Няма край: Жълтите павета пак пропаднаха, отново ремонт на ремонта

ГЕРБ, които го започнаха, сега обвиняват Терзиев
6 мар 2024 11:55, Петър Бойчев
181
Няма край: Жълтите павета пак пропаднаха, отново ремонт на ремонта
Снимка БГНЕС

Продължава безкрайният сериал с пренареждането на жълтите павета пред Народното събрание. ГЕРБ, които забъркаха кашата с този и с много други некачествени ремонти в столицата, обвиняват обаче за проблемите сегашния кмет Васил Терзиев.

Пропаднали участъци, големи фуги и клатещи се павета – така изглеждат емблематичните жълти павета, показа камерата на Би Ти Ви. Телевизията припомня, че последният "ремонт на ремонта" на паветата е приключил преди около половин година. Въпреки това обаче от настилката вече стърчат металните пластини, с които предишният кмет Йорданка Фандъкова смяташе, че драмата с "плаващите" павета ще се реши. Това не се случи, а железата в момента пукат гумите на автомобилите и изнервят шофьорите.

Преди през 2023 г. да се извърши "ремонта на ремонта"  с полагане на железни винкели през 10 м, от екипа на Фандъкова извършиха тест на малък периметър и обявиха, че новата технология на редене е проверена и сигурна.    
"При последния ремонт беше сформирана работна група. Експертите дадоха своето становище, че не може да се излива специална смола, която да държи паветата в гнездата им. Затова трябваше да се намери друг работещ вариант. Така се мина към използването на тези метални шини“, каза общинският съветник Антон Хекимян от ГЕРБ. Вместо да припомни, че тази технология бе избрана и защитавана от екипа на Фандъкова, Хекимян се опита изцяло да прехвърли топката на ПП/ДБ/"Спаси София", като попита какво те ще предприемат. Общинският съветник от ГЕРБ обяви, че при сключването на договора за ремонт от Фандъкова със строителната компания "Трейс Груп Холд" е заложена клауза за глоба в размер до 5 млн. лева и попита дали тази глоба е наложена.

„Г-н Хекимян, бих ви посъветвал да се научите да поемате отговорност за проблемите, които са вследствие на решения, взети от ГЕРБ. Много е удобно да застанете зад експертите – едни хора, които са анонимни и не носят отговорност за начина, по който се развива София и по който се правят ремонтите. Това, което виждаме тук, е порок на управлението през последните 17 години“, отговори Стефан Спасов от ПП-ДБ-СС. Той поясни, че фирмата е глобена и се търси решение на проблема. Вероятно металните лайсни ще бъдат извадени, която ще наложи трасетата с жълти павета отново да се ремонтират.

„Със сигурност решението минава през реконструкция. И тук се появяват няколко въпроса. Проектът е на ГЕРБ – те го започнаха и това е наследството, което оставиха. Колкото и да им се иска да се държат като „паднали от едно дърво“ и нямащи нищо общо с управлението на София – това не е вярно“, коментира общинският съветник Войслав Тодоров, който е от коалицията на БСП.  

Пренареждането на жълтите павета започна през юли 2022 г. като част от ремонта на Зона 4 от центъра на София. Този ремонт всъщност започна през 2018 г., но първоначалните дейности бяха преустановени след по-малко от година – пак заради грешки в проектирането и изпълнението. При рестарта за изпълнител бе ицбрана добре известната на софиянци „Трейс Груп Холд“. Тя бе обявена за победител в търга за Зона 4 с оферта от 15,7 млн. лв. без ДДС и срок на изпълнение 300 дни, припомня "Сега".

През есента на 2022 г. движението по пренаредените жълти павета бе пуснато за първи път, но скоро след това те се разместиха. Стигна се до втори ремонт през лятото на м.г., който обаче вече също даде дефекти. Сега очевидно се задава и трети.     
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


181
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
1
 
11
 
! Отговори
България в ЕС и 21в преди 2 месеца
едни Паавета НЕ може да НаРеди и то в Центъра на Столицата си, нали се Сещата, ако Ви Построят, ако Изобщо Ви Построят Нов АЕЦ, че ще е Отвъд ЧерноБил - то БКП и СССР бяха разбрали къде е Истина - в Квалифицираният Работник, а не в НПО НищоПравеца, НищоУчил в Харвард!!
83
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Асфалтирайте. Не се мъчете. Не е за вас тая работа.
82
1
 
