как нема да е мръсен въздуха?
38
1
 
2
 
! Отговори
1 преди 6 години
Аз карам само на газ.Карам трима човека до работата и трима до нас. Колата ми има 1.6л. двигател. Кой замърсява най - много:1. Моята кола2. Трима пътници от грандският транспорт ползващи автобус ?3. Мерцедес последен модел - дизел ?
37
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стига с тези половинчати мерки - спрете 15-20-25 годишните кюнци на колела дето тровят въздука. Над 90% от МПС-тата в софия са избушени барутници, минали технически преглед през 90-те в гаража на някой Хасан в Дойчланд.
36
0
 
8
 
! Отговори
До 36 преди 6 години
Би ли ми обяснил катализаторът как влияе не нивото на замърсяване с фини прахови частици, което е сегашния проблем в София, че нещо не схващам ... Останалите замърсявания са в нормите и не са проблем засега в София.+-+А и много добре ги разбирам хората, които карат без откраднатите катализатори - няма всеки ден да си купуват катализатор, защото те се крадат редовно, а МВР спи.
35
1
 
9
 
! Отговори
промо преди 6 години
хаха, до работа и обратно 14 км, = 2лв за газ, с на ФАНДЪКА 1,6 билет ми излиза 6,4лв ?!?
34
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
зеленият билет показва че Фандъкова просто трябва да си ходи ! защо ли ?, защото ФАНДЪКОВА СЪЗДАДЕ ТОЗИ ТРАФИК - с ЦЕНА 1,60ЛВ на билета
33
0
 
6
 
! Отговори
До 31 преди 6 години
От 35ППС когато се движат означава, че така вдигат прахолякът от неизмитите от Фандъкова улици замърсяват въздуха. Разбира се този прахоляк се вдига във въздуха не само от колите, а и от вятъра преди всичко, както и от пешеходци, велосипедисти, тролеи, трамваи, автобуси, камиони и т.н. Цялото това замърсяване, което е по вина на Фандъкова, тя го приписва само на колите. Простата сметка показва, че колкото по-малко са колите, почти толкова повече една кола замърсява повече според Фандъкова.
32
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз лично познава хора които карат без катализатори в софия, така че не съм много съгласен че тези коли не са замърсители,да има и други доста сериозни това са въглищата и те не са подценени .Но да не забравяме и че има сезон Зима, не заради отоплението , а поради това че не позволява да се разпръсва замърсяването,при горещини няма такова задържане в ниските слоеве,
31
1
 
6
 
! Отговори
До 31 преди 6 години
Много е спорно кое е по-екологично - 40 коли с 40 пътника или 1 автобус на градския транспорт с 40 пътника. Аз бих заложил на колите. От тези 40 коли, една част са на газ, а половината са нови и замърсяват много малко, а и почти всички останали са относително нови, като при по-старите коли бензиновите не замърсяват с ФПЧ, както при по-новите. Според Фандъкова, ППС когато се движат замърсяват въздуха, като колкото е по-тежко едно ППС, толкова повече замърсява, а автобусите са 15-20 пъти по-тежки.
30
1
 
15
 
! Отговори
До 24 преди 6 години
На всеки е ясно, че транспортът има много малък дял в замърсяването на София и не може да доведе до наднормено замърсяване. На всеки е ясно, че сегашното замърсяване в пъти над нормите се дължи на отоплението с твърдо гориво. на всеки е ясно, че Фандъкова имитира, че прави нещо, а всъщност чака вятъра да издуха замърсения въздух и времето да се затопли, за да намалее горенето на гуми, дърва, въглища и т.н. На всеки е ясно, че 80-те процента са повече от 80%
29
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре че духна малко вятър и го разнесе...
28
3
 
5
 
! Отговори
E преди 6 години
Куцо, кьораво, сакато, всичко в София. Кой с какво се отоплява не се знае. Много хора с по 2-3 коли. Как да се диша в този град. И не, не съм от София.
27
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз никога не разбрах ,логиката че е по евтино за транспорт, да имаме 40 коли и 40 пътника, отколкото да имаме един рейс с 40 пътника.Първия вариант излиза по евтино(по незнайни от мен причини,не съм от най умните),но първия вариант е по неекологичен.Бих се радвал някой умен да сме светне в икономическата ефективно на евтиното пътуване (защо се получава така), за екологията ми е ясно.