Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

Метрото ни стана тема на предизборен дебат в полската столица
Обновена: 23 авг 2018 16:48 | 23 авг 2018 13:00,
127
Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!
Снимка: архив, Dnes.bg

Градският транспорт на София се превърна в тема на предизборния дебат във Варшава. Полската столица трябва да избира кмет през октомври, а кампанията набира скорост.

Преди дни един от кандидатите, сегашният зам.-министър на правосъдието Патрик Яки, намеси българската столица във варшавското състезание.

 

Акцент в кампанията му е строителството на две нови метростанции, а като положителен пример за бърз и евтин строеж Яки даде софийското метро.

Това предизвика действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава Рената Казановска да  направи презентация пред журналисти, в която разкри реалното състояние на градския транспорт в двете столици.

Още по темата

Ето какво пише в част от слайдовете на Казановска, преведени от организацията "Спаси София":

"В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. Инвестиции в подвижен състав почти няма. Между 2006 и 2018 Варшава закупи 281 нови трамвая, София – само 25. Наземният градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат".

Зам.-кметът на Варшава обясни и че София е построила новите си метростанции с едва 105 метрови перони, което налага 80-метрови къси влакове. А за новата, трета линия в София, влаковете са едва 60-метрови.

"Дори днес е сигурно, че те ще са недостатъчни за пътниците и очакваните бъдещи пътникопотоци", обясни Казановска.

Метрото във Варшава, макар и с по-малко станции от софийското, превозва двойно повече пътници всеки ден.

В презентацията на Казановска се казва, че метрото в София оперира на три пъти по-големи интервали от варшавското. В 16 часа интервалът във Варшава е 4 минути, а по новата М2 линия в София – 8-9 минути.

След 20 часа интервалът в София достига 14 минути, а във Варшава е 8-9 минути до полунощ.

Софийското метро е с последен курс преди полунощ, докато варшавското работи до 3 през нощта.

Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

"Бърза градска железница? В София просто няма такава система", също е сред направените коментари от официалните представители на община Варшава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
83
0
 
8
 
! Отговори
ikar преди 5 години
До Наблюдаващ Изброените имена на квартали са свързани с неща и събития от доста далечно за вас време. Хиподрума наистина беше хиподрум, на който се провеждаха конни състезания, на Лагера наистина имаше лагер, военен, Цариградско шосе води към Цариград, другото му название е Истанбул , може би предпочитате да се нарича Истанбулско шосе. Другите названия също са свързани с квартали или села, които преди са били в околностите на София, като Дървеница, например. Да не изброявам, просто четете.
82
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До НаблюдаващНещо сензорите ти не са в ред. От много смяна на имена на емблематични сгради, улици, площади и т.н. затриваме с бързи темпове сами нашата велика история. Самоотричаме се. А леем крокодилски сълзи, че, ох, други ни затриват, и че след 40 години нямало да има България. Самозатриваме се. Самоотричаме се. От малограмотност. От самочувствие на лаици, обсебени от страст да се наложат. От такива, които се дразнят от "Красна поляна", "Красно село", но не знаят че е стара българска дума
81
3
 
1
 
! Отговори
до 79 преди 5 години
Чета правилно това което отнася значението към темата.То оставаше и молитва да правим към Цариград.Разбира се, че говорим за преностното значение, но малко книжки си чел в живота си та да разбираш преносния смисъл.Както беше казал Дмитри Иванов на Иван Костов... "разликата между мен и теб е само 10-те вагона книги които аз съм прочел"
80
11
 
1
 
! Отговори
така е преди 5 години
До SELJANINПоляците когато са били хора, прабаба ти още е висяла на опашката си и си е яла бълхите.
79
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Да си чужденецМи ходи в Младост бе.
78
5
 
0
 
! Отговори
SELJANIN преди 5 години
na svetlinni godini sa pred nas.
77
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 58Малко езикознание - "метан" е турска дума, и изобщо не означава "оказана почит с користна цел", а "Нисък поклон при молитва". Използвай грамотно и добросъвестно тълковния речник. Просто не си забелязал първото, основното значение на думата, а неизвестно защо си обявил второто - преносното. Твоя работа. Все пак, добре че не си го обяснил в случая и като блатен газ. Колко му е.
76
8
 
4
 
! Отговори
Да си чужденец преди 5 години
Ако съм чужденец и ме накарат да ида в квартал ,, Стрелбище" ще си мисля, че по цял ден се стрелят, в ,,Хиподрума", че си правят конни надбягвания, а във ,, Факултета" живея най-учените хора и професори не само в София, а в цяла България.
75
4
 
