Няма край: Жълтите павета пак пропаднаха, отново ремонт на ремонта

ГЕРБ, които го започнаха, сега обвиняват Терзиев
6 мар 2024 11:55, Петър Бойчев
181
Няма край: Жълтите павета пак пропаднаха, отново ремонт на ремонта
Снимка БГНЕС

Продължава безкрайният сериал с пренареждането на жълтите павета пред Народното събрание. ГЕРБ, които забъркаха кашата с този и с много други некачествени ремонти в столицата, обвиняват обаче за проблемите сегашния кмет Васил Терзиев.

Пропаднали участъци, големи фуги и клатещи се павета – така изглеждат емблематичните жълти павета, показа камерата на Би Ти Ви. Телевизията припомня, че последният "ремонт на ремонта" на паветата е приключил преди около половин година. Въпреки това обаче от настилката вече стърчат металните пластини, с които предишният кмет Йорданка Фандъкова смяташе, че драмата с "плаващите" павета ще се реши. Това не се случи, а железата в момента пукат гумите на автомобилите и изнервят шофьорите.

Преди през 2023 г. да се извърши "ремонта на ремонта"  с полагане на железни винкели през 10 м, от екипа на Фандъкова извършиха тест на малък периметър и обявиха, че новата технология на редене е проверена и сигурна.    
"При последния ремонт беше сформирана работна група. Експертите дадоха своето становище, че не може да се излива специална смола, която да държи паветата в гнездата им. Затова трябваше да се намери друг работещ вариант. Така се мина към използването на тези метални шини“, каза общинският съветник Антон Хекимян от ГЕРБ. Вместо да припомни, че тази технология бе избрана и защитавана от екипа на Фандъкова, Хекимян се опита изцяло да прехвърли топката на ПП/ДБ/"Спаси София", като попита какво те ще предприемат. Общинският съветник от ГЕРБ обяви, че при сключването на договора за ремонт от Фандъкова със строителната компания "Трейс Груп Холд" е заложена клауза за глоба в размер до 5 млн. лева и попита дали тази глоба е наложена.

„Г-н Хекимян, бих ви посъветвал да се научите да поемате отговорност за проблемите, които са вследствие на решения, взети от ГЕРБ. Много е удобно да застанете зад експертите – едни хора, които са анонимни и не носят отговорност за начина, по който се развива София и по който се правят ремонтите. Това, което виждаме тук, е порок на управлението през последните 17 години“, отговори Стефан Спасов от ПП-ДБ-СС. Той поясни, че фирмата е глобена и се търси решение на проблема. Вероятно металните лайсни ще бъдат извадени, която ще наложи трасетата с жълти павета отново да се ремонтират.

„Със сигурност решението минава през реконструкция. И тук се появяват няколко въпроса. Проектът е на ГЕРБ – те го започнаха и това е наследството, което оставиха. Колкото и да им се иска да се държат като „паднали от едно дърво“ и нямащи нищо общо с управлението на София – това не е вярно“, коментира общинският съветник Войслав Тодоров, който е от коалицията на БСП.  

Пренареждането на жълтите павета започна през юли 2022 г. като част от ремонта на Зона 4 от центъра на София. Този ремонт всъщност започна през 2018 г., но първоначалните дейности бяха преустановени след по-малко от година – пак заради грешки в проектирането и изпълнението. При рестарта за изпълнител бе ицбрана добре известната на софиянци „Трейс Груп Холд“. Тя бе обявена за победител в търга за Зона 4 с оферта от 15,7 млн. лв. без ДДС и срок на изпълнение 300 дни, припомня "Сега".

През есента на 2022 г. движението по пренаредените жълти павета бе пуснато за първи път, но скоро след това те се разместиха. Стигна се до втори ремонт през лятото на м.г., който обаче вече също даде дефекти. Сега очевидно се задава и трети.     
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


181
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
165
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Асфалта си фо туряйте на село, в Софето има жълти павета, за да има къде легебететата да си прават прайдчетата и да си укрсяват с медузи и али експрес арчици.
164
0
 
2
 
! Отговори
Зозо преди 1 месец
Ами има два варианта: 1. пешеходна зона 2. асфалт :))))))))))))))))))))))))))))))
163
0
 
1
 
! Отговори
Дзивко преди 1 месец
Израстнал съм на улица с павета, на 5 преки от жълтите, гледал съм едно време как се редяха, тия гранитените, по малките в полукръг, а големите на ред, един чичо си клякаше и с *** паве по паве, бавно ама не мърдаха, дали от по малкия трафик, дали от майсторлъка не знам
162
0
 
