София - метро, транспорт, осветление, протести....

Общинският съветник Борис Бонев пред Bulgaria ON AIR
20 авг 2020 10:23, Анисия Иванова
26

Столичната община поставя допълнителни стъпала на входовете на метростанции в София с цел те да служат като диги срещу наводняването им. Такива диги вече са поставени пред стълбите на НДК и новата станция на бул. "България", която трябва да бъде пусната в експлоатация до края на месеца. Гражданската организация "Спаси София" сигнализира за допълнителното повдигане и циментиране на входовете на метрото и се противопостави на тези действия.

Тези обещания са гасене на пожар и търсене на изход от ситуация като наводненията. Явно, който е смятал шахтите, не ги е проектирал както трябва. Това каза в "България сутрин" независимият общински съветник Борис Бонев.

Той даде пример с Париж, където имало огромни отводнители, за да не прескача водата. "Възниква въпросът кой не си е свършил работата инфраструктурата да не може да поема големи количества вода от валежи. При положение, че това е новопроектирана метростанция. Очевидно е, че това е недобро решение, грозно, пречи на хората с двигателни затруднения", подчерта Бонев.

Според него един от мотивите за това инфраструктурно решение е, че е евтино.

"Метрото е изключителна система - гръбнакът на транспортната система в София, но само то няма как да реши проблемите с наземния градски транспорт. Преди време имаше много повече автобуси, трамваи. В други градове, когато се пусне метро, не се съкращават коли на градския транспорт. В София концепцията за това, че автобуси и трамваи возят пътуващите до метрото не е ясна", допълни той за Bulgaria ON AIR.

"МВР допусна напрежение пред румънското посолство. Протестите са протести, за да предизвикват неудобство. Така е по цял свят", заяви Бонев.

Той коментира и скандала с обществената поръчка за осветлението на София.

"Подготвили сме информация за броя на глобите на фирмите, които отговарят за осветлението в столицата. Очевидно е, че имаме проблеми с него, дори в централни улици като "Съборна", където то не работеше само преди няколко дни. Тази поръчка е неаргументирана. Няма анализ и ще настояваме за прекратяване ѝ и с прозрачност да бъде пуснат нов търг с нормална цена", допълни общинският съветник.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
5
 
17
 
! Отговори
до Борис Бонев преди 3 години
вземи спаси първо себе си от вътрешните .... пък после мисли да спасяваш нас, няма проблем да се направят плани преходи под наклон към стъпалото
2
2
 
9
 
! Отговори
За отводнителите преди 3 години
има право. Дъждовната канализация в София е истинска трагедия. И на всеки нов обект е първото нещо от КОЕТО СЕ СПЕСТЯВА В ПРОЕКТА. Колкото по-нов е някой обект, толкова по-малък дебит има дъждовната канализация, а и всеки инженер ще каже, че проблемите с водата се решават с отвеждане - не със строеж на диги или бариери. Прочетете статията защо урагана Катрина нанесе такива поражения-защото някой е решил, че не са нужни канали, а диги. И вижте Холандия-отвоюват морето с диги, но каналите са там.
1
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На Борис Бонев напоследък гласа му слабо се чува?Дали пък не е много хубаво да си общински съветник?