"Зелен билет" за днес? Ще следим таблата по столичните спирки!

И касиерките трябва да информират за евтиното пътуване
30 яну 2018 10:30,
69
"Зелен билет" за днес? Ще следим таблата по столичните спирки!
Снимка: архив "Булфото"

Електронните табла по спирките в София ще указват дали за този ден е в сила продажбата на  "зелен билет". Тази идея обмислят от Центъра за градска мобилност, за да гарантират в пълна степен достъпа на пътниците до информация.

"Зеленият билет" бе сефтосан от софиянци тази неделя, когато Столичната община приложи за първи път една от мерките си в борбата срещу мръсния въздух. Новият билет струва само един лев и дава възможност за пътуване във всички превозни средства от цялата градска мрежа.

В неделя столичани се информираха от медиите и социалните мрежи за "зеления билет", съобщиха от общината. Те уточниха и че в почивния ден са били продадени 30 217 зелени билета в София, пише "Монитор".

Още по темата

На касите на Център за градска мобилност са продадени 2000 билета повече в сравнение с предишната неделя от месеца. От касите на метрото са продадени 13 500 зелени билета. Със зелен билет в метрото са се возили 23 хил. души. Общо в метрото са се возили 118 хил. пътници, което е с 12 хил. пътници повече  в сравнение с 21-и януари 2018 г.

Освен електронните табла по спирките, касиерите в пунктовете за билетите също трябва информират дали "зеленият билет" е в сила за деня.

От общината контрират на твърденията, че хората с абонаментни карти са ощетени от "зеления билет". Администрацията в София припомня, че цената на картите не се вдигала, а годишната карта за целия градски транспорт е 365 лв., което е точно 1 лв. на ден.

Информацията за очаквано замърсяване на въздуха става ясно вечерно време и може да се следи на сайта на общината. Прогнозите се правят след анализ на данните от сензорите на Министерството на околната среда и водите, които следят ежечасно обстановката.

Отделно Столичната община има разработена система и с БАН, която прогнозира на база климатичните прогнози. Когато се съпоставят тези две прогнози, се взема съответното решение за активиране на отделните мерки.

От "Московска" 33 разработват и мобилно приложение, чрез което хората също ще могат да следят прогнозирано замърсяване. При леко замърсяване на въздуха първите мерки, които ще се прилагат, са: общината ще призовава гражданите да използват градски транспорт, както и допълнително оросяване и чистене на улиците. Такъв призив бе отправен миналата седмица, когато за деня средно бяха продадени повече около 4-5 хиляди еднократни карти за пътуване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Даже и безплатен да е транспортът, това с нищо няма да намали замърсяването на въздуха през студените дни. Всички коли да спрем, пак ще е толкова мръсен въздуха. не разбирам тези, които драпат за по-евтин билет, след като явно не ползват редовно градския транспорт. Който ползва градския транспорт, пътува с карта.
40
3
 
9
 
! Отговори
Неделя преди 6 години
Абе какви са тия глупости?! Билети ще ми продават.... При замърсяване на вързуха защо не пускат транспорта безплатно за няколко седмици или месец?! Белким хората почнат да го ползват. Ама пак никой пет пари не дава за хората, само печалби гледат.
39
1
 
11
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Зеленият билет е имитация на дейност. Горенето на гуми, въглища и дърва замърсява, а Фандъкова нищо не прави да намали това замърсяване.
38
1
 
9
 
! Отговори
От 38 преди 6 години
Още нещо от анализите за Столичната община. В София въздухът, който влиза не винаги е чист, а има и замърсен въздух, например има измерено на Копитото замърсяване от 12-15 мкг/м3 при вятър към София. За да докаже лъжата си, че колите замърсяват най-много, Фандъкова приписва и тези два замърсителя на колите - пренесения замърсен въздух и от мръсните улици. Като се покажат данните средногодишно, всичко е замазано. Отоплението е през студените дни, а средногодишно намалява в пъти.
37
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Според разни измервания направени по поръчка на Столичната община, замърсяването в фини прахови частици в София, през юли и август е около 60% от максимално допустимите норми. В същото време в един от тези анализи се признава, че 90-95% от замърсяването приписвано на колите е заради неизмитите улици - ППС се движат и вдигат прахоляка във въздуха. Простите сметки показват, че при максимално допустима норма от 50 мкг/м3, двигателите на колите замърсяват най-много 1,5-3 мкг/м3 и то ако няма друго з
36
2
 
3
 
! Отговори
ХА ХА ХА преди 6 години
100 % от ония 80 %са изказали "мнение " че и повтарят!!!!
35
3
 
6
 
! Отговори
Биткаджия 40 см бица преди 6 години
Всеки ден съм с бял билет, защото не дупча такъв и пътувам гратис! За вмирисаните и препълнени автобуси толко.
34
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
няма нужда от зелен билет за 1 лв. има нужда от нови управници... #мутроландия
33
0
 
