"Зелен билет" за днес? Ще следим таблата по столичните спирки!

И касиерките трябва да информират за евтиното пътуване
30 яну 2018 10:30,
69
"Зелен билет" за днес? Ще следим таблата по столичните спирки!
Снимка: архив "Булфото"

Електронните табла по спирките в София ще указват дали за този ден е в сила продажбата на  "зелен билет". Тази идея обмислят от Центъра за градска мобилност, за да гарантират в пълна степен достъпа на пътниците до информация.

"Зеленият билет" бе сефтосан от софиянци тази неделя, когато Столичната община приложи за първи път една от мерките си в борбата срещу мръсния въздух. Новият билет струва само един лев и дава възможност за пътуване във всички превозни средства от цялата градска мрежа.

В неделя столичани се информираха от медиите и социалните мрежи за "зеления билет", съобщиха от общината. Те уточниха и че в почивния ден са били продадени 30 217 зелени билета в София, пише "Монитор".

Още по темата

На касите на Център за градска мобилност са продадени 2000 билета повече в сравнение с предишната неделя от месеца. От касите на метрото са продадени 13 500 зелени билета. Със зелен билет в метрото са се возили 23 хил. души. Общо в метрото са се возили 118 хил. пътници, което е с 12 хил. пътници повече  в сравнение с 21-и януари 2018 г.

Освен електронните табла по спирките, касиерите в пунктовете за билетите също трябва информират дали "зеленият билет" е в сила за деня.

От общината контрират на твърденията, че хората с абонаментни карти са ощетени от "зеления билет". Администрацията в София припомня, че цената на картите не се вдигала, а годишната карта за целия градски транспорт е 365 лв., което е точно 1 лв. на ден.

Информацията за очаквано замърсяване на въздуха става ясно вечерно време и може да се следи на сайта на общината. Прогнозите се правят след анализ на данните от сензорите на Министерството на околната среда и водите, които следят ежечасно обстановката.

Отделно Столичната община има разработена система и с БАН, която прогнозира на база климатичните прогнози. Когато се съпоставят тези две прогнози, се взема съответното решение за активиране на отделните мерки.

От "Московска" 33 разработват и мобилно приложение, чрез което хората също ще могат да следят прогнозирано замърсяване. При леко замърсяване на въздуха първите мерки, които ще се прилагат, са: общината ще призовава гражданите да използват градски транспорт, както и допълнително оросяване и чистене на улиците. Такъв призив бе отправен миналата седмица, когато за деня средно бяха продадени повече около 4-5 хиляди еднократни карти за пътуване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
3
 
5
 
! Отговори
До 21 ДА преди 6 години
На сегашният градски транспорт и да ми плащат, не се качвам.
20
6
 
9
 
! Отговори
ДА преди 6 години
Като направите безплатен градски транспорт,тогава ще сляза от колата!Както е в Европа!Тук е Диарбекир!
19
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо софиянци да се изнасяме от София, за да дишаме чист въздух, не може ли селяните да се махнат?
18
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най добре е нищо да не се прави както беше при Луканов. Глад, студ , мизерия и купони за хляб . Това обичат другарите , а не хубави улици , метро , нови автобуси и т.н.
17
0
 
21
 
! Отговори
шофьор преди 6 години
истината е че трябва по накакъв начин да ме накарат да си оставя колата и да се кача на автобуса, но не за събота и неделя а по принцип, това ще стана ако с градския транспорт ми е по евтино да хода на работа, сега ми е по евтино с колата и затова ходя с колата, толкова е просто,
16
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Щом двигателите на автомобилите не замърсяват защо не се диша покрай улиците?
15
0
 
7
 
! Отговори
:) преди 6 години
Значи вместо да следя за бележки дали мога да платя законната цена на билетчето, за мен е по-лесно да не се занимавам с градския изобщо. Той и без това работа върши на ограничен брой хора.
14
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Във Факултета и квартал Христо Ботев, въвеждането на Зеленият билет не промени замърсяването, което е десетина пъти над нормите. Явно там не си купуват Зелен билет, както и преди това не си купуваха билети, а си пътуват гратис. За тях Червен билет ли трябва или какво?
13
1
 
