Проблем със Северната скоростна тангента има, кога държавата излъга?

Пет години се опитвам да убедя държавата, че има проблем, заяви Диана Русинова
Обновена: 1 мар 2023 10:23 | 1 мар 2023 09:33, Александър Попов
164

Как трябва да изглежда настилката и до нея пробата от Северната скоростна тангента. Снимка: Европейски център за транспортни политики

През последните дни представители на служебния кабинет направиха редица проверки за състоянието на пътищата. Лично министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков проведе инспекция на Северната скоростна тангента в София.

От нея стана ясно, че 1/3 от асфалта липсва, анализ от какво е съставен ще излезе след две седмици.

"По проект дебелината на асфалта трябва да е 20 сантиметра, тук е едва 14. Тоест липсва 1/3", заяви той.

Проблемът обаче не е от сега и е било сигнализирано още преди години.

"Повече от пет години буквално водя битка с държавата и се опитвам да ги убедя, че нещо не е наред със Северната скоростна тангента. Днес фактите са налице. Проблем има и то сериозен", написа Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики в своя Facebook профил.

"Аз обаче искам да задам един много важен въпрос: Кога държавата ни излъга? Излъга ни когато приехме и въведохме в експлоатация този път през 2016 г. и тогава всички ни уверяваха, че всичко е наред, АПИ излъга ли прокуратурата през ноември 2022 г. след нашия сигнал, в който подробно описахме доста сериозни проблеми, които сме констатирали на ССТ, или излъга сега, когато стана кристално ясно, че асфалтът не това, което трябва да бъде?

Припомням, че повечето от хората, които сега смело скачат и обясняват, че има проблем, а то е повече от очевидно, че ССТ буквално се е разпаднала, са същите, който преди 5-6 години ни увещаваха, че всичко си било наред и ние от НПО сектора сме едни лаици, които говорят глупости.

Изпращам линк към пълния доклад за ССТ, които заедно с колегите ми сме съставили и изпратили на ПРБ и на АПИ. Горещо им препоръчвам да го прочетат, защото в него има и констатации за проблеми свързани със СОП - северна дъга. (Целият доклад може да се прочете тук)

Много бих искала да вярвам, че ще си научим уроците и ще си извадим поуките след този меко казано грандиозен скандал. Кой е виновен се надявам да каже прокуратурата, но също така бих искала да обърна вниманието и към това, че проектирането е струвало 780 мил. лв. Проектът е приет и утвърден от АПИ и от ИПМ. Строителните дейности на теория трябва да са извършвани под зоркия поглед на независимия надзор, който дори не е бълтарска фирма, а испанска. Пътят е приет и въведен в експлоатация от експерти от АПИ и ИПМ. Как така тези хора са пропуснали толкова много нередности? Как да сме сигурни от тук нататък, че това няма да се повтори? Как да коментирам твърденията им, че ние сме лаиците и псевдоекспертите при положение, че именно те допуснаха такъв път на стойност над 220 мил. лв. да бъде пуснат в експлоатация?", пита Русинова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


164
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
115
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Проблем има, виновни няма . Парите са "усвоени", всичко е наред. Това е България.
114
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Като начало целия проект е измислен от инжове с 3-ка диплома. Как успяха да го измислят трафика от две магистрали с по 3 ленти да се включва в една отбивка с една лента и тя разбита от дупки, изкъртени табели, а самите табели малки и невзрачни. Отделно ДАИ и КАТ стоят на отбивка и хептен всико се скапва. Какви са тия проектанти, изпълнители , контрола е 0 . Трагедия !!!!!
113
3
 
17
 
! Отговори
герги преди 1 година
До Анонимен Хммм проблема на България в един ред приятелю "По добре 14см от 0" - а нека ни крадат ама да остане и за нас ....
112
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По добре 14см от 0
111
0
 
30
 
! Отговори
Въпрос за много пари преди 1 година
А строителния надзор , който има точно тази функция и е получил много пари за да не се случват такива неща, къде е бил и защо го е допуснал ?
110
8
 
29
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Винаги ще намерим начин да откраднем.Гарантирано от ГЕРБ.
109
6
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Търсете ги в Шкафчето на Мистър 10 сантиметра.
108
35
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защо да им вярваме на тези след като Северната тангета си е наред, пътят е идеален. Пак политика от неграмотници, които не са построили нищо акъл?
107
0
 
