Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София

Въвежда се нощен абонамент срещу 650 лева на месец, но пробно
Обновена: 27 юли 2018 07:42 | 26 юли 2018 14:15,
193
Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София
Снимка: Bulfoto, архив

Синята и зелената зона в София да се разширят в още четири квартала, предлага Дирекция "Паркинги и гаражи" в Центъра за градска мобилност. Предложението е към кметовете  на кварталите "Оборище", "Възраждане", "Красно село" и "Лозенец", където са предвидени най-много места за паркиране.

"Предвиждаме около 5500 повече места, но точният брой ще имаме, след като бъдат готови схемите", обясни шефката на "паркинги и гаражи" Румяна Милова пред "Фокус".

Новото, което е при това разширение, е, че схемите ще бъдат предоставени на районите кметства и кметовете ще имат за задача да запознаят гражданите с тях.

Т.е. всеки гражданин ще може на сайта на съответната община да се запознае с това как ще изглежда неговата улица след въвеждането на зоната – къде ще има паркоместа, къде ще е забранено паркирането, къде ще има места за хора с увреждания, уточни Милова.

Още по темата

Във връзка с контролните мерки след въвеждането на новите места, тя посочи, че преди месец ЦГМ е получил нови 10 паяка. "От старите ще оставим да работят поне 8, а останалите ще бъдат бракувани. Относно екипите, които ще контролират зоните, имаме също нови автомобили, подсигурили сме и нови устройства за контрольорите, така че имаме готовност. Може да се наложи да назначим още хора, но ще се прецени след като бъдат готови схемите за разполагане на паркоместата и да разпределим районите.

Но хората няма да бъдат повече от тези, които сме посочили в доклада до Общинския съвет – не повече от 76", каза още Милова и уточни, че заплатите на служителите ще бъдат съобразно количеството и качеството на работа.

По думите ѝ, ако предложението бъде прието от Столичния общински съвет, то ще влезе в сила от 1 ноември.

Въвеждане на служебен абонамент за нощно паркиране на стойност 650 лв. на месец

предлагат още от Центъра за градска мобилност. Столичният кмет Йорданка Фандъкова обясни, че ще приема идеята, но пробно - за три месеца.

Милова разясни, че чрез това предложение ще се даде възможност на всяка фирма, която има необходимост, да ползва служебен абонамент. Така че една фирма може да има и нощен, и дневен служебен абонамент, и само нощен.

"Нощният абонамент ще бъде с работно време от 19.30 ч., когато свършва дневният, и ще бъде до 8.30 ч. Цената му за месец ще бъде такава, каквато в момента е на дневния – 650 лв.", добави тя и уточни, че в нощния служебен абонамент влизат и събота и неделя, тъй като потенциални клиенти ще бъдат нощни заведения, а през уикенда те са най-натоварени.

"Засега се предвижда нощен служебен абонамент само за "синя" зона, тъй като общинските съветници прецениха, че повечето нощни заведения са в центъра“, коментира Милова.

9 хил. лева за ремонт на тротоари и за още един наказателен паркинг

Румяна Милова каза още, че ЦГМ предвижда около 9 хил. лв. за ремонт на тротоари за пешеходци и за създаването на още един наказателен паркинг в София.

Тя обясни, че ще се съгласува с районните кметове кои точно ще бъдат тези тротоари, както и ако гражданите имат предложения, да се обръщат към тях.

"Миналата година Столичният общински съвет гласува да ни се предоставят буферните паркинги, паркингите за доизграждане – включително и един наземен паркинг в кв. "Надежда".

До дни ще получим разрешението за строеж, след което ще обявим поръчка за избор на изпълнител и се надяваме до есента той да бъде готов. Половината от този паркинг ще се ползва като наказателен, а останалата част – за обществено ползване.

Около 80 места ще бъдат за обществено ползване и горе-долу толкова за наказателен паркинг. С това ще можем да въведем ред поне в кварталите, които са в близост до този паркинг – кв. "Надежда", кв. "Връбница" и другите", обясни Милова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


193
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
65
19
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Откакто Фандъкова е кмет градът се промени тотално към по-добро.Докато беше Борисов всичко беше разруха.Защото него го интересуваше единствено колкото може повече да открадне.
64
18
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Причината всеки българин да има кола е доста проста.Просто всеки българин, или поне 95% са от село. А без кола не могат да си ходят събота и неделя на село.Излезте на пешеходна разходка в София през събота и неделя - няма да я познаете.Красота и спокойствие.И то е защото селяните са си отишли с колите на село да ги видят там какви са софиянци.Някои дори са успели да си вземат и номера със Софийска регистрация - за тях това е висша цел в живота.
63
18
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нещата ще си дойдат на мястото, когато цената на бензина и поддържаката се увеличат поне тройно. Не може всеки да има кола. На Запад, с който постоянно се сравняваме, коли имат само богатите - висшата прослойка на средната класа.А тук Су-льо и Пу-льо си вози смрадливия г-з на кола.
62
6
 
