Създателят на такса "стол": Сезонът е кратък, разходите са големи!

Министърът на туризма: Това е недопустима практика
10 авг 2017 10:57,
373
Създателят на такса "стол": Сезонът е кратък, разходите са големи!
Кадър: "Нова телевизия"

Собственикът на ресторанта, поискал по 20 лв. такса "празен стол" на свои клиенти, обясни, че това е изолиран случай. Идеята била негова и била само за конкретните гости.

"Разберете, сезонът е кратък, разходите са ни големи, събота ни е пиков ден", каза собственикът Тони Матеев.

Междувременно министърът на туризма Николина Ангелкова пък отправи критики към него и обясни, че събирането на пари за празен стол е недопустима практика.

Скандалът избухна вчера, когато потърпевша клиентка публикува във Facebook касовата бележка с начислената такса "резервиран стол" - 80 лв. за четири незаети стола на масата.

Още по темата
Според собственика на заведението това се наложило, защото те резервирали маса за 10 души, но пристигнали 6-има. Жената, публикувала сигнала, не се появи публично, но в поста си в социалната мрежа се оплака от лошо отношение на персонала към нея и приятелите й. Тя твърди и че групата е предупредила, че ще е по-малобройна още при влизането си.

Тони Матеев отрича това. Той отрича и хората му да са се държали грубо и връща обвинението – клиентите се държали лошо и сервитьорът дори отказал да ги обслужва.

Иначе той е категоричен, че такса "празен стол" е  лоша практика.

"Това е мое решение, това е лоша практика, може и да сме взели неправилно решение", каза Матеев пред "Нова телевизия". Собственикът обясни и че заведението му предлага не просто храна, а цялостно изживяване.

"Абсолютно недопустимо е да има такса празен стол", отсече в ефира министърът на туризма Николина Ангелкова и допълни, че човек няма как да предвиди всички обстоятелства, когато резервира маса.

Тя припомни, че още снощи е направена проверка на заведението по разпореждане на премиера. "Като цяло услугите отговарят на двете звезди", каза тя.

"За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява такса празен стол и да се иска от хората да присъстват на място", каза още Ангелкова.

Според нея всеки трябва да си калкулира рисковете и да има план Б, когато пропадне резервация.

"Искрено искам да вярвам,  че това е единичен случай и се надявам хората които имат такива богати преживявания да сигнализират и медиите и министерството", каза още министърът.

Собственикът на ресторанта пък отвърна, че трудно намира персонал и тази година се е наложило да взима хора от Украйна. Според него причината за това не е само в изолирания случай на неговата такса.

От Комисията за защита на потребителите пък обявиха, че ще наложат санкция на заведението. Председателят й Димитър Маргаритов също обяви такса "стол" за недопустима.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


373
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
247
1
 
7
 
! Отговори
Ивайло преди 6 години
Няма да стъпя на нашето черноморие още 1000 години!!! Нека украинците и беларусите ходят... глупци... бизнесмени...
246
6
 
6
 
! Отговори
Гробокопач преди 6 години
До Пенчо Бойкинов ,Аз затова и не ходя по ресторанти, а предпочитам дивото къмпингуване, пред вас, еврейски кожодери. Но ГЕРБ, който ти със сигурност подкрепяш иска насила да ни вкара във вашите помийни ями, за д абъдам "обслужени", сиреч, да бъдем европци, но ние не искаме да сме европци, сикаме такива кът тебе хитри еврейчета да чукат камъни в кариерата, ведна с робите си.
245
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много мразим някой да е маааалко по-богат от нас."Алчен,разбойник,крадец и т.н."Всички заедно в казана,всички заедно в мизерията
244
26
 
3
 
! Отговори
Пенчо Бойкинов , преди 6 години
Съм ресторантьор но оправдавам собственика на ресторанта защото клиентите станаха много *** и си мислят че могат да правят всичко !!!Всеки който резервира маса трябва да си направи сметка !!ако случайно има повече от резервираното никой собственик и персонал няма да ги остави не обслужени!!!
243
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всякакви такси и цени се събират само при положение, че са предварително обявени.Ако случаят не е такъв, тоя отгоре е за яка глоба.Дано му я турят!
242
1
 
13
 
! Отговори
до 241 преди 6 години
От времето на така нареченото днес..." турско присъствие" , когато ах*маци като теб са плащали - дишхака ( данък , че башибозука си е хабил зъбите с неверническа храна ) ....та от това време. .такива а*хмаци робски плащат всичко, което им се каже! Малко печелят хайдуците по морето, че и още!Никакъв сървиз...мръсотия...селяндурщина...наглост...и *** Балкански е съгласен ! 15лв. Чадър ...20лв.лежанка....наистина сме тъ*по ...овчо племе...и всичко ни е хак!!!!
241
0
 
