Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?

СО прилага само пиар мерки за справяне с мръсния въздух!?
Обновена: 24 яну 2019 20:02 | 24 яну 2019 20:02,
139
Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?
Снимка: Булфото

Столична община прилага само пиар мерки за справяне с проблема с мръсния въздух, каза пред БНР Христо Илиев от групата "За чист въздух". Групата  внесе иск срещу Столичната община за бездействие в борбата с фините прахови частици.

"Прилагат пиар мерки от сорта на няколко домакинства от Нови Искър да преминат на по-екологично отопление, но са нужни първо спешни мерки, второ, доста повече размах и такива, които да не са с пиар насоченост, а наистина да работят", обясни той.

Още по темата

"Един конкретен пример - ако се намалят интервалите на движение на автобусите, на трамваите и на тролеите, ако се направят нови маршрути, които са доста по-удобни за хората и ако се изградят повече бус ленти, повече трамвайни ограничители, така че превозните средства да се придвижват по-бързо, то доста повече хора ще забележат, че им е доста по-удобно да се придвижват с градски транспорт, а не с автомобили", уточни Илиев.

По думите му е любопитен факт, че въпреки подобренията на превозните средства на градския транспорт в последните години, общият брой пътници намалява. Дори въпреки новите метростанции, пътниците намаляват в градския транспорт, а автомобилите се увеличават.

Христо Илиев смята , че става дума за целенасочена политика:

"Така например в новия бюджет за 2019 пробегът, който е заложен за градския транспорт, е абсолютно същият, колкото за миналата година. Вместо да се увеличават парите за градския транспорт, да се увеличават превозните средства и да се намаляват интервалите, не се прави абсолютно нищо по този въпрос".

Според него Столична община може да се поучи от другите страни:

"Ние постоянно предлагаме мерки за подобряване на градския транспорт, за подобряване на градската среда и общината постоянно и упорито или отказва да го при, положи, или ги прилага доста половинчато, при което постига обратния ефект, негативен ефект. Така че за нас общината просто няма капацитет, няма желанието дори или просто не разбира какви мерки трябва да се приложат, мерки, които се прилагат във всички западни столици, във все повече столици от Западните Балкани, например в Албания доста мерки се взимат за мръсния въздух".

Илиев смята също, че гражданските платформи, които показват какво е състоянието на въздуха, дават данни в реално време, за разлика от данните на институциите, които представляват осреднени стойности на 24 часа. 

"Доколкото знам официалните станции са на Министерството на околната среда и водите и Столична община ползва данните от тях, като една от станциите е на Копитото, като целта е да замерва фини прахови частици, които идват от други територии, а не от София, която не знам доколко е адекватно. Друга станция пък беше преместена от Орлов мост в двора на БАН, близо до Младост и съответно там показателите са се подобрили", допълни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 1 левчеВръщаш се откъдето си изпълзяло,там няма билети!!!
8
2
 
34
 
! Отговори
Перко преди 5 години
За качество и удобство не може да се говори, така че единствения начин хората да предпочетат обществения транспорт е ако е в ПЪТИ по-евтин от придвижването с автомобил
7
2
 
26
 
! Отговори
КО НЕ преди 5 години
заедно с метрото което дори и в пълния размер ще обслужва 70 % от града трябва да се преразгледа и останалия градски транспорт тъй като града е вече 2 милиона а транспортните схеми са от миналия век както и довеждащия транспорт който отсъства в повечето случай от към кварталите без метростанции но ...премахваш трамвай за да сложиш тролей и китайски реисове от пластмаса за милиони на дизел
6
2
 
14
 
! Отговори
Педал от Днес преди 5 години
*** дали от днес - ши бай те се1
5
11
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
1. Автомобилите имат малък принос за замърсения въздух.2. Транспорта вече 10 години го подобряват, а той става все по-нередовен. 3. Като чуя, че нещо се "подобрява" от общината и вече ментално се подготвям за поредната глупост и провал.
4
13
 
30
 
! Отговори
Как защо?! преди 5 години
Ми преди 10-12 години София беше празна. За тези години банкянския напълни града с калинки-гепаджии и съсипа хубавия град!
3
9
 
19
 
! Отговори
Доко преди 5 години
Изравнете им заплатите с провинцията и ще се прехвърлят в градския или ще яхнат велосипеди
2
6
 
30
 
! Отговори
Василев преди 5 години
България е достоен член на НАТО и ЕС!България се ц.иган.изира успешно и необратимо!!!Агент Тийло Макдаурд!ЦРУ!!!
1
9
 
28
 
! Отговори
РАЗМИСЛИ и СТРАСТИ преди 5 години
Мръсният въздух не е от колите, а по Петровден пък не се тръби за мръсен въздух, иначе и тогава се движат автомобили.