Борис Бонев: Трафикът в София може да стане още по-тежък

Общинският съветник иска да се пуснат автобусите до Витоша
18 май 2020 10:52, Красимир Ангелов
31

До края на епидемичната обстановка няма да се движат автобусите до Витоша и парк "Врана". Независимият общински съветник Борис Бонев настоя автобусите до Витоша да се възстановят поне през уикенда, но градският парламент не се съгласи. Миналата седмица стана ясно, че се закриват и нощните линии.

Още по темата
"Повечето автобуси, които обслужват пътниците до Витоша, са туристически автобуси, което е нормално, тъй като това отнема повече време. Така че тези автобуси ще обслужват линиите, ако се възстановят те до Витоша. Това, което трябва да бъде направено, е организация на качването от страна на ЦГМ, който да не допуска качването на такъв брой пътници, които нарушават мерките за дистанция", каза Борис Бонев в "България сутрин".

Според него другото, което може да бъде направено, е компромис и да се пуснат типичните градски автобуси, които не са толкова комфортни за малко по-дълго пътуване, но ще гарантират, че няма да има струпване на повече хора.

"Това, което обсъждахме и се надявам, че ще бъде прието от колегите, е автобусите за Витоша да не се движат по точен график, а на друг принцип - винаги да има автобус на спирката, той чака и в момента, в който се събере броят на хора, който е максимално допустим, тръгва и веднага след него идва следващият", обясни Бонев пред Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че едно от нещата, за които има сериозен риск да се случи, е автомобилният трафик в София да стане много по-тежък, отколкото беше преди кризата.

"Не се прави достатъчно за транспорта, изключително трудно е човек да се сдобие с билет за градския транспорт. Както и не се прави достатъчно за велосипедния транспорт", коментира Борис Бонев.

Независимият общински съветник каза, че в София няма 60 км велоалеи.

"Километрите, които стават за велоалеи, са много малко, а причината е, че в продължение на много години велосипедният транспорт в София беше тотално неглижиран, защото не се разбира способността му да подобри предвижването му. Проблемът е, че няма добра велосипедна инфраструктура ", категоричен е Бонев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
0
 
! Отговори
Краси преди 3 години
"Софиянци" от "Младост","Дружба","Овча купел""Люлин""Обеля" разни воденици,сухи и мокри реки-също!В софия до средата на 70-те г.ги нямаше тези квартали.
30
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много си ми умен,като палестинска врачка от Западния бряг на река Йордан. Бяхме те забравили,хубаво че се обади..
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ревливи селяни, когато сте в града, ще се съобразявате с това, че не сте на село, където нсвсякъде мижете да отидеъе пеша или с велосипед. В София разстоснията са голями и си трябва кола. Не са много колите, даже личните коли са три пъти по-малко в сравнение с подобни градове в Европа и се използват пет пъти по-малко. Това, че гледате коли в задръстване в София означава, че *** организира движението и паркирането, а не че колите са много.
28
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ревливи селинджъри, когато сте в града, ще се съобразявате с това, че наоколо има доста повече хора и ще правите отстъпки. Не може да ходите навсякъде с кола, защото няма място за колите на всички, разбрахте ли?
27
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До пишещите по-долу: велоалеите не са задръстили нищо, защото практически ги НЯМА. Какво не разбирате?! В София има две-три по-дълги велотрасета, които почти никога не минават по улиците. Защото в общината са много притеснени от вашата шоферска чувствителност и вечната ви претенция за господство на пътя.
26
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Велоалеите допълнително задръстиха движението, което и без това е зле организирано в София в последните години. Един светофар на кръстовище забавя десетекратно трафика през това кръстовище. Сега в София има светофари, от които няма нужда и са вредни, например новия светофар заради пешеходците при Ректората. Много порочно е да се слагат светофари през няколко десетки метри, както е в случая. Даже може и без светофара на Оборище и В.Левски през повечето време.
25
1
 
7
 
! Отговори
Софиянец преди 3 години
Трафикът в София е тежък и става все по-тежък, заради некадърността на Фандъкова и общинарите й, които не знаят как се организира движението и паркирането в град като София. Безyмните предложения, като тези на Бонев, само увеличават тежеста на трафика. Реалността е, че в София колите стоят в задръствания и се движат малко, много по-малко в сравнение с други подобни градове по света, вкл. и в Европа, в които има нормална организация на движението и паркирането.
24
2
 
6
 
! Отговори
Софиянец преди 3 години
Велосипедите са за село. Който иска отделни велоалеи, да си хваща чукалата и да се връща на село. В София велосипед се кара по улиците, а не по тротоарите, както правят селяните надошли в София.
23
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 20 анонимникТи какво чакаш, а си още тук? Спомням си, като дете до къде съм карал колело и то Балкан-че, от онези с разделяща се рамка. Нито имаше велоалеи, нито носихме каски и жилетки.
22
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Борко е с най-нахална мутра сред съветниците. Надявам се ,че ще захлеби добре....
21
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много обичам да пиша във форуми, в които е пълно с приходящи селяни с големи автомобили и малки инструменти.
20
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Повече пешеходни улици трябват, да. И велоалеи. Ако не го разбира някой тук, да си взима чукалата и обратно на село, откъдето произхожда. Там давайте акъл колкото искате.
19
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Единственият човек на себе си в СГС. Останалите ако имаха възможност, щяха да премахнат ограниченията за качване на Витоша с кола, че и щяха да изсекат половината парк след това, за да има къде да се паркира.
18
0
 
4
 
! Отговори
Един преди 3 години
Аз не знам той и през лятото дали кара колело. Какви автобуси за витоша, Борка, който иска да ходи на витоша, да хваща пътеките от княжево, драгалевци и симеоново. Това е безумие да набутваме автобуси по витова.
17
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И кво правиш ти бе? Правиш улици пешеходни. Сигурни сме всички че това адски много помага на трафика. Неадекватник
16
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Когато му казват какво да каже...Хората гласуваха за различния.Продаде се и това да е за урок за след-ващите избори.
15
1
 
5
 
! Отговори
турист преди 3 години
Странно, Борис Бонев хем се беше снимал как пътува с автобуса за Алеко, а сега какви ги приказва, все едно не знае как е. Там няма шанс да се спазва каквато и да е дистанция, автобусът се пълни до пръсване и пак остава опашка на спирката. Ще е нужен отряд на жандармерията...
14
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Въпреки по-тежкия трафик заради епидемията,въздухът не е станал по-мръсен.А кметицата цяла зима ви будалкаше,че мръсния въздух идва от колите,а не от кюмбетата на нейния електорат.
13
7
 
11
 
! Отговори
Spasi Sofia pedali преди 3 години
Този *** си продаде задните части на ГЕРБ веднага след изборите.
12
2
 
6
 
! Отговори
Инженер преди 3 години
Като пример за фалшива велоалея e бул. Витоша, между П. Евтимий и П. Славейков. Набутана е където им паднало - половината от и без това тесния тротоар, между стълбове, знаци и кошчета после слиза на пътя, минава през подлеза... Колкото да не е без хич.За сметка на това, като са разчертавали паркоместата на ЦГМ е останала 1/3 лента неизползвана. Това показва отношението на общината към проблема. Най-важното е да си събира таксите. А колко пари са похарчени за това "парче боя" по тротоара...