23
 
! Отговори
Гробокопач преди 6 години
Сезонът е кратък, разходите големи, а гърците - гладни и много;)))
240
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Редно е сега да го клъцнат от Комисията за защита на потребителите.У нас туризмът е в лоша позиция, а наглостта му е голяма!
239
0
 
15
 
! Отговори
Lan преди 6 години
239,тъй де, то и човек, тръгнал на заведение е наясно, че ще дава пари. Даже повечето хора, особено на почивка са готови да дадат повечко пари, отколкото биха дали в родния си град, НО фатката е, че трябва да се почувстват добре за тези пари...Щото ако е само за едното плюскане, пици на парче, баници и дюнери - колкото щеш! Този тънкият момент им убягва на болшинството ресторантьори....Дето се вика с кеф да им дадеш парите си.
238
6
 
12
 
! Отговори
До 228 преди 6 години
За съжаление не само по заведенията са тези типове.Те смятат че щом са клиенти независимо какви всичко им е позволено и че слънцето е изгряло заради тях.Те са същите които не спазват никакви правила и етика при шофиране,които не се съобразяват с никой ,освен себе си.Всички останали страдаме заради такива типове,но явно ги защираваме
237
2
 
5
 
! Отговори
Песто преди 6 години
Много лесно можеше да си спести критиките шефчето, като пускаше в предварителна продажба билети по 20 лв. с номер на място за заведението Милос Фиш & Грил, за определена дата и час. Който не дойде, просто изгаря с 20 лева. Ако иска, притежателят на билет за това завдение може да си препродаде билета на познати, близки или да пусне обява в няой сайт.
236
19
 
9
 
! Отговори
158 преди 6 години
Човекът е прав, ама тъпите медии изопачават нещата , а намесата на Батман и глупавата му министерка е направо смешна.
235
22
 
11
 
! Отговори
мис Пиги преди 6 години
Кво сте се заяли с човека,бе ? Плаща наем на заведението, данъци, на персонал ,ток ,рушвети на ХЕИ...А тия навлеци вместо 10 души се явяват 6 ! А онова млеконадойно създание ,което се оплаква ,що се крие ? Нещо е гузна !
234
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе влизаш в заведение, (виждаш менюто, цените, обстановката, келнерите) ако нещо те смущава си излизаш, казваш им чао. Заведения бол по морето. Номера е докато не поръчаш да си преценяваш, после ясно - навсякъде те цакат. Те за това са там, да печелят от тебе. Не само да ти се усмихват.
233
0
 
13
 
! Отговори
Ганчо преди 6 години
Такса празен стол. А може ли клиента да въведе такса малка порция, нещо много нормално за Созопол. Само едно заведение работи правилно, ХУБАВИ ПОРЦИИ, КАЧЕСТВЕНИ И МНОГО ДОБРИ - това е бистро "ПРИ ТОНИ"/на стръмната улица преди Харманите. Останали те са моментни и печалбари.
232
4
 
0
 
! Отговори
кк преди 6 години
До Анонимен 218 - и ти си бавно загряваш, като албанците - работат двама на маса за пет шот са смотани и не могат да се оправат, а хората са казали "работата за един човек се върши по-бавно от двама"! от изстудените във фризера чаши за бира се стига най-бързо до тоалетната - и тва ли не знаеш!? колкото до чистотата на покривките и храната - не казвай хоп преди да си скочил! а тва за бонусите и почерпката със поднасането на сметката и от "вехтия завет"! иначе лично аз немама особено доверие на А
231
0
 
14
 
! Отговори
Lan преди 6 години
Идеята да си ходим със столовете ме разби, като знам хигиената, не е лошо и с приборите да си ходим или направо и със сготвените ястия! :) И само пари да оставяме...:) за атмосферата:)....неповторима е според този "управител".
230
0
 
8
 
! Отговори
гого преди 6 години
до Ддтабе пич смешен си, сега ти дадоха 5 лева да защитаваш кръчмата и само ни разведряваш следобеда . Аде стига , цирка е на др место...
229
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вижте какво - всичко е до една първоначална непочтеност. Нещата предварително се уговарят и това е. Казваш си условията и толкова. А те си премълчават и после почват изненадите. И тия не са прави да заемат маса с 10 стола и да дойдат само 6. А и той трябва да им го каже предварително. Начини има много, само че хитрините и от двете посоки са безкрайни и от там идват недоразуменията. И тя си мисли, че ще го надцака (кой си ти), после и той се реваншира. Много е просто. Нашенски си манталитети.
228
2
 
6
 
! Отговори
Lan преди 6 години
И аз това не мога да го разбера - имат резервация от осем, аз отивам в 6:20 и не не мога да седна?! И то при положение, че две трети от масите са резервирани и празни, а другите са заети. Такава си им е политиката, но губят клиенти. Решението си е тяхно.