Карате стара трошка? Данъкът на замърсяващите коли в София скача

Ще скочи и налогът, който плащаме при покупка на имоти
Обновена: 27 ное 2019 13:37 | 27 ное 2019 13:34, Красимир Ангелов
392
Карате стара трошка? Данъкът на замърсяващите коли в София скача
Снимка: БТА

Столична община увеличава данъка на автомобили с най-ниските екологични стандарти от 2020 г. Заедно с това ще скочи и налогът, който гражданите плащат при покупка на имущество.

Промените трябва да влязат в сила от 2020 г. и ще станат факт с промяна в Наредбата за местните данъци и такси, която ще бъде внесена за разглеждане в Столичния общински съвет, обявиха на пресконференция в Столичната община кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.

Във връзка с подобряването на качеството на въздуха кметът Фандъкова внася предложение за увеличение на данъка на автомобилите с най-ниските екологични стандарти и с най-голяма мощност. Това по думите й са двата компонента в данъка за автомобили, които по закон общините имат право да променят, за да реализират своите политики.

Още по темата
"Справедливият принцип е най-замърсяващите коли да плащат повече, което в момента не е така", подчерта кметът.

Според представените данни за колите с най-малка мощност увеличението е от 3 до 10 лв., като то е за автомобилите с по-ниски екостандарти. За автомобилите до 100 конски сили увеличението е между 7 и 40 лв., като 40 лв. ще е за колите с екостандарти 0,1,2. За автомобилите със стандарти 3 и 4 увеличението е със средно 17 лв.

От тази промяна Столичната община очаква да събере около 18 млн.лв. през 2020 г.

По думите на Фандъкова тези средства трябва да бъдат насочени към подобряване на градския транспорт и възстановяване на паркове и градини в кварталите.

За осигуряване на повече средства в кварталите и ремонт на квартални улици и тротоари пък, кметът на София предлага промяна в данъка за възмездно придобиване на имущество.

Това са средствата, които общината придобива от сделките с имоти или с автомобили, поясни Фандъкова. Според нея е справедливо тези средства да бъдат насочени към подобряване на инфраструктурата в кварталите.

Предложението на общината е данъкът от 2,5 процента, както е в момента да бъде повишен на 3 процента. Фандъкова представи данни, според които в София годишно се правят близо 115 000 сделки с имоти и автомобили, като над половината от тях са с декларирана стойност под 2 000 лв., което означава 50 лв. данък.

Очакваните допълнителни приходи от този данък са около 20 млн.лв., с които ще бъдат гарантирани повече средства за ремонт на улиците и тротоарите в кварталите, отчете столичният кмет.

Фандъкова ще предложи половината от тези средства да бъдат предоставени директно на районните кметове за изпълнение на техните програми за ремонт на улици и тротоари.

Останалата половина от средствата ще бъдат в програмата на общината за тези ремонти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


392
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
330
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До: номер 343 (коко)Ми аз карам кола на 24 години и е 92 конски сили. Не замърсява.Колко е стара и колко е мощна?Как мислиш?
329
0
 
9
 
! Отговори
Оставка !!! преди 4 години
Лъжата си има име - Фандъкова !Подкрепена от лъжепатриотите...
328
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 350Към пожизнената кметица на София следва да се обръщаме с "Товарищ учительница!" на руски. Тя българския по-малко го разбира...
327
0
 
9
 
! Отговори
Гарантирано от г..б преди 4 години
Всеки иска да кара нов автомобил. Не е това решение на проблема с мръсния въздух, г-жо учител! За това ли ви избраха пак за кмет? Стига геноцид!
326
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Съгласен съм с това. Данък за стара кола да стане 1000 евро, за панелка от 60 квадрата да стане от 2500 евро на горе. Само така ще се оправи България.
325
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пак започнаха лъжите на Фандъкова, че колите са едва ли не единственият замърсител на въздуха в София. Беше ги поспряла миналата зима, когато въздухът беше най-замърсен през нощта и рано сутринта, когато автомобилното движение е минимално. Просто стана студено, печките на въглища, дърва, гуми и какво ли не заработиха и въздухът в София стана силно замърсен, а тепърва ще става по-студено.
324
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като изминават необходимото им разстояние за 20 пъти повече време, то и замърсяват 20 пъти повече. Това е, което в София се влоши много в последните 30 години - организацията на движението и паркирането, която предизвика задръствания и 20 пъти повече автомобили в движение по улиците на София. С кмет като Фандъкова, очевидно ще става по-зле.
323
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В София средната възраст на автомобилите е 11 години.Интересното за София е, че в сравнение с Виена например, автомобилите са малко, но изглеждат 20 пъти повече заради изкуствено създадените задръствания. Когато колите се движат в задръствания по улиците средно по 2 часа, вместо по 6 минути без задръствания то и изглеждат като 20 пъти повече.
322
2
 