1
 
! Отговори
Дзивко преди 1 месец
Обаче пък за да е чист въздуха в центъра не влизат стари коли, а че от две години лятото там е тапа заради ремонта няма ядове,, или пък загубите на водачите в гориво и време, никой не смята
161
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Според най-старите софиянци, които вече са на привършване, първият тежък погром, нанесен на жълтите павета, е бил резултат от преминаването на съветските танкове през есента на 1944 г.-----И тоя тежък погром не е забелязан чак до ремонта от ГЕРБ? Тия стари софиянци са истински вълшебници!
160
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Според най-старите софиянци, които вече са на привършване, първият тежък погром, нанесен на жълтите павета, е бил резултат от преминаването на съветските танкове през есента на 1944 г. Тази настилка не е била предвидена за такива тежки машини, а самите танкови колони е трябвало да преминат транзит през Северна България, вървейки на запад. Но Сталин имал други планове и не му пукало какво е обещал на другите "големи".
159
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 159 - Не, бате. По времето на соца все още е имало живи от старите майстори от царско време. Реденето на тези плочки си има чалъм. Не помниш ли, че още при най-първото им пренареждане по времето на Фандъчка, по-стари софиянци веднага реагираха, че бхаратците редят емблематичните плочки по друг начин и хем не е красиво, хем е нестабилно.
158
0
 
10
 
! Отговори
Гошо преди 1 месец
Не се косете, толкова могат хората. Трейс са компания свързана с ..... така че няма нищо случайно. До като мургавели редят павета няма да стане. По-добре е да ударят един асвалт и да приключват с одисеята. Колкото и ремонти да правят няма да стане. Процесите са грешни.
157
1
 
1
 
! Отговори
Яяяя преди 1 месец
А на мен ми е любопитно дали само заради крадене се разместват тези павета или найстина липсват познанията и кадрите как да се направят здраво. Защото руснаците например не могат да правят много от високотехнологичните изделия от края на СССР-ракети, самолети даже обикновенни CNC стругове. При американците е сходна ситуацията.
156
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Добро средство за точене на пари. Комунистите как са ги нареждали- заатворници, арестанти, обикновени кибици. Няма далавера, а и не се разместват. Сега е по-добре. Хем има работа за фирмите, хем паричките като река текат... За паметника се вдигнахте да го събаряте, за паветат мълчите. Свикнали да рушат...
155
0
 
5
 
! Отговори
Някаква зависимост преди 1 месец
Щом наближават протести почват ремонтите на жълтите павета .
154
0
 
6
 
! Отговори
Пътен строител преди 1 месец
Е няма как хем да стане качествено, хем бързо и да върнем ресто половината на ГЕРБ.
153
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Васко Десето ще раздаде на софиянци очила за виртуална реалност. Там всичко ще е подредено и наредено. Реденето на павета е стара технология. Васко идва от компютъра.
152
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До тези които дават съвети за асфалтиране: Всичко сме асфалтирали, за по-лесно и сега живеем в един огромен и грозен бункер. Между малките бункери, паркинги. А като асфалтират, нямали да се нагъне и напука след 6 месеца, ако пак се използва някоя вътрешна фирма за точене на средства?
151
5
 
14
 
! Отговори
Съвет преди 1 месец
Тези жълти павета глътнаха пари като за 7-ми блок на АЕЦ Козлодуй. Асфалтирай.
150
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Наследството на учителката по руски от Самоков.
149
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Явно, че паветата там ще пропадат периодично- да спрат движението или да предвидят редовни ремонти на поддалите участъци.
148
0
 
18
 
! Отговори
koko преди 1 месец
А защо не направят бул. Цар Освободител пешеходна зона? Тогава със сигурност няма да има пропадане на павета. Хем ще се намали трафика значително, хем ще бъде по-чисто и приветливо пространство
147
6
 
11
 
! Отговори
Радослав преди 1 месец
До 148 защото медията Босфор ТВ в лицето на Хъкатамян е зает да целува на вожда си задните части и няма време да ходи да му снима постиженията. Репортера пудел е зает да лъска имиджа на бандита от Банкя и да се подлага в краката му, да маха с опашка и да се надява, че и на него ще му метнат кокалче.
146
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Mиc Бoни зaщo нe e nak нa мяcтo c ycлyжливи мegии зa TV penopтaж?