14 хил. трошки в София, паркоместа липсват. Но и не може да се махнат бързо!

Общинарите с вързани ръце заради дълги срокове на предписанията
25 юни 2019 09:10,
89

Все по-голям става проблемът с изоставените автомобили. Хиляди стари коли са оставени от техните собственици по софийските улици. Същевременно се задълбочав и проблемът с недостига на паркоместа.

Граждани алармират за два изоставени автомобила в тревните площи на ул. "Радул Милков", срещу сградата на "Агенция митници". Единият е със спаднали гуми и стои там от доста време, другият очевидно е катастрофирал и е без обозначителни номера, написаха те в онлайн платформата HelpBook.

14 хил. изоставени автомобила са установени в София от 2009 г. до юни тази година. На тях са поставени стикери за доброволно преместване от терените на общинска или държавна собственост.

"Условията, необходими за принудителното отстраняване на такива превозни средства, са те да нямат регистрационни номера, да не са минавали на годишен технически преглед повече от две години или да имат прекратена регистрация", отбеляза пред Bulgaria ON AIR началникът на сектор "Контрол по паркирането" към Столичния инспекторат инж. Полина Асенова.

Когато се установи, че един автомобил е излязъл от употреба, се залепя стикер, чрез който се дава срок на собственика му да го премахне доброволно. Ако това обаче не се случи се сформират комисии, които принудително вдигат возилото.

След това отново има срок, в който собственикът може да потърси старата си кола, но практиката показва, че хиляди коли остават непотърсени.

Именно дългите срокове за установяване и издаване на предписания връзват ръцете на общините да изчистят по-бързо автомобилите от улиците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
10
 
! Отговори
Gorskio преди 4 години
Кога селяните ще престанат да казват на другите хора "селяни"?
24
1
 
8
 
! Отговори
Обективен преди 4 години
Трошка е много разтегливо понятие и е по-добре да не се използва.Малко ме учудва това число (а не цифра) 14000 изоставени автомобила в София. Аз от доста години не съм виждал такива в София. Е, вярно, че се движа повече в Центъра, но не стоя само там. Когато една кола е катастрофирала минава някакво време преди собственика да успее да реагира и да направи каквото трябва с колата си. Вероятно в тази бройка са автомобили със собсвеници в чужбина, които са си изправни, но не са минали на ГТП и ням
23
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има много "баровци" с по две трошки, от които едната почти не я карат.Е то това е, имат едно МПС, после някоя колежка на жената се изфука, че милото й е купил кола. И нали, няма как да сме на по-ниско ниво, айде и ние с две коли... Ако имат и някои поотраснал син/дъщеря, също иска кола (щото са го/я учили, че колата означава статус) и ето ти едно семейство с три коли и вечно реват, че нямат пари.
22
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Още от 70-те години на миналия век, автомобила в България вече не беше лукс, а необходимост и хората масово започнаха да си купуват леки коли. Все пак изоставахме от Италия например, където беше държавна политика всяко семейство да има лека кола, още през 60-те години на миналия век. Търсенето на леки коли беше много голямо и не успявахме да внесем толкова много. Не се чакаше много, както сега лъжат. За почти всички леки коли се чакаше до първата следваща доставка, а те бяха няколко в годината
21
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
сами си ги мислят тези срокове, 2 години не плащал данък, защо 2 ? Един блъснат бус седя пред блока 3 години по тези правила, собственика му замина за Германия и до ден днешен не се е върнал. Има МПС-та които очевидно не могат да минат ГТП => трябва да са в сервиз или в частен имот. Стига блъснати коли по тротоарите, чакащи някой да се сети за тях.
20
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ей, селяни, събиратйте си трошките!
19
2
 
14
 
! Отговори
sante_dog преди 4 години
Като всяко нещо свързано с държавната администрация - направено е за да не работи. Пуснал съм жалба за изоставена кола преди 9 (девет) месеца. Още си е там - развитие няма...
18
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ясно, ясно, нищо не може да се направи, както обикновено. Любимото българско словосъчетание. Българския чиновник или полицай от 9 кладенеца вода ще ти донесе, само и само да ти докаже как нищо не може да се направи. Даже вече докторите и спешна помощ отказват с оправдание за законови пречки.Българинът е животно еволюирало по много странен и неуспешен начин, доказва се всекидневно
17
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе какви срокове, какви трошки? Няма ли автомобила валидна застрахавка ГО, мястото му не е на на пътя, пред блока, на паркинга и всякъде сругаде където действа закона за движение по пътищата. Автомобилът се репатрира и собственикът заплаща за услугата и за престоя на паркинга. Ако не плати - ЧСИКога *** най-накрая ще проумее, че собствеността поражда отговорност.
16
3
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 4 години
Ясно е, че личните автомобили в България са много под средното ниво за ЕС и е неизбежно тяхното бързо увеличение като брой. В момента по брой лични автомобили изоставаме около два пъти от средното ниво за ЕС. Според последното преброяване на населението 46% от домакинствата притежават кола, което означава около 180 лични коли на 1000 човека население, а в ЕС те са средно около 440 коли на 1000 човека население. При това в България средния пробег на автомобил е доста по нисък от средния за ЕС.
15
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
значи сме за като в Япония, кола се взима само с документ че имаш къде да я паркираш.
14
1
 
17
 
! Отговори
Иванов преди 4 години
Не са само изоставените коли. Има много "баровци" с по две трошки, от които едната почти не я карат. Само в моя блок има тримца такива.
13
4
 
9
 
! Отговори
Веско преди 4 години
До Анонимен 1Толкова е просто! Целта е да се вземат едни пари, а не да се чисти града.
12
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А в кв.Овча купел 1,пред бл.503 който има огромен собствен паркинг от доста време стоят две изгорени коли докарани отнякъде.Минава кварталния,поглежда ги и отминава.
11
3
 
20
 
! Отговори
:D преди 4 години
*** е комплексар по природа. Преди 20-ина години чакаше "ред за кола" по 10-15 години и сега се опитва да навакса изгубеното време, като си купува по няколко, просто за да покаже, че може да си го позволи.
10
5
 
31
 
! Отговори
. преди 4 години
А какво ще кажете за семейства с по 4 или дори 5 автомобила?! Майката - малка кола, двата кeлеша с по един автомобил, бащата с един автомобил и един автомобил "за да ходи на лов събота и неделя". Аз познавам такива. Да не си мислите, че градовете са разтегателни и могат да поемат все повече и повече автомобили? Повечето градове в България са проектирани и строени през 50-ти и 60-те години и не са проектирани за такъв автопарк. Просто автомобилите в България са прекалено лесно достъпни.
9
17
 
3
 
! Отговори
баба мара преди 4 години
тази практика е много вредна дигат се колите не се плащат на собственицитеобезщетения кои прибира парите за това желязо има нещо много корупционнов тази практика
8
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има един много *** начин, ама всички ще ревнат - целият град става зона.Ако ти седи колата пред блока - стикер. Няма ли стикер за съответната година - вдигат я. В най-лошия случай ще може да седи около година, преди да я вдигнат.
7
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Или просто няма да ги платят и ще продължат да си стоят там, а по-високите данъци ще ги плащат баламите като тебе"И просто колите ще бъдат вдигнати, след 6 месеца обявени на търг и вероятно продадени за скрап, а тези с глобите, ще дължат остатъчната сума (възможно е, да получат и малко отгоре)
6
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 4Или просто няма да ги платят и ще продължат да си стоят там, а по-високите данъци ще ги плащат баламите като тебе