Стачка в БДЖ ще има. Без влакове от 11-и

Синдикатите чакат преговори "днес, нощес, утре" с министър Цветков
Обновена: 8 мар 2011 19:47 | 8 мар 2011 19:44,
35
Стачка в БДЖ ще има. Без влакове от 11-и
Релсите ще опустеят. Снимка: Булфото

Работещите в системата на българските железници излизат на предупредителна стачка на 10 март от 10 до 11 часа, а от 11 март започват безсрочни ефективни действия.

До момента 80 на сто от работещите в инфраструктурата и 73% в превозвача са се подписали за ефективни стачни действия, обяви шефът на Националния стачен комитет и вицепрезидент на КНСБ Валентин Никифоров.

По думите му това, че не се водят преговори преди предупредителната стачка, е отговорност на министерството и лично на министър Цветков.

"Синдикатите са готови за преговори днес, нощес, утре", допълни той пред БТА.

Още по темата

"Не приемаме драстични съкращения в системата, подкрепяме инвестиционни програми, но само обвързвани с програми за преквалификация на освободените хора и настояваме, когато се правят смесени дружества, както е колетната дейност и почистването на вагоните, да има запазване на работните места и доходите на хората", каза Никифоров.

Работещите в железниците настояват и за подобряване на условията на труд, особено за ремонтния персонал, за тези, които са извън влаковете и локомотивите, извън администрацията, каза Никифоров.

Дължимите ваучери за храна, както и социални плащания са също мотиви за стачката.

Според Никифоров последните изявления от страна на транспортното ведомство, че няма да има съкращения на хора, а само текучество, пенсиониране, са неистини.

Разбираме министерството, ръководствата на БДЖ и НКЖИ, че трябва да намалят с 30 процента фонд работна заплата, но не приемаме финансовото оздравяване и стабилизацията на българската железница да бъде само и единствено на база съкращения, допълни Никифоров.

Напрежението в железниците ескалира преди месец заради плановете за съкращения заради отпускането на заем от Световната банка. Условията са до 2014 година в НКЖИ да бъдат съкратени 2944 човека, а в БДЖ – 2800 човека, или общо 5744.


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
1
 
0
 
! Отговори
сипб преди 11 години
колеги, поздравявам всички стачкуващи за проявеното достойнство и сила!дано се разбере ,че в жп транспорт работят мислещи хора,който оценяват манипулациите в медийното пространство и не приемат лъжите на управляващите!
33
1
 
0
 
! Отговори
пешо преди 11 години
алоооо ако си бил в системата трябва да знаеш че когато се постигне споразумение изрично се записва в него че работодателя нама да накаже съкрати или каквото и да е била друга гадна приумица,и тогава се подписва....аман от некадърници.....
32
0
 
0
 
! Отговори
пешо преди 11 години
според мен не са предатели, а ако е така както казваш този Вълчев не го знам кой е но виж как ги сменят директорите кой би бил толкова *** да стане директор, като ги сменят като носни кърпички!!!!
31
1
 
8
 
! Отговори
ПОСТОВИ СТРЕЛОЧНИК преди 11 години
Стачката е за спасяване на администрацията, на лешперите, на хората, които не знаяткакво точно работят, но получават по-големи заплати от маневрите и от обслужващия персонал.НЯМА ДА СТАЧКУВАМЕ, в Бургас сме много такива!НЕ СМЕ ПРЕДАТЕЛИ, но съкращения трябва да има - съкращения в администрацията!!!
30
0
 
5
 
! Отговори
Емо преди 11 години
За толкова години опит уж не се научиха, че на празници има нужда от екстра композиции, а да не кажа и че екстра влакове от София преди празниците и за София след празниците. За толкова години не се научиха че спалните вагони са винаги вървежни и билетите за тях са винаги изчерпани за нощните влакове. Кой *** държи да има само един Експрес за Варна и да е в 6:50 сутринта през всичките години? няма да ми стигнат 50 коментара да изброя какво ме дразни само по това направление...
29
4
 
5
 
! Отговори
Емо преди 11 години
Абе ***, ти си много зле ве! Частни превозвачи имам предвид автобусен транспорт!!! Как може да си толкова куха лейка ми кажи? Мечтатели са тези като мене, които пътуват все още с влак от София до Варна като им се налага. Въпреки уникално глупавото и непрактично разписание, изключително мръсните вагони, абе всичко е наопъки!
28
1
 
4
 
! Отговори
мирко преди 11 години
Че синдикатите са предатели -това го знае всеки!На предишната стачка профбоса Иван Вълчев се качи на гребена на вълната и стана Директор на обща администрация в БДЖ-ЕАД Ред е на Г-н Бунев да си осребри поста ,изтича му мандата тази година и няма време.Тежко и горко на стачкуващите овце!
27
4
 
