В БДЖ има системен недостиг на изправни локомотиви

Компанията въвежда временни промени в разписанието на влакове
21 юли 2016 15:52, Анисия Иванова
7
В БДЖ има системен недостиг на изправни локомотиви

“БДЖ – Пътнически превози” ЕООД въвежда временни промени в разписанието на влаковете заради системния недостиг на изправни локомотиви. Промените се въвеждат от 27-и юли.

От БДЖ съобщиха, че в разгара на лятото компанията среща затруднения в непредвиден мащаб с изправността на локомотивите, които обслужват 560-те влака. Сериозни всекидневни аварии затрудняват навременното осигуряване на годен железопътен състав и създават неудобства за хиляди пътници по различни направления. Пикът в авариите се дължи на напредналата експлоатационна възраст и интензивното натоварване на машините – средната възраст на локомотивите в състава на пътническите влакове на националния превозвач е около 40 години, като всеки от тях обслужва по няколко влака в рамките на денонощието.

С цел гарантиране на безпроблемното придвижване и намаляване на непредвидено дългото чакане на влакове в гарите, “БДЖ – Пътнически превози” ЕООД прибягва до непопулярната мярка временно да промени движението на някои композиции с малък брой пътници и осигури алтернативни възможности за придвижване.

От 27-и юли до 15-и септември т.г. ще бъдат направени промени в разписанията на някои пътнически влакове и на транспортните схеми в следните участъци:
Бургас – Карнобат – Сливен;
София – Копривщица – Карлово.
Мездра – Бойчиновци – Монтана – Берковица.
Пловдив – Карлово;
Долна махала – Хисар;
Стара Загора – Карлово;
Горна Оряховица – Шумен;
Мездра – Плевен;
София – Перник;
Своге – София;
София – Банкя.

Заради това БДЖ въвежда алтернативен транспорт в участъци с по-малък пътникопоток и по-малък брой влакове. Там железопътният превозвач е организирал за своя сметка превоза с автобуси.

В участъците, където в момента се извършват ремонти по железопътната инфраструктура Бургас – Карнобат – Сливен и София – Копривщица – Карлово, и се извършва транспортиране на пътниците (прекачване от влак на автобус и обратно), е предвидено автобусите да се движат по целия маршрут на влака, за да се намалят неудобствата на пътуващите.

Временните промени в разписанието ще засегнат основно влакове, които се движат по второстепенни маршрути. По този начин редовните пътници, използващи влакове за придвижване до работа, ще бъдат минимално засегнати и за сезонно натоварените влакове ще бъде осигурен нормален график. Във всички възможни случаи, железопътната компания е направила необходимите допълнителни корекции, за да улесни придвижването на пътниците – удължени са маршрути и са коригирани разписания на близки по време влакове.

Автобуси ще се движат вместо някои влакове в участъците Мездра – Бойчиновци – Монтана – Берковица, Долна махала – Хисар и Стара Загора – Карлово с минимални изменения в разписанията.

Не се планират промени в движението на международните и бързите влакове.

“БДЖ – Пътнически превози” ЕООД се ангажира със спешни ремонти на локомотивния си парк, гарантиращи безпроблемното спазване на разписанията от 15-и септември 2016 г. За тази цел транспортното дружество е разработило план за действие, осигуряващ срочния ремонт на необходимите локомотиви в рамките на следващите по-малко от два месеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
3
 
! Отговори
Ами преди 7 години
Да ги покарат още 60-70 год. , и може да влезем в рекордите. Това са стари машини, колко ще ги ремонтирате?! Трябва ви един сериозен метеж на всичките от ръководството, и онея *** дупетати да се стреснат малко, защото народната любов започва да става прекалено голяма, и после да не плачат....
4
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да не говорим за пътниците които останаха по спирките. Обадих се на националният им телефон и служителката учтиво ми обясни, че информацията била само за деня-та няма как да ти кажат какво предстои /не зле да ходя на врачка/, та да знам дали ще стигна до работа. И ме пита дали не съм изчакала вторият автобус - тука вече ме хванаха в неведение. Сутринта ми казаха, че втори няма да има. Разбирам, че е социална услуга, но все пак си купуваме билети - увеличават билте или махнат влак-те и no problem
3
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Във всички възможни случаи, железопътната компания е направила необходимите допълнителни корекции, за да улесни придвижването на пътниците - "ще ме разплачат". Пътувам по едно от направленията и съм изумена, как в 21 век не може да получиш информация за това което се случва. Първо си купих билет, без никой да ме уведоми че има промяна. Съответно никъде не беше обявена. След това ни натъпкаха като сърдели в един автобус с поне 20 човека правостоящи. Втори автобус не бил разрешен 0 от СОФИЯ.
2
0
 
8
 
! Отговори
Дърт Крейзър преди 7 години
Идеята на БДЖ-то е че след 2 месеца ще има наполовина по-малко пътници и проблемите с машините няма да са толкова очевидни .Наскоро ми се наложи да ида до някой село из БГ и си давам сметка защо хората бягат , нямаш превоз , влаковете нямат никакъв синхрон с малкото автобуси - буквално ако замръкнеш оставаш на пътя .
1
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като давате 400-500 лв. заплата на служителите които ремонтират подвижния състав, не знам какво очаквате. Чистачките и сервитьорите взимат повече.