5
 
! Отговори
До 28 преди 6 години
Май не можеш да смяташ.Казваш, че месечна карат за автобус + метро е 43 лева. Ако я ползвам веднъж в месеца пътуването ми струва 43 лева, нали така. Всеки ден май никой не ползва такава карта, за да се твърди, че е по 1,40 на ден. Примерно за 20 дни в месеца прави 2,15 на ден. През останалите дни не я ползваш. Същото е и с едногодишната карта за 365 лева. Ако я ползваш за едно пътуване в годината, то ти струва 365 лева, нали така. Ако я ползваш по 10 пъти на ден, всеки ден, пътуването е 10 ст.
32
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Транспортът замърсява целогодишно, но само зимата има такива превишения на нивата, защото ОТОПЛЕНИЕТО на твърдо гориво е виновно. Другото са празни приказки и неефективни мерки само да се симулира дейност.
31
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 8 Gifa Това и аз казвам. Нали когато повишиха цената на билет казваха, че искат да стимулират купуването на карти. Е, който е с карта му е все тая дали има или няма зелен билет.
30
0
 
8
 
! Отговори
ДА преди 6 години
До ИсторияТя не ни лъже!Тя толкова си може!Мръсните улици са 50% виновни!Така е.Лятото особено,такъв прашоляк е,нямам думи.През другото време става на кал -не можеш да си видиш колата чиста!На втория ден вече е покрита със слой прах или кал-според сезона!
29
1
 
2
 
! Отговори
Иван преди 6 години
До GifaВчера? Пише го под заглавието? *** ли си или се правиш?
28
0
 
7
 
! Отговори
История преди 6 години
Постепенно все повече хора разбираха, че Фандъкова ни лъже и сега умело манипулираните от Фандъкова, че транспортът замърсява са по-малко от половината. Голямата част от коментиращите зеления билет, го коментират не заради чистотата на въздуха, а заради по-евтиното пътуване, макар че не знам какво толкова ги интересува - ако пътуват често, те пътуват с карти, а не с скъпите билети на Фандъкова.
27
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До няма мисълДобре бе, как я направи тая сметка? 5 човека по 1,60 обикновенно прави 8 лева. При условие че явно пътувате с 2 превозни средства в една посока, и явно го правите всеки ден, WHY THE *** не сте с карти?И за кво се оплакваш - с еднодневни карти спестяваш 30% - ти сам го каза.Месечната карта за автобус + метро е 43 лева - по 1,40 на ДЕН. Тоест за твоя случай ще ти излиза 7 лева на ден общо за 5 човека. Или си ***, или не можеш да смяташ. Подозирам първото.Обаче можеш да мрънкаш
26
2
 
1
 
! Отговори
Gifa преди 6 години
До Иван А от кога е тази информация качена там.
25
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
кой ще зареже автомобила си и ще се ка4и в нередовния и мизерен градски транспорт за да спести 60 стотинки 2 пъти в месеца? теч пияни ли са
24
3
 
10
 
! Отговори
История преди 6 години
Интересно развитие има за това кой замърсява в София. В началото всички вярвахме, че замърсяването е само и единствено заради колите, както ни убеждаваше Фандъкова и приближените й. После започнахме да се интересуваме повече от въпроса и доста хора бързо разбрахме, че Фандъкова ни лъже и реалното замърсяване от колите е доста малко и че отоплението с твърдо гориво замърсява в пъти повече от всичко останало взето заедно, а в това всичко останало най-голям дял имат неизмитите от Фандъкова улици.
23
2
 
12
 
! Отговори
няма мисъл преди 6 години
Пак гасят пожари. Като шефа и, оплеска нещо и почват да поправят.Как при 1.60лв да ползваме градски транспорт?Водим децата до центъра на София, ползваме автобус и метро. 2 възрастни, 3 деца - 16лв в едната посока, или 32лв отиване и връщане. Дори с еднодневни карти от 4лв., пак отиват 20лв.Нямам даже избор, с кола определено е по-евтино и по-удобно.1. Направете градския транспорт безплатен за деца и пенсионери2. В дни на високо замърсяване безплатен за всички3. Билет от 1лв цена
22
1
 
9
 
! Отговори
НЕ преди 6 години
Спираме всички коли, а замърсяването се увеличава. Тогава какви ще ги каканиже Фандъкова? Все повече хора започнаха да разбират, че Фандъкова ни лъже и че замърсяването е отоплението с твърдо гориво, вкл. гуми, а не от транспорта. Явно ГЕРБ не смеят да спрат електората си да гори гуми и какво ли не и затова ни овличат вниманието с транспорта.