0
 
! Отговори
бафанабафана преди 11 години
Е, може да се наложи най-после и някой железничари да минат по пътя на много други съкратени от бившите държавни предприятия! Даааа, по тоя път минаха мнооого други хора, и то без никой да ги жали!!!! Читавите се оправиха, а мърдите го закъсаха. Такъв е живота! Нищо не е вечно.
26
2
 
8
 
! Отговори
пълно безобразие преди 11 години
*** ли си или *** не знам,но мисля че си провокатор.затриват железниците и отнемат от малото останали работни места и възможност работещите в тях да защитят интересите си.разберете, ответния удар на мутренското правителство ще бъде именно да сплашва със съкращения,дори да се опита да ги извърши и продажните телевизии ще изкривят всичко,но срещу силата на единството трудно ще се противопостави дори и крайно наглото правителство.важното е да не ги предадат синдикатите.недоволството прелива.
25
1
 
2
 
! Отговори
мирко преди 11 години
*** -прав си!Мисля че машинистите помнят своята стачка преди години ,и как ги прееба техния машинист-големец-Иван Иванов-Кончарски председетел на борда.Стази стачка ще си направят съкращенията.Като за начало,кротко ще им намалят с 1 час работното време затова че са стачкували ,после ще се изготвят песъци и удар в десятката.Аз сега да те уволня да направя съкращението ,да те пусна по пързалката -пък ти после ме съди може след 2-3 год.дате върнат в жп. ама нервите и ядовете и грижите-АЛОООООООО
24
0
 
3
 
! Отговори
ганчо преди 11 години
Мирко не им се връзвай на акъла,светнели светофара рзлично от червено,влака върви,няма вече кой да им се върже на Бунев,Мунев и тем подобни мазни гейове които се натискат за местенца на Вазов 3
23
0
 
4
 
! Отговори
т преди 11 години
Virgin Trains да купят БДЖ
22
0
 
4
 
! Отговори
ганчо преди 11 години
Емо,що говориш простоии1.Частника си плаща и и влаковете им се движат предимно вечер,така са поне Шенкер,така че за какъв удобен график говориш-ходи ти да караш влак нощно време,а и на БЖК-то влаковете са предимно през вечерта2.Хората сами си напускат,особенно машинистите,като сега от депо София 100 са се запътили към метртото3.Какви мечтатели......
21
2
 
7
 
! Отговори
мирко преди 11 години
Ще има стачка-добре! Ама защо от 10чдо 11ч.,Вие от сидиката сте или абдали или мислити обикновените железничари за такива.Вижте колко влака заминават в този часови пояс по разписание от София,По,Сз Дг,Бс или друг голям областен център.Разгледайте разписанието на железницата и ще разберете уловката.Заминава сама един влак он Пловдив за Пещера.Защо ката са ербапи от синдикатите не стачкуват от например11до 12ч или от 12ч до 13ч.тогава да ги видя.Ало !г-н Бунев май тази година ти изтича мандата
20
1
 
1
 
! Отговори
mig преди 11 години
Az sam dosta zapoznat zashtoto sam dete na edin ot postradalite.A inache sluchaiat iskat da go zabraviat.I se podigravat dosta dobre.
19
1
 
11
 
! Отговори
Емо преди 11 години
Планът за поетапното разбиване на железниците тече с пълна сила - мизерията е неописуема, графика в удобство на частните превозвачи, недоволен персонал, а от скоро и с 30% по-малко персонал, който ще е още по-недоволен и въпрос на време ще е да се започне с фаталните грешки, които да струват човешки животи и свързани с немислими разходи за данъкоплатеца, всичко за някакъв мизерен кредит от СБ за да могат приближени да намажат. А лека полека и последните мечтатели ще се откажат да пътуват с БДЖ!
18
0
 
0
 
! Отговори
ганчо преди 11 години
mig,ще ти кажа какво станауволниха 4-*** машинисти и двама дежурни ръководители,те са и виновниза обещетенията не знам какво са дали
17
2
 
7
 
! Отговори
ганчо преди 11 години
колко бързо реагират чиновниците от администрацията,натискат палчета,натискат-хахахахахахахнатискайте си-И ВАШИЯ РЕД ДОЙДЕ
16
0
 
5
 
! Отговори
mig преди 11 години
A niakoi dali znae kakvo se e sluchilo sas slujitelite koito biaha potarpevshi v katastrofata mejdu dragoman i dragoil.Vsichko se zabravi i spomen niama ot tazi sluchka.Daje razbrah che hora s frakturi sa poluchili obeshtetenie 24lv.Sram i pozor.
15
4
 
7
 
! Отговори
ганчо преди 11 години
и само да добавя,понеже само си плямпате и сте лесни за манипулация!!!В локомотивно депо София,което вкючва Мездра и Дупница е с персонал 7 500 души,от които около 800 са помощници и маяинисти!!!Останалите какви са ??????????И питайте как всеки месец командириват от депо София в депо Мездра машинисти,че там няма кой да ходи.....????