Метеорит на 4 млрд. години откриха край Девин

Експерти трябва да потвърдят възрастта му
Обновена: 29 яну 2011 15:03 | 29 яну 2011 14:31,
Метеорит на 4 млрд. години откриха край Девин
Девин Снимка: Булфото

Метеорит на 4 милиарда години е открит преди един месец в района на Девин. На уникалната находка се натъкнали екип палеонтолози. Очаква се скоро експерти да потвърдят възрастта на откритието и то да стане едно от осемте чудеса на Девин.
Късът от космоса тежи около 1 килограм. В момента се намира в лаборатория, където ще се доказва произходът му. Експерти обаче са категорични, че това е остатък от меторит, който е стигнал Земята.

След коледните и новогодишните празници, хотелиерите отчитат отлив на туристи. За да запалят интереса на повече хора към този регион, в момента те правят картата на осемте чудеса на Девин.

„Едно от чудесата е новооткритият метеорит на 4 милиарда години, а другото - пещера на възраст над 1 милион години, която също разкрихме наскоро”, заяви пред Dnes.bg председателят на сдружението на хотелиерите в Девин Владимир Солаков.

Близо до Девин са открити и следи от древни цивилизации – пещерни жилища на над 35 хиляди години, което говори, че районът е обитаван много хилядолетия преди новата ера, твърдят експерти.

Девин разполага с леглова база от 1500 легла. Нощувката на човек започва от 15 лева в къщите за гости и стига до 100 лева в модерните спа хотели с минерална вода. Любопитно място за спане са автентичните родопски къщи, които побират между 4 и 6 човека. Вътре има камина, а спалните са покрити с родопски завивки.
Много от туристите идват до Девин само за да опитат от традиционните родопски ястия.

„В ресторантите в Девин няма да видите да ви мерят порцията с кантар, а просто трябва да останете доволни, аз това съм забелязал“, сподели впечатленията си туристът Атанас Сирийски.
В заведенията пък държат храната да се приготвя по вековни рецепти с натурални продукти.

„Не се отмятаме от това, което е било примерно преди 100 години, защото е най-лесно да се купи нещо от магазина и да се претопли на микровълновата печка, но то няма натуралния продукт, който ние си произвеждаме“, разказа пред Dnes.bg Румен Ангелов, който е главен готвач в един от ресторантите.
Освен че е красиво, въздухът в Девин е много чист. Научно е доказано, че от цяла България на това място озоновият слой е с най-голяма дебелина.

Още по темата: пещераметеоритДевин

Метеоритът Хобо, за който се предполага че се е ударил в земята преди 80 хиляди години и също така се смята, че е на не по малко от 200 милиона години е може би най големия цял метеорит откриван цял на земната повърхност. Естествено има доста по големи удряли земята, но от тях поради силата на сблъсъка може да се каже, че не е останало много, докато от този има доста останало...

Известни са много случаи на падане на метеорити на Земята. Най-новите известни случаи на падане на метеорити в по-новата история са падането на Тунгуския метеорит през 1908 година. и на Сихоте-алинския метеорит през 1947 година. От втория са открити около 23 тона, като теглото на отделните парчета варира от няколко десетки от грама до 1745 кг.

А Доганя получил ли си е полагаемият му се хонорар....Че е астрофизик от класа той....па и на Боко Барбекюто е пръв авер.....

Браво страхотно откритие!

преди 13 години
метеоритите са се образували при зараждането на слънчевата система преди около 4 милиарда години! От тогава тези скални късове обикалят космоса и когато ги привлече гравитацията на някоя планета,те падат на нея, като в 90% от случайте изгарят преди сблъсъка , но не всички! ето защо почти всеки метеорит е на такава възраст.А кога точно е паднал на Земята се изчислява чрез въглероден анализ! Похвално е че в български курорт наи-после има правилен подход към развитието на туризма.

Мисля че са открили къс от Земята!Евала! Земята е формирана преди около 4,54 милиарда години!

Метеорита е по-стар от планетата Земя.Как става тая?

sigurno e na 4 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 godininjakoi hora vremeto za nishto go njamat

БРАВО! преди 13 години
БРАВО! Радваме се и ще посетим Девин! Въпросните къщички са ИСМЕНА!

забравили са да споменат и девинския ходжа...

da ne se okave 4e 4udoto sa na6ite u4eni

do 70 преди 13 години
e toi meteorita e na 4mln a koga e doshal na zemqta edva li se znae

Че тя Земята е на 4 милиарда години, нещо да не са се объркали?!

Димов преди 13 години
Девин, наистина е много чисто и красиво място, както и цялата планина.

бохо преди 13 години
Да извикат Лили Иванова за подтвърдение-тя е жив свидетел.

абе ***, кой ти говори, че метеоритът е произлязъл от Земята....

Абе червените крадливи хотелиери явно не са ходили на училище!Алооо, преди 4 000 000 000 години Земята е била ОГНЕНО КЪЛБО!!!!

ts преди 13 години
бойко вика 1 камък не бил пренесъл президента.. а тоя камак кой го е занесъл там??

Джо Лан преди 13 години
От написаното се разбира,че метеоритът е открит от палеонтолози. Ако е така,означава,че те са изследвали пластове, в които се очаква да намерят фосили от животински видове т.е. пластове на най-много 300-400 милиона години. Питам се тогава,какво прави там парче космически камък,който би трябвало да е много по-дълбоко,ако е толкова стар.

цреварски преди 13 години