8
 
! Отговори
евтина преди 6 години
ПР акция на СО е инициативата със ЗЕЛЕНИТЕ БИЛЕТИ. Замърсяването на въздуха основно се дължи на тоално сбърканата ИНФРАСТРУКТУРНА политика на града. Почти всички градчета и села на България в предходните години успяха да направят градски инфраструктурни проекти - така наречения воден цикъл. Само в София - има цели райони без улична регулация, без канализация, без газификация, без електрификация, без топлофикация, без училища, без детски градини АБСУРДНО ЗА ГОЛЯМ ГРАД
12
0
 
15
 
! Отговори
Как? преди 6 години
Двигателите на автомобилите в София замърсяват с фини прахови частици за около 1 до 2 мкг/м3, при максимално допустима норма от 50 мкг/м3. Сега замърсяването в София е наднормено и стига до над 200 мкг/м3, а предишните дни стигаше и до 600 мкг/м3. Зеленият билет как ще промени нивото на замърсяване, което на практика не зависи от транспорта?!
11
0
 
6
 
! Отговори
Съобщение преди 6 години
Въздухът в София ще бъде замърсен на 04.02.2018 (неделя). И така(в неделите) ще бъде занапред.
10
2
 
17
 
! Отговори
До 8 Gifa преди 6 години
Май не ти е станало ясно, че зеленият билет е само за пропаганда, че Фандъкова прави нещо за намаляване на замърсяването в София и няма за цел да намали замърсяването в София. Кой полза билет в София? Ползват тези, които рядко пътуват с градския транспорт, а редовно пътуващите си имат карти. За какво ми е примерно на мен карта от 365 лева за една година, която ще ползвам 12 пъти в годината за отиване и връщане, т.е. по 30,42 лева на ден или по 15,21 лева за едно пътуване?
9
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
симулация на дейност за отвличане на общественото влияние. добавена стойност за обществото - кръгла нула. #мутроландия
8
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Фандъкова и всички, които като папагали повтарят след нея, че транспортът в София замърсявал с фини прахови частици, са най-големите виновници в София да не се прави нищо за спиране на замърсителите, които горят гуми, въглища, дърва, найлони, пластмаси, отработени масла и какво ли не още.
7
1
 
10
 
! Отговори
Gifa преди 6 години
Тия от общината са нагли лицемери. Взимали мерки. Зелен билет в неделя когато няма по принцип много ползващи градски транспорт. А в понеделник изведнъж замърсяването падна под критичните допустими стойности. Сега пък щели чрез таблата да ни уведомяват. Ами на повече от половинат спирки в София таблата не са елктронни, а и там където ги има на много не може въобще да се разбере каво се изписва. Повредени са. И кога ще ни уведомяват всъщност. След като вече всички са стигнали до работа си. :(
6
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Постановката със Зеленият билет е елементарна манипулация за отвличане на вниманието от това, което замърсява в София - горенето на гуми, дърва, въглища и т.н. За съжаление манипулацията май е успешна - поне 80% се хванаха на въдицата.
5
1
 
15
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че докато се хвърля вината за замърсяването върху транспорта, а не върху истинския замърсител - отоплението с твърдо гориво, в София ще дишаме мръсен въздух и ще се чудим защо след като сме ограничили колите, въздуха е станал по-мръсен.
4
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В момента почти цяла София е замърсена наднормено с фини прахови частици. Фандъкова обаче чака прогнозата за времето - кога вятъра ще издуха замърсяването, за да пусне тогава зеления билет и да се хвали, че така е спряла замърсяването на София. Май не е сигурна, че топлото време през деня, за разлика от през нощта, ще свали замърсяването от отоплението с твърдо гориво в нормите.
3
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Има мноооооого свободни места с кристален въздух е Родопските села ,например !Там билета е безплатен и постоянен !
2
0
 
22
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Стига заблуди, зелен билет е купен само от тези, които обичайно ползват градски транспорт. Колко автомобила по-малко са се движили? Знае ли се?Ром.ите по малко гуми ли са изгорили този ден?Като искат екология да съживят БДЖ. Блаковете са електрически, а един автобус харчи по 50 литра дизел на 100 км.