20 нови електробуса пристигат в София през октомври

Те могат да изминат минимум 300 км с едно зареждане
20 апр 2018 16:20, Боряна Павлова
23
20 нови електробуса пристигат в София през октомври
Снимка: Facebook

До края на октомври в София ще пристигнат първите 20 електробуса за градския транспорт, съобщи във Facebook столичният кмет Йорданка Фандъкова. По думите на кмета, технологията им е с 324 kW батерия с бавен заряд, с която се изминават минимум 300 км с едно зареждане.

"Електробусите покриват най-високите технологични критерии, достъпни за хора със затруднения в придвижването и са климатизирани, посочи столичният кмет", посочи Фандъкова.

Още по темата

Още миналата година Столичната община реши да приключи с купуването на дизелови автобуси и да премине към такива на газ и електроавтобуси.

По този начин СОС се надява да подобри чистотата на въздуха в столицата. Освен инвестиция в автобуси, Столичната община купува и рециклирани трамвайни линии.

"Големите градове в световен мащаб се разрастват и наши основни предизвикателства са климатичните промени и опазването на околната среда и чистотата на атмосферния въздух, което е една от най-важните теми. В тази връзка Столична община от няколко години изпълнява много ясна стратегия за развитие на София като зелен и иновативен град и тази наша визия намира ясно отражение в проектите, които изпълняваме“, каза Фандъкова преди месец.

 


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В събота и неделя сямо аз фунтаря с дъртия ми немски дизел!
19
2
 
5
 
! Отговори
факт ю преди 3 години
До Факт не е вярно, защото като се опразни София за празниците има значително намаление на финните прахови частици и въздуха е осезаемо по-чист.
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Браво А ДРУГИТЕ 2000 ЗА КОЙТО СА ПЛАТИЛИ СОФИАНЦИ КОГА???
17
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
300 километра - само първата година. Като дойде време да се сменят батериите става интересно.Както автобусите с климатици.Купиха автобуси ама няма пари да се заредят климатиците.
16
3
 
5
 
! Отговори
Крум преди 3 години
До АнонименГотов ли си да се обзаложиш?
15
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Страшна далавера, от кой и на каква цена са закупени? А няма пари за инфраструктура на западните квартали?
14
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хахаха Със 100км практически пробег , няма да могат и смяната да си изкарат
13
4
 
11
 
! Отговори
Крум преди 3 години
До NickС включени отопление или охлаждане (в зависимост от сезона), тези автобуси ще могат да изминават поне 270 км. В София това е разстоянието, което изминава един автобус за две работни смени, включително излизането от автобусното депо и връщането му обратно. След прибирането му в гаража следва и зареждането, за да е готов за следващия ден.
12
2
 
8
 
! Отговори
Крум преди 3 години
До АнонименНови ще са, приятелю. Дори не са произведени още. Ще пристигнат до края на октомври.
11
9
 
8
 
! Отговори
Nick преди 3 години
Да се чете: "могат да изминат до 300 км. с едно зареждане, НО, ще изминават 30 км., защото в задръстването парното и климатика ще си цъкат..."
10
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
зарязваме всичко друго, 324KW батерия за 300км или разхода на този автобус е 1KW електроенергия на километър.Изключваме вариантите с климатици, парно и тн, защото те и сега не ги пускат.т.е за изминаването на 1км ще струва 20ст така да го обобщя, нормален курс от 10км в посока = 2лв.Т.е градски транпосрт ще намали и разходите. Не очаквам това да повлиае на цената на билета, освен нагоре, но е стъпка напред.ако ги прави в 1 ден 300км = 60лв "гориво" 80лв надник ии с 2 курса избива.
9
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 8Благодари за това на твойте общинари, не обвинявай друг кмет, че си върши работата.
8
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А в Русе градския транспорт е пред фалит. Нормално след като София е първо, а цялата останала България трето качество.
7
1
 
23
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Строителството в София прави въздуха по-мръсен и като се застрояват зелени площи и паркинги, но за това нито дума от некадърниците в общината.
6
1
 
27
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Въздухът в София става все по-мръсен по много причини, но транспортът не е сред тях. Примерно по-мръсно става заради безразборното строителство в София - едно, че покрай строежите е от мръсно по-мръсно и второ, тези високи сгради нарушават естествената вентилация на София. По-мръсно става защото улиците и тротоарите в София все по-рядко се мият. По-мръсно става защото се увеличават едни, които горят гуми, дърва и какво ли не за отопление и за да вземат метала от гумите. И т.н. и т.н.
5
6
 
12
 
! Отговори
Факт преди 3 години
Няма наднормено замърсяване заради двигателите с вътрешно горене на транспорта в София. Замърсяването от тези ДВГ обикновено е около 10-20% от нормите и само в отделни случаи достига до 70% от нормите. Ако ще и целия градски транспорт да стане електрически, както и всички автомобили движещи се в София, чистотата на въздуха практически няма да се промени. Цялата данадания е да се усвоят едни пари от мафията, както и да се имитира дейност, че нещо се прави за ФПЧ, които са от дърва, гуми, въглища,
4
12
 
8
 
! Отговори
Гери преди 3 години
Браво! Кмет в действие!
3
4
 
3
 
! Отговори
sport преди 3 години
До АнонименДа, действително ръждата избива брутално.
2
4
 
16
 
! Отговори
sport преди 3 години
Фандъче, едно време имаше едни Икарусчета и едни Мерцедеси, много убави, които бъъълваха ли бълваха. Като си спомня какви следи оставяха при потегляне. Ама тогава имаше доста по-чист въздух. Имаха си дръвца хората, горяха си, но не беше такова чудо. Тя с електробуси ще бори проблема. Похвално. След това да бутнат незаконните катуни, които са навсякъде. Да ги бутнат някъде, да им направят къщи/блокове и да си живуркат "ефективно". Всички знаем кое поражда проблема.
1
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако са нови,колкото трмваите,които са десета употреба,но боядисани,а вече ръждата отвсякъде прозира,мерси.