16
 
! Отговори
до 73 преди 5 години
В Петербуг съм виждал интервал между два влака в една станция 37 сек!!!Не знам какво компютри имат руснаците.Не знам как никога там няма аварии.Като си помисля един влак само да спре...
74
3
 
10
 
! Отговори
до 73 преди 5 години
В Петербуг съм виждал интервал между два влака в една станция 37 сек!!!Не знам какво компютри имат руснаците.Не знам как никога там няма аварии.Като си помисля един влак само да спре...
73
5
 
7
 
! Отговори
Наблюдаващ преди 5 години
От коментарите тук взех да се чудя защо са решили да се казва,,Цариградско шосе", вместо Софийско централно шосе" или дето предложи някой преди това ,, булевард Плиска"?Всички знаем хотел,, Плиска" звучи логично и булевардът да се казва така. Цар нямаме официално,ако не броим Бойко.Цариградско звучи като турското шосе. Имената и на улици и квартали напр.като,, Народно хоро,Голо Бърдо, Лагера, Мусагеница, Разсадника,Хладилника, Красна Поляна, Красно село, Джон Ленън, спирка Е.С, Обеля са странни
72
0
 
5
 
! Отговори
До 72 смях преди 5 години
Пишеш като 15-16 годишен.
71
1
 
9
 
! Отговори
до 68 преди 5 години
А в метрото на Санкт Петербург и Москва се возиш цял ден за 80ст. нашенски.Метро образец за изкуство, красота, чистота, култура и техническо постижение.В Петербург са едни от най-дълбоките в света станции в света - една от тях е втора в света.Единия лъч на метрото минава в тръба плаваща в подземна река...
70
4
 
14
 
! Отговори
смях преди 5 години
Метрото в София е супер, но трябват още 2-3 лъча, за да обхване всички квартали. Трамваите в София са ***, но от всичко най-тъпо е паркирането в София. Не може, нито в центъра, нито в широкия център, да няма адекватно паркиране в подземни, многоетажни паркинги и всичко да е по улиците и да задръства артериите. Примери безкрай.
69
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има стари карти на София, вижте. Около 1962 година знака за начало на София беше в ниското на 4-ти километър, където сега е естакадата. Кога са го сложили, не знам. Когато направиха Цариградско шосе в сегашната му ширина, то стигаше поне до Самоковско шосе и имаше ограничение от 110 км/час. По някое време са го наричали Тракия. Плиска не.
68
4
 
4
 
! Отговори
до 61 преди 5 години
Като видях ко,ко си грамотен, не се учудвам и на паметта ти.Бул. Плиска е преименуван на Ленин през 80-те годи и заради някакъв юбилей на Ленин - наистина не знам какъв.А след идването на т.н. "демокрация" започнаха да връщат всички имена от царско време.И правилно смениха "Г.Димитров" защото било култ към личността.А каква е напр. Мария Луиза? Каква роля има тя в историята ни?
67
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До софиянецНе само връзките до метрото ги няма, връзките между надземния транспорт са отчайващи. За 3-4 км трябва да прехвърляш, и то по най-неудобен начин (двойно и тройно пресичане, разстояние, място на спирките), много често 2-3 транспорта. Пероните - на 1/2 метър разстояние от колите, "пропасти" между нивото на перона и стъпалата, изядени бордюри, ями, ръкохватките - на 1/2 м. навътре в салона - недостижими."Софиянските" навеси не пазят от нищо! По перона - рой будки закриват часовника...
66
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
аз пък твърдя че София в момента има един от най-добрите обществен транспорт, и при това можеш да го ползваш срещу 4 лева/2 евро/ цял ден
65
2
 
6
 
! Отговори
софиянец преди 5 години
До до 58 - Какъв булевард Плиска сънуваш!? Пък имаш наглостта да "Чета, да се ограмотявам"! Освен това разширението на булеварда е през 1974 г. и да престанат спекулациите ще кажа, че живея там. Аман от нови столичани!
64
15
 
13
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
На някакви неудачници все нещо им пречи. София си се развива супер добре, няма метро в Европа, което да изглежда по-добре, да е чисто, ненадраскано с графити и да не е пълно с цветнокожи. Има денонощен градски транспорт, градинките и парковете се обновяват, прави се околовръстна магистрала, какво искате повече, задклавишни лъвове? Някой да дойде да оправи бардака в собствения ви живот?