10
 
! Отговори
До 61 преди 5 години
Май не си разбрал, че плащаш 100 лева допълнително за нещо, което кмета е длъжен да направи на цялата територия на общината. Казано на по-*** език като за теб, все едно да те задължат да плащаш по 100 лева допълнително за депутата избран от района ти, за да ходи депутата на работа.
61
14
 
14
 
! Отговори
до 62 преди 5 години
Така е, аз също живея в Лозенец, на ул.Миджур.Откакто направиха Зелената зона, се видяхме в улица.Преди беше пълна с паркирани автомобили с всякакви регистрации от провинцията и човек не можеше да се движи нормално.Сега на провинциалистите им се свидят 2 лв за СМС и са си намерили друго място за безплатно паркиране.Важното е, че улицата ми вече е чиста, както едно време.
60
2
 
11
 
! Отговори
До 58 преди 5 години
Явно не си живял преди 1989-та. Пред блока ми преди 1989-та имаше повече автомобили, отколкото има сега. Колкото хора в блока имаха автомобили преди 1989, толкова имат и сега, но застроиха единия от двата паркинга до блока - по-големият, който беше за 50 коли и остана по-малкия - за 30 коли. Преди 1989 и двата паркинга се запълваха докрай. Сега се паркира къде ли не заради това.
59
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да му мислят всички "вносни" регистрации и всички наемодатели/наематели, които не искат или не могат да си сменят адресните регистрации. Останалите ще сме повече от доволни. Който наскоро е минавал през долен Лозенец в видял, че промяната е огромна и то към хубаво. Едва ли на нормален човек ще му се досвидят 100 лева годишно, т.е. по-малко от 10 лв месечно.
58
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Каквото и да си говорим, селяните в София вече са в пъти повече, отколкото градът може да понесе.Ама виновен е Жльо Жабата, който махна Софийското жителство.А го махна, защото и самият тоя си беше едно мижаво селянче от Веселиново.
57
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цяла София се забатачи заради общината. Безумни промени по транспорта, безумни разрешения за строежи, безумна организация на движението и паркирането и това е резултата - цяла София е задръстена с коли, а в София личните коли са 3-4 пъти по-малко на човек от населението в подобни градове в ЕС. При това колите в София се изпозлват много по-малко в сравнение с градовете в ЕС.
56
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Селянините дори не са чули че не се спира върху трамвайните релси.Ама как да знаят като не са се явявали на курс, а са си купили книжките.
55
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Комунистите когато проектират и строят София са я предвидили за 20 пъти по-малко автомобили, колкото има сега. Защото тогава за кола се чакаше по 10-15 години и малко хора можеха да си я позволят. А и имаше постоянен недостиг на горива. За това улиците по градовете и магистралите бяха почти безлюдни. Пред един 8 етажен блок се мъдреха най-много 10 автомобила.
54
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Навсякъде в Европа в големите градове паркирането е платено.Ама Бай *** откъде да я знае тази работа, след като за него София е върхът на света.Погледнато от собственото си кално село, идвайки в София, той си мисли вече че е постигнал цела на жалкия си скапан живот.
53
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Калинките на ГЕРБ толкова си могат. Пак гласувайте за тях и още ще ви ощавят.
52
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ганчовеца Комплексар си мисли, че сядайки зад волана на някаква трошка за хиляда и нещо лева вече е Чорбаждия и това го издига много над обикновените Пешеходци.
51
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
София се забатачи от всякъде! На Константин Величков какви тапи правя не е истина. Целта е да се качим на ГТ. Няма как да стане при това съотношение цена/качеството. Намалете билетите и картите. И пак няма гаранция, че ще върнете хората в автобусите. Предупредих ви, че лесно ще ни свалите от ГТ, трудно ще ни качите обратно.
50
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За Бай *** е въпрпос на престиж да ходи на работа с колата. Нищо че до там му е две спирки с метрото.За него Баровеца е унижение да се вози в градския транспорт.
49
6
 
11
 
! Отговори
нали! преди 5 години
Да се въведат и някакъв вид такси също за родените извън София.-А родените в София да се кастрират, за да не се разпространява селянщината.
48
5
 
10
 
! Отговори
До 45 преди 5 години
Не лъжи! Няма европейска столица или град по света извън България, с гъстота на населението подобна на Сифия, в който да има платено паркиране.
47
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Сега хората в новите зони ще започнат да паркират в съседните квартали където не се плаща"Едва ли някой ще рискува да му надупчат гумите или счупят фаровете, като я остави в съседен квартал, заемащ мястото на местните хора.
46
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В една нормална държава Фандъкова щеше да е чистачка в някоя детска градина, а шефът й Борисов най-много пазач на паркинга в някой мол.Обаче тук е България ...