3
 
! Отговори
Коко преди 4 години
В София е пълно със стари, но мощни коли и е съвсем в реда на нещата да плащат повече.Хората, които могат да си позволят Мерцедес, Ауди, БМВ и жипове могат да си позволят да плащат по-висок данък или да си вземат нещо не толкова мощно и по-екологично.
321
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автомобилите в София са малък замърсител на въздуха по обясними причини, но могат да станат неколкократно по-малък замърсител при нормална организация на движението и паркирането. Сега автомобилите в София изминават неколко пъти по-малко километри на квадратен километър в сравнение с подобни на София градове по света. В другите градове по света разстоянието между две точки се минава за 10-20 пъти по-малко време.
320
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всички гербави "решения" са свързани с пари!С грабене и усвояване!Тези хора са потомствени грабители!Гроб за тях!
319
1
 
12
 
! Отговори
Баба Вуна преди 4 години
Как няма стари коли в Европа бе, има. Затова тикат електричките, щото от нова файда няма. То голяма разлика от голф 2010 и 2018 !?! Или ес класа 2009 и 2017 примерно ?!?
318
1
 
19
 
! Отговори
мак преди 4 години
Щях да се смея, ама не е смешно, защото това може да стане и в други градове. Тая ..., която преди избори се бореше за "любима" София, с хрисима физиономия, дали е информирала вас, софиянци, за тези си намерения? Или удобно ги е премълчала? Или чак след като я избрахте за 4 път й светна, как още може да ви оскубе, за да може нечий джоб да се напълни?
317
0
 
12
 
! Отговори
ПЕНСИОНЕР преди 4 години
НАНОВО НИ ДООБИРАТПЕНСИОНЕРИТЕ НЯМАТ ПАРИ И ИМАТ СТАРИ КОЛИА ТЕ И ГЛАСУВАХА ДОВЕЛРИЕ. НА УЧИТЕЕИИЛКАТА НА ИЗБОРИТЕПО ТОЧНО: ХРАНИ КУЧЕ ДА ТЕ ЛАЕ НЕ САМО ДА ТЕ ЛАЕ НО И ДА ТЕ ЗАХАПЕ
316
0
 
18
 
! Отговори
xa xa преди 4 години
още с преизбирането си даскалката по руски просто показва че търси начини откъде да налива пари за общината, и ще продължи в същия герберски дух, ще "заделя" за кварталите жълти стотинки е мижи да те лажим , щото софиянеца е по кварталите а не в центъра къде са бизнеси, туристи и прочие не софиянци и ни харчи парите селянката само за центъра, за бизнесите не за нас жителите - училища, поликлиники пощи, пазари инфраструктура в кварталите е отчайваща.
315
0
 
15
 
! Отговори
wfffff преди 4 години
нищо общо общо няма с въздуха стига сте им слушали мантрите за климата.Просто искат да слезете от колите си и да се качите на също скъпия градски транспорт,като на "бедните" небългари ние ще им платим билетчетата. Другарката дори не гъкна за това преди изборите а сега и не чака поне месец да мине, нека е само данъци и такси за софиянеца, "чист" въздух, да.Всичко е бизнес и само бизнес щото сега частника от благодарност ще пълни касата на герб да ви облъчват по-добре колко са лоши другите.
314
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Браво, само така. Даже ви е малко, да дигнат с 500 лева. Пак гласувайте за Фъндък ханъм.
313
0
 
14
 
! Отговори
дсфг преди 4 години
Да кажеш на стара кола - трошка е все едно да кажеш на жена над 30 години - баба.Има 5 годишни трошки, има и 20 годишни баби. Ама колите имали 'срок на годност', били замърсяващи? Това може да важи за новите коли, които дори гаранционния срок не могат да си изкарат.И какво е това - Евро 0,1,2 в един кюп? Моята като е с катализатор и минава нормално преглед да се приравнявам и дори да съм по-долу от някоя Евро 4 с резонатор?
312
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тези които гласуваха за фандъкова, сега да излезнат на протест и да я изгонят.
311
8
 
3
 
! Отговори
Кирчо Мирчо преди 4 години
Категоризация на колите по евро норми 2,3и 4 да не влизат в градовете и малко по висок дънъка 5 и 6 да се облагат много по ниско и стимул за пътуване с градския транспорт като билет за паркинг да е и за градския транспорт за 5 часа например , но никой не го интересува какъв ще е въздуха в България