5
 
! Отговори
Алекс преди 2 месеца
Решението е бул."Цар Освободител" да се направи пешеходна зона.Трафикът по "Дондуков".Тези павета са предвидени за файтони и каруци, а не за тежки автомобили.
81
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
С толко джипове, тежки като танкове, върху тях всеки Божи ден, месеци наред - е така.........
80
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Е да де,селяните не помнят,но центъра беше затворен за коли едно време,освен за изключителни случаи! Нямаше и паркинги по времето на бай Тошо!
79
0
 
1
 
! Отговори
Показателно е това преди 2 месеца
пропадане. Ако на Украйна им се разкъса флага в Киев преди държавата им съвсем да иде по дяволите, то при нас пропадат жълтите павета. В основата на всичко стои корупцията.
78
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Всички партии са виновни,защото тази разруха е от години,не от вчера! Центъра трябва да се затвори и толкова,за да стане София пак с красив център! Никакви коли в пространството от НС до Дондуков 2!
77
0
 
27
 
! Отговори
Крундел преди 2 месеца
по времето на др. т.живков правеха учения за парада с танкове върху тези същите павета и не поддаваха, сега не могат повече от 3-4 месеца да изкарат, въпреки "новите технологии"...това е невъзможно, както казах, или са менталноограничени, или си правят майтап или става въпрос за кражба колко може... павета са това, не са космически кораби все пак.
76
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тя цялата държава стана ремонт на ремонта...
75
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Това,което се прави с тия павета е кощунство! Трябва да се извадят и да се павират пешеходни зони с тях! Погледнете какво чудо от коли е пред хотел София,пред бившия Мавзолей,зад бившия Партиен дом!
74
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ОПГ ГЕП и обръчите им не трябва да пипат паветата повече, защото ще ги доунищожат. Колко още ремонта мислите, че могат да издържат тези павета? Ми че те вече на нищо не приличат. То бива крадливост, бива и малоумщина, но това, на което сме свидетели, отдавна е преминало всички световни рекорди и е просто някакво смъртоносно ниво на простотия, от която би трябвало да ни се смразява кръвта на всички.
73
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тия павета ако са толкова ценни и емблематични,трябва да се забрани денонощния трафик по тях! Те са правени за конски файтони,а не за 2-3тонни коли! Покрийте улици където са само за пешеходци,нещо като визитна картичка на София и толкова по въпроса!
72
1
 
9
 
! Отговори
Крундел преди 2 месеца
а помните ли началото на есента, като ви казвах, че тия "винкели" "профили" и други подобни + "подредбата" на паважа ще изкарат до нова година ако има студ и лед или ако е меко времето най-много до пролетта...Трудно ми е да преценя - подиграват ли се с нас, менталноограничени ли са, някой си е заплюл паважа и ще прави неумности докато го подмени с асфалт или е комбинация от всичките тия + кражба в големи размери...
71
3
 
11
 
! Отговори
Нормално! преди 2 месеца
34 години демокрация и банани,едни павета не можаха да наредят като хората... Но пък рушат,чупят и събарят,щото тъй било евроатлантическо (каквото и да значи това)!
70
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
За пореден път ви казвам, че ще сърбаме попарата на гербавите още дълги години. Най-крадливата партия узурпирала държавата до мозъка на костите.
69
7
 
3
 
! Отговори
ъ преди 2 месеца
Ами да хванат онези, дето ги изкъртиха на "протестите" преди 4 години. Да ги домъкнат на място, да им раздадат инструменти и докато не ги наредят, да няма мърдане. Тъкмо Бабикян, Минеков и Хаджигенов ще свършат нещо полезно.
68
1
 
17
 
! Отговори
ЧОВЕК преди 2 месеца
ИДЕТЕ В НИДЕРЛАНДИЯ ДА СЕ НАУЧИТЕ КАК СЕ ПОСТАВЯТ ПАВЕТА - ОСНОВАТА Е БЕТОН И ТОГАВА ЗАСИПКА.
67
6
 
22
 
! Отговори
Тодор Ж. преди 2 месеца
Това, което ние построихме, вие не можете и да го боядисате. Хе-хе-хе-хе ...
66
0
 
22
 
! Отговори
Ivanov преди 2 месеца
По-добре изобщо да не бяха ги изваждали паветата. Преди 100 г. тази настилка е правена от специалисти, а не като сега от пишман "майстори", които нямат представа как се редят павета. Изводът е, че когато правиш нещо от което не разбираш, резултатът е този - ремонт на ремонта.....
65
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Фирмите на властта могат всеки ден нов ремонт да правят.