Велосипедисти: Пътищата не са проектирани за колелета

Te се обявиха за спешни промени на пътната инфраструктура
Обновена: 2 авг 2019 09:25 | 2 авг 2019 09:25,
89

Велосипедисти от Сдружение "Велоеволюция" се обявиха за спешни промени в обезопасяването на пътната инфраструктура.

Основният проблем касае безопасността, която трябва да е постоянна и това, че често пъти велоалеите свършват в тротоарите, които са основен проблем на придвижващите се с колело в столицата, заяви Петя Донева от сдружението.

"Често пъти хората, които се занимават с проектирането, не се придвижват ежедневно с колело. Клипчетата в социалните мрежи, които зачестяват, показват проблемни ситуации, в които попадат велосипедистите", посочи тя пред Bulgaria ON AIR.

Като най-проблемни Донева посочи преминаването през кръстовищата, по някои леви и десни завои.

„Псуват ни, стараем се да не е взаимно", допълни тя.

По думите ѝ в столицата велоспедистите непрекъснато се увеличават, на места е имало по 180 души на час.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
2
 
5
 
! Отговори
До 30 преди 4 години
Не мисля, че тук някой иска всичко за себе, а по-скоро, че искат и за себе си, защото, който е карал велосипед в София знае, че условия няма, а алеите са пари на вятъра ( усвоени от правилните хора). И за разликата от веганите те не пропагандират, че всички трябва да са като тях (т.е. да карат велосипеди)
28
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Бай *** (27)Аз лично не плюя по всички велосипедисти и не е правилно да се прави така - напълно съгласен съм с теб. Плюя по тези велосипедисти, които без да се съобразяват с бройката си и условията за всички, искат целия път за себе си! Това вече е наглост която не понасям!
27
0
 
8
 
! Отговори
До 27 преди 4 години
Твоето село не е целия свят :)
26
3
 
5
 
! Отговори
Бай Ганьо преди 4 години
И още нещо. И велосипедистите и пешеходците плащат данъци и имат право да искат нещо в замяна. А за това, че алеите са некадърно направени и създават неудобства на всички (и на самите тях) те нямат вина. И аз съм карал велосипед в много европейски градове и не всичките са равни. Тук има условия да се кара колело доста месеци в годината.
25
4
 
7
 
! Отговори
Бай Ганьо преди 4 години
Карал съм дълги години мотор, все още карам колело за удоволствие карам и автомобил. Чудя се защо хората без работа отделят толкова време да плюят по всичко, което не ползват или просто нямат (велосипедисти, мотористи). Всеки един от нас седи и диша газовете по задръстванията, прави нарушения с автомобила си и вижда как и другите го правят, как пешеходците пресичат неправилно и се разхождат по улиците, но в нито една статия не видях някой да псува себе си (в качеството си на шофьор или пешеходец
24
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По цял свят хората минаха от колелета на автомобили, само в България някакви ми твърдят, че трябва да се върнем към колелетата още преди да сме се качили на втомобила.
23
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кара по тротоарите, минава на червено, кара в насрещното, кара по пешеходни пътеки, кара по пешеходни зони ... що е то?
22
5
 
13
 
! Отговори
Картофчо преди 4 години
До до 1 и 2 (16)Карат в европа където е равно като тепсия. В никоя планинска и хълмиста страна не карат. Точно както и у нас. Миналия месец се върнах от Австрия - там положението е точно като у нас. Направили са навсякъде алей, даже имат още повече права велосипедистите. Ако те бутне велосипед - ти си виновен, че не си го видал. Въпреки това няма тълпи велосипедисти. Просто по хълмове велосипеда е неудобен. Но на зеленоглавите откъде да им дойде толкова акъл в главата.
21
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
90% от велосипедистите в София са за Карлуково. Добре, че не са много - на час по една велоалея минават по десетина през лятото и нито един през зимата.
20
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така е, у нас няма традиция за предвижване с велосипеди, климатичните условия го позволяват за много кратко време, не е като в Холандия. Велопедалите да го вземат предвид, а ако имат претенции, да направят нещо със собствени средства. Има правилник и ако го спазват няма да имат проблеми.
19
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До вчера всички улици бяха пригодени за ППС, вкл. и за велосипеди, а днес не били. То бива нахалство, ама вече ми идва в повече. В западна Европа няма такива измислени велоалеи по улици и тротоари, каквито ги нацвъкаха в България. Примерно какво съм виждал във Виена - Улица, тревна площ, велоалея, тревна площ, тротоар и никъде не бяха взели част от тротоара за велоалея.
18
13
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ама разбира се! Българинът е истински балкански мачо лъв. Купува кола милионник 8-*** ръка от Германия и е цар. Ще му се пречкат там някакви си смотан.яци с колелета, скутерчета и незнам си какви още г.ейщини....Айде у лево!!Нашият човек си иска всичко да му е безплатно, да си паркира, по възможност, на площадката на етажа в панелката и да се оплаква как горивото му е скъпо и по принцип как я съсипаха тая държава.
17
10
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ВелосиПEДАЛИTE, не спазват никакви правила за движение, но имат претенции. Също както и донорите (мотористите).
16
10
 
