Градският транспорт като алтернатива за евтино и бързо придвижване

Според Калоян Карамитов е трябвало хората да бъдат по-добре запознати с новите предложения
13 май 2024 16:45, Инна Ангелова
32
Градският транспорт като алтернатива за евтино и бързо придвижване
Снимка: БГНЕС

Новият проект за реорганизация на движението на ключови места в центъра на София доведе до масово недоволство и протести от страна на живущите в района, но и на всички граждани на столицата. Такива протести са ценни за развитието на устойчива градска среда - в това е убден урбанистът Калоян Карамитов от “Екипът на София”

Според него е нормално такива проекти да са противоречиви. “За да има яснота какво се случва, да се успокоят и гражданите, че няма да има толкова драстични промени, е необходимо да се подходи с повече предварителна комуникация“, обоснова тезата си пред БНР Карамитов.

Той е на мнение, че е трябвало гражданите да бъдат по-добре запознати с новите предложения, а това не е направено, тъй като този проект не е от новите и е заложен от няколко години.

"Може би се подцени необходимостта от комуникация, защото проектът бе комуникиран преди 4 или 5 години. Разчиташе се, че хората така или иначе са запознати с този проект и няма какво повече ново да се каже за него. Трябваше да се мине в друга форма на партньорство между общината и гражданите. Самото проектно решение е изключително полезно за града“, каза урбанистът.

"Екипът на София" смята, че новата велоалея по бул. “Патриарх Евтимий” ще бъде ключова връзка за създаване на велосипедна мрежа в центъра на града. Карамитов сподели, че е направен реверанс към живущите на “Витошка” относно повечето паркоместа, а да не бъдат намалявани. И допълни още, че в последните 10-20 години Столична община влага много редства в стимуране използването на градски транспорт и устойчива мобилност.

"Не е казано, че трябва колите да бъдат забранени, но трябва да е ясно, че когато има алтернатива, която е по-бърза и по-евтина, е съвсем логично човек да избере другият начин на придвижване. Трябва приоритизиране и именно тук бус лентите са средство за това. Осигуряването на алтернативни възможности се случва точно чрез такива трасета. Наблюдава се и тенденция хората да не избират автомобила си, тъй като той е по-бавният начин за придвижване, особено ако се включи и времето за търсене на паркомясто", уточни Калоян Карамитов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от София
Къде в София няма да има вода на 14 май, вторник?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
2
 
! Отговори
Ели преди 1 седмица
А хигиена вътре кога? Някога прана ли е дамаската на седалките? Как ще се справят с бездомниците, които миришат вътре? Не е достатъчно на често по много линии и става струпване на хора, част от тях кашлят и са заразни. Справят ли се с тези проблеми би било удобно, за сега съм пас.
31
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Градски транспорт да, а колелета са за в парка и отделни самостоятелни алеи където няма пешеходци или автомобили, така е най-безопасно и полезно. Не разбирам какъв е този зор да набутват колоездачите по булевардите където има изгорели газове от колите.
30
5
 
2
 
! Отговори
7 преди 1 седмица
Проблемът е, че българина е комплексар, той се отъждествява с колата, от която не слиза. Повечето са дошли от провинцията, където може да си паркират, както и където си искат. За тях спазването на правилата е нарушаване на измислените им човешки права. Много по-удобно е да се използва градски транспорт но е трудно *** им глави да го проумеят!
29
0
 
2
 
! Отговори
Теееези преди 1 седмица
недикили се изживяват като някакви висши създания: "Трябваше да се мине в друга форма на партньорство между общината и гражданите." Демек общината си е нещо независимо от гражданите, те са некъф каймак ли? Деее кол в ***, ДЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ!!! Ще ми станете само на трансджендъри!!!!!!!!!!!
28
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 12 Отворко, като позастарееш малко, започнат да те болят краката, да вдигаш кръвно и през половин час да ти става лошо, тогава ще те питам как тротинетка или колело ще идеш на едно или друго място из София, при забранено движение за автомобили. Като те тръшне инсулт/инфаркт, няма да чакаш линейка а някой с ръчна строителна количка да те закара до болницата нали? Хем чист въздух, хем ще опазваш природата, само дето няма да те има след това.
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
"когато има алтернатива, която е по-бърза и по-евтина, е съвсем логично човек да избере другият начин на придвижване." Обаче в тая уж алтернатива е пълно с представители на индийския етнос, клошари и хулигани, които правят там каквото си искат. Кой е луд да избере да ги търпи да му се качват по главата???
26
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
според мен центъра трябва да се затвори за автомобили, да се направят паркинги, където червените наследници да си паркират трошляците, по-добре чист въздух, тишина, спокойствие, какво ви пречат велосипедистите, те не пъ.рдят изгорели газове и не бръмчат
25
1
 
0
 
! Отговори
ceci_ преди 1 седмица
виж ти, жълт0-паветHик се цензурирало ;-)
24
1
 
10
 
! Отговори
ceci_ преди 1 седмица
Ясно. Паркинги няма да правят.Ами тогава е ясно - центъра на софия ще си стане един бейрут - бездетни ***, бежанци разни сортове, чиновници и малко туристи.... Ами то и сега е така ;-) Решили са да убият града и ще успеят. То и без това все по-малко има какво да се види в центъра, Люлин скоро ще е по-свеж, подреден и просторен отколкото централното недоразумение.
23
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Гр.тр. в сф е ок. Идете в друг град, например пловдив, и ше си говорим...Това,че шопо е дървена глава и държи да си кара таратайката в тапи и да бълва сажди, е друга тема - ид&отска. Вместо да ползват рейс и метро.Сф страда от хроничен транспортен запек. Даже разстройство...и Кафявата зона започва на Црна Маца и стига до люлин.
22
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Евтино и бързо!?!? Много е спорно. Често нито е евтино, нито е бързо, нито е удобно!
21
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 17 : Като започнат и те да плащат данъци!
20
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
тия с 20-годишните бмв-та и аудита - четете ли? Това е за вас!
19
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не е лоша новата вело алея покрай НДК - онзи ден минах по нея. Наистина се стига по-бързо с тротинетка отколкото с градски транспорт или кола (ако е в пиков час). Но все пак трябва да си остане и движението на коли - има дни с лошо време, понякога ти се налага да пренасяш тежки неща, а и доста хора тротинетката няма да ги издържи че са с огромни шкембета или пък просто ги е срам да ги видят на такова нещо или с колело. Това ни е проблема, че тук се счита за срамно възрастен да не е с кола...
18
2
 
11
 
! Отговори
Не ставате преди 1 седмица
"Екипът за рекет на София" да си събират партакешите и архитектчето Любо Георгиев и да престанат да се занимават с вредни проектчета. За пореден път показаха, че не могат и са негодници. Изхарчиха един милион за незаконни и опасни "организации" на движението. Жалки, но нагли мишшоци.
17
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Кога ще помислите за колоездачите, кога ще има велоринг.
16
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Градския транспорт в София трябва да стане безплатен! Тогава хората ще започнат да го ползват масово.
15
16
 
4
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
София трябва да има силен градски транспорт. За коли трябва да стане много скъпо паркирането и въобще влизането в центъра. Това дето всякогрсжданче е с кола води до 14 км/ час средна скорост. Не е далече времето на тоталното задръстване.
14
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Добре е но кой ще плаща. Сичко поскъпва и държавата ще фалира ако плаща за транспорта на софянци.
13
14
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Колкото и да е странно, но градския ни транспорт е много добър и редовен. Това наистина е добре.