Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?

СО прилага само пиар мерки за справяне с мръсния въздух!?
Обновена: 24 яну 2019 20:02 | 24 яну 2019 20:02,
139
Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?
Снимка: Булфото

Столична община прилага само пиар мерки за справяне с проблема с мръсния въздух, каза пред БНР Христо Илиев от групата "За чист въздух". Групата  внесе иск срещу Столичната община за бездействие в борбата с фините прахови частици.

"Прилагат пиар мерки от сорта на няколко домакинства от Нови Искър да преминат на по-екологично отопление, но са нужни първо спешни мерки, второ, доста повече размах и такива, които да не са с пиар насоченост, а наистина да работят", обясни той.

Още по темата

"Един конкретен пример - ако се намалят интервалите на движение на автобусите, на трамваите и на тролеите, ако се направят нови маршрути, които са доста по-удобни за хората и ако се изградят повече бус ленти, повече трамвайни ограничители, така че превозните средства да се придвижват по-бързо, то доста повече хора ще забележат, че им е доста по-удобно да се придвижват с градски транспорт, а не с автомобили", уточни Илиев.

По думите му е любопитен факт, че въпреки подобренията на превозните средства на градския транспорт в последните години, общият брой пътници намалява. Дори въпреки новите метростанции, пътниците намаляват в градския транспорт, а автомобилите се увеличават.

Христо Илиев смята , че става дума за целенасочена политика:

"Така например в новия бюджет за 2019 пробегът, който е заложен за градския транспорт, е абсолютно същият, колкото за миналата година. Вместо да се увеличават парите за градския транспорт, да се увеличават превозните средства и да се намаляват интервалите, не се прави абсолютно нищо по този въпрос".

Според него Столична община може да се поучи от другите страни:

"Ние постоянно предлагаме мерки за подобряване на градския транспорт, за подобряване на градската среда и общината постоянно и упорито или отказва да го при, положи, или ги прилага доста половинчато, при което постига обратния ефект, негативен ефект. Така че за нас общината просто няма капацитет, няма желанието дори или просто не разбира какви мерки трябва да се приложат, мерки, които се прилагат във всички западни столици, във все повече столици от Западните Балкани, например в Албания доста мерки се взимат за мръсния въздух".

Илиев смята също, че гражданските платформи, които показват какво е състоянието на въздуха, дават данни в реално време, за разлика от данните на институциите, които представляват осреднени стойности на 24 часа. 

"Доколкото знам официалните станции са на Министерството на околната среда и водите и Столична община ползва данните от тях, като една от станциите е на Копитото, като целта е да замерва фини прахови частици, които идват от други територии, а не от София, която не знам доколко е адекватно. Друга станция пък беше преместена от Орлов мост в двора на БАН, близо до Младост и съответно там показателите са се подобрили", допълни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
1
 
10
 
! Отговори
LuLu преди 5 години
Основна причина за мръсния въздух се е единствено проблемът със сериозния трафик, а и че голям працент от улиците са разбити, повечето в кварталите не са асфалтерани и през лятото, щато изсъхне калта, става на прав и е направо ад. Освен оптимизация на градския транспорт и нуждата от повече обществени паркинги, трябва и качествено асфалтиране.
28
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да извади статистиката колко са заети в ПРОДУКТИТЕ сакно и оделно тези в УСЛУГИТЕ.И тогава да разбере кой ползва градския транспорт и каква работа ще свърши. Асо пътува с нето 1ч. в една посока за да върши нещо с ръце в джоба.
27
1
 
28
 
! Отговори
Ккк преди 5 години
Градският транспорт е в пъти по-евтин от автомобилите, който твърди обратното да се върне на таблицата за умножение. Проблемът наистина е, че Столична община не прави нищо за създаване на нови маршрути и подобряване на съществуващите. Аз живея в Манастирски ливади, работя в Токуда, където има и училище и бизнес сгради - транспорт до там няма. И хиляди други примери. Транспорт има само за центъра. Между съседни квартали няма един кирлив автобус.
26
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До27. Работещ не значи , че е производител. Това , че ходи на работа и се кротва на бюрото с параграфите , като после се бута в транспорта е малко важно за продукта на държавата!
25
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Масовия градски транспор се ползва предимно от неработещи в производствения бранш. А предимно от пенсионери, учащи, чиновници или хора на почасова работа в услугите. На тези последните приноса за развитие на държавата е минимален, както и на чиновниците.
24
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 26В България има 3,2 милиона работещи.От тях 700 хиляди са в София.Това са около 22 процента.А посмалете малко с лъжите.
23
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От работещото население на България 50% е в София. От тия 50% 30% са с градивен труд и дейността не им е за придвижване с масов градски транспорт , е нужен специализиран или кола. Другия % са чиновници и подобни, които придвижват себеси и с една или две торби
22
13
 
20
 
! Отговори
sofeto преди 5 години
Българина и българката са комплексирани благодарение недоимъка през "соца" на бай Тошо. Днес избиват комплекса от миналото като се мятат на "колята" да отидат и до клозета с нея. Така поне си въобразяват че са богати и успели!
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Прав е Василев.
20
8
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В колата ми е чисто, ароматизирано, слушам си радио или диск. Седя си удобно и отивам до работата си по пряк път. Ползвам служебен паркинг срещу такса 10 кинта за цялата година.И безплатен да е градския транспорт пак няма да го ползвам!
19
6
 
8
 
! Отговори
Моше преди 5 години
Е как що щото ако ди в Пасаторчик 1.9 тди 1999 си е символ на престижь и просперитеть
18
4
 
15
 
! Отговори
Хах преди 5 години
Метрото по 2 метродиаметър се движи на 6 минути сутрин и на 8 през останалото време.Може да се помисли поне с 1,2 минути да се оптимизира.
17
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цялата улица сме на пелети около 10 къщи,но пак има един който е на гуми и стари мебели,талашит и дограма .Пак не можем да си отворим прозорците.Кой да помогне общината на кого да се оплачем.Кал по улиците .Кой да мие водоноска не е влизала е квартала от бай Тошово време.
16
7
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Естествено,че ще предпочетат автомобилите си.В градският транспорт е неуютно,мирише лошо,голяма е вероятността да те оберат,да се заразиш с някоя болест,а за жените да ги опипват разни навлеци.Освен това трябва да стоиш по спирки в студ и сняг,дъжд,жега.Не благодаря.
15
0
 
15
 
! Отговори
лондинум преди 5 години
това което тук се опитваме да направим в великобритания например още 60 70 те години са го направили разширили булеварди и са строели метро защото са мислили за напред ...
14
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Забрана на въглищата в топлофицирани квартали!
13
3
 
18
 
! Отговори
Щирлиц преди 5 години
Обаче имаме магистрали,и фаровете осветяват светлото бъдеще. И еУекторатът е със скандинавски оттенък,абе всичко е ок..
12
18
 
14
 
! Отговори
Василев преди 5 години
Селяни прости, вие си унищожихте индустрията!Вие сте м.алоум.ници , които не знаят за какво става на въпрос!Бойко Борисов и Цветана Цветанов лапат еврейски п.ишки и ***.зират държавата!!!Агент Дейв Даруулд!ЦРУ!!!
11
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Интересно колко ли им плащат за да поставял червени палци и умни коментари за позитано...
10
8
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А в коментарите е пълно с *** на властта...Щеше да е смешно, ако не беше тъжно.