12
 
! Отговори
до 1 и 2 преди 4 години
Абе *** ти плащаш ли данъци за тротоар? Някой от вас карал ли е велосипед изобщо. В цяла Европа се карат колела, но там има условия. Велосипедистите в БГ не са виновни, че няма условия тук :). А ако някога *** излезе извън БГ ще види, че има градове, в които има в пъти повече велосипеди от автомобилите. Но *** не го интересува - той е склонен да мрънка, че няма пари и да не слиза от 30 годишната кола.Бъдете толерантни и по-малко злобни:)
15
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Велоалеите трябва да са на улицата, за да не пречат на пешеходците, и по тях да могат да минават велисипеди и ел. тротинетки.Това, че нямаме култура и опит за изграждане на подобни трасета, а и на тротоари по принцип, не значи, че не са необходими.Всеки, който е ходил към западните територии на Европа, е видял за какво става дума и колко сме назад И в това отношение. Автомобилите в градовете трябва да се охраничават все повече, за сметка на градски транспорт, велосипеди и електрически возила.
14
2
 
13
 
! Отговори
Колелото на късмета преди 4 години
По ЗДВП велосипедите и други двуколесни ППС могат да се движат на 1 метър от бордюра/банкета в най-дясната лента за движение, като нямат право да се престрояват и да правят ляв завой при многоредово движение.Ако някой изобщо спазва някакви правила и закони при либералната демокрация.
13
11
 
3
 
! Отговори
Последно преди 4 години
Черният бог, тъмният бог Сет, Амон, пак се опитва да вкара цялото човечество в едно ново средновековие под маската на Християнството и чакането да се върне пак добрият спасител ... Ама в името на добрия спасител измряха вече над 3 милиарда души и това, което ще се възроди отново ще е една форма на тирания ... Която ще бъде изключително разрушителна. И вместо постоянно да ми пречите и да се опитвате да ме убиете вземете да свършите нещо полезно един път и почнете да горите църкви ...
12
6
 
4
 
! Отговори
Discovery преди 4 години
Хех... те и за коли не са проектирани, ама ги ползваме :D :D :D
11
2
 
22
 
! Отговори
ЗДвП преди 4 години
Те и тротоарите, като част от инфраструктурата на населените места са за пешеходци, ама ги нашариха за ВЕЛОАЛЕИ, нали? Освен това, велосипедистите са арогантни, дръвчат се и на бой даже налитат, ако единия ти крак се окаже по необходимост на "тяхна територия". Минават на пешеходните пътеки и през подлезите, без да слизат от велИсопедО. В пешеходните зони и парковете, карат както им е кеф. А от две-три години напаст са разните там акумулаторни тротинетки, които си вдигат по трийсетина километра
10
9
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Колоездачите са най-наглите същества, които могат да съществуват. 99.9% от тях не слизат от колелата си при преминаването на пешеходни пътеки, а карат бясно по тях. Вече като пресичам по пешеходна пътека не ме е страх, че ще ме удари кола, а бясно преминаващ колоездач, иначе добре екипиран с всякакви протектори да пази собствения си ***. Направете репортаж за този проблем, а не да ми пишете как намали велоалеи. Пешеходците какво да правим?