8
 
! Отговори
контролна мрежа преди 1 година
Контрола е възложен на фирма на велико желев, самия строителен предприемач, която е франчайз на SGR и така формално коректно се казва SGR ЕООД. Фирмата сертифицира хиляди неща.
106
7
 
46
 
! Отговори
Пеци преди 1 година
Абе едно е сигурно! Буци и приятели туриха дебела пара в джоба! Друго не мога да ви кажа!
105
8
 
19
 
! Отговори
До Учуден преди 1 година
Спокойно, ще получиш инфаркт. Извади БАВНО топките на Тиквун от устата . Вземи памук и ги постави внимателно да не се наранят . После продължи с " френските услуги " . Добре ли плаща ? Той май не е учил извеждане . Значи и ме плаща . Но ти продължавай, амебо! И гълтай ,а сметката му ще расте докато има НИЩОподобни, безполови същества като теб
104
3
 
30
 
! Отговори
Обективен преди 1 година
Толкова бездарен проект едва ли има. Още когато я пуснаха всичкия трафик от Нови Искър и цялото дефиле трябваше да се промушва под тангентата през една дупка , където автобусите 26 и 27 не можеха да направят завой без да навлязат изцяло в насрещното платно. Шофьорите я кръстиха " На Лиляна дупката " ,на тогавашната министърка на транспорта ( макар,че едва ли нейната е толкова тясна впредвид колко е пълничка ). И до ден днешен на тази дупка сутрин задръстването е километрично.
103
3
 
33
 
! Отговори
Алов преди 1 година
Няма виновни инсинуация, фирмите на Бойко усвоиха парите, новите да се оправят.
102
33
 
9
 
! Отговори
Учуден преди 1 година
Когато Бойко ходеше под мостовете ,построени от с,АТАНИШЕВ И ПОКАЗВАШЕ,ЧЕ ИМАТ ПО ДВЕ ВИСЯЩИ ОПОРНИ КОЛОНИ, не чух и видях един журналист,един скапан бъгърин да отиде,да изкоментира,да цъка с език,да съска против БСП,против Йончевата,дето се тръшкаше и тя за строежите на Бойко,а зъб не обели за далаверите на тогавашния си мъж!!Така,че подскачайте,съскайте и плюйте по Борисов!!Аз се моля да класирате двата гелосани м,ангала пак и да ви построят 6 магистрали,5 моста на Дунав и 4 ри тунела,ЛЕВАЦИ!!
101
4
 
10
 
! Отговори
Грипен Гаменов Ветов преди 1 година
Здраствуйте Паляци!Мънънките гугутки на Батя!!Пак ви връткам нумерата,а вий квичите от радуст,а мойта цел да съборим пуженкаря и да изчегъртъми курица не птица от ЕС утнову йе на път!Дъ знайти,чи Черепъ,Мустакя,Бубоците,Баневите и най вечи червенобузку разградски пърхат кат птички *** радуст,чи пак шъ чигъртъми.ДЪЗНАЙТИ,ЧИ В БГ С ЧИГЪРТЪНИ ДАЛЕЧ Съ СТИГА!Питъйти Йончевъта,как съ праят нумерата!Ей я пичати еврата веч 4 г в ЕС!И тя купаеши тракия и марица в буркани!Тъ значи пак пучнахми с нумерата!
100
7
 
11
 
! Отговори
Я па я..! преди 1 година
До Един Българин 103 Да не гласуваме за ГЕРБ , а за Възраждане може ли ?
99
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Може ли поне едно нещо да произведем в България и да го направим както трябва. Има ли поне едно?
98
2
 
18
 
! Отговори
Дедо Гочо преди 1 година
Строителните дейности на теория трябва да са извършвани под зоркия поглед на независимия надзор, който дори не е бълтарска фирма, а испанска.От Балцебона ли
97
19
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Предизборни пасквили за наивници, кой ще ви се върже на манипулациите.
96
2
 
17
 
! Отговори
Сатир преди 1 година
Странно, тук е пълно с хора които помнят само Боко и други които помнят Тато и Боко. Губят ни се 1989 - 2013. Къде ли са?????