Нови 35 км по "Хемус": С 2 м по-тесни, скоростта до 120 км/ч

2,9 млн. души ще се възползват от подобрената инфраструктура
10 яну 2018 07:40, Елка Василева
120
Нови 35 км по "Хемус": С 2 м по-тесни, скоростта до 120 км/ч
Снимка: архив, Булфото

Новите участъци от “Хемус” с обща дължина близо 35 км ще са с 2 м по-тесни и със скорост до 120 км/час. Така ще се спестят 262 млн. лв. спрямо първия вариант, по който трябваше да се строят.

Това става ясно от инвестиционното предложение на агенция “Пътна инфраструктура”, пише "24 часа".

Първият участък е с дължина 15,26 км, стартира малко след Ябланица - от село Брестница и е до пътен възел “Дерманци”. Вторият, с дължина 19,29 км, започва от Дерманци и свършва при пътен възел “Каленик”. Общата дължина е 34,46 км.

Първоначално от закритата вече Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) предложиха т.нар. червен вариант. Той предвиждаше път с широчина 29 метра и скорост 140 км/час. Това обаче изисквало значителни инвестиции, тъй като теренът е планински, силно пресечен, което предполагало много виадукти и тунели.

Цялостното завършване на магистрала "Хемус" е предвидено за 2024 г.

След анализ пътните експерти решили скоростта да е 120 км/час и да стеснят платната с 2 метра. Освен това ще се търси възможност за оптимизиране на трасето, като се запази в максимална степен одобреният от екоминистерството коридор на трасето с широчина 400 м.

Целта е намаляване на височината и дължината на големите съоръжения, включително и на тунелите, оптимизиране на местоположението и вида на пътните възли.

Точната индикативна стойност ще бъде определена допълнително, казаха от АПИ.

Трасето на магистрала “Хемус” е част от Европейската пътна мрежа и е предвидено да свързва източните и западните части на България с Трансевропейската мрежа, както и да сближи Севера и Юга на икономическо и социално ниво, посочват от пътната агенция. То ще окаже благоприятно влияние върху бизнеса и създаването на нови работни места, посочват от АПИ. 2,9 млн. души щели да се възползват от подобрената инфраструктура, която е върху почти 44% от територията на страната.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още по темата: магистрала ХемусАПИ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
2
 
14
 
! Отговори
реалист преди 6 години
Магистарили се строят не само да се пътува по бързо, а най - вече по безопастно.
42
3
 
7
 
! Отговори
Pepe преди 6 години
До СатаНАТОИ аз това се опитвам да им кажа, ама те се хванаха за 10мин повече.Българите сме и големи майстори на шофирането.Годишната извадка за катастрофите и жертвите го показва, жалко!Това е най-големия проблем, че някъде щяло даима ограничение само от 120км/ч.Дано по-бързо я правят тая магистрала, че не се издържа вече.
41
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това стеснение ще ни струва на година примерно по още 12 човека загинали, още 60 ранени и още 400 катастрофи. Струват ли си тези "спестени" 262 милиона лева?
40
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При 120км/ч има удължаване с няколко километра така че разстоянието е повече, и времето е повече. Ако при орязания вариант има 10% намаление на цената, а има 10% увеличение на километрите, то влошаването на параметрите на магистралата е неоснователно.
39
2
 
21
 
! Отговори
реалист преди 6 години
Уникални. За саниране дават милиарди, от което никой няма да умре, а за магистарли спестяват, където всеки ден автомобилите се умножават и умират хора. Държава на абсурдите.
38
4
 
17
 
! Отговори
българина преди 6 години
борисов същата я свърши с армеец, малка зала без достъп с обществен транспорт... резултата е 5 км задръсвания всяка седмица на цариградско 76358
37
2
 
32
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
По-тясна магистрала - голяма грешка, която ще ни излезе много скъпо, защото в един момент ще се наложи магистралата да се разширява и ще платим много повече, отколкото ако сега се построи по-широка. Принципно магистрали с две ленти плюс трета аварийна, са тесни за България. Трябва да има още една лента, за да са безопасни. Вместо това ГЕРБ бързат да резнат лентичката и да се тупат в гърдите като Кинг-Конг колко километра магистрали били построили. Същата работа и с по-късите перони на метрото в
36
1
 
4
 
! Отговори
българина до мирчо преди 6 години
говориш само за лятото, и то за цялата, аз ти говоря за участък от 100 км. отделно че за варна част от потока мнава *** по тракия щото няма хемус! зимата симислиш че караш през пустиня там...
35
12
 
9
 
! Отговори
До pepe преди 6 години
Магистрала Хемус - 430 км. При скорост 120 км/час я минаваш за 3 часа и 35 минути. При 140 км/час за 3 часа и 4 минути. Разликата е 31 минути или 17% повече като време, което не е малко. Колкото до скоростта, зависи от колата. При много коли безопасната скорост е до 180-200 км/час, при други е до 120-140 км/час, зависи и от шофьора ....
34
11
 
7
 
! Отговори
Мирчо преди 6 години
До българинаТи нормален ли си друже, за 1 час през 1 августовски петък по Тракия минават повече коли, от колкото минават в цяла северозападна България за година. Тя Румъния боб хвърля за вас. За какво са им на тях още мързеливи, необразовани ***. Не ви е държавата проблема, хората са. Тя държавата си седи и не прави нищо, хората правят или не правят.
33
2
 
6
 
! Отговори
До pepe преди 6 години
Всъщност, при средна скорост от 120 километрите до Варна се вземат за около 3ч. и 45 м. А при 140 - за около 3 ч. и 15 м. Спестяват се тридесетина минути.Прав сте за 80%, макар и не по начина, по който се надявате!;)
32
1
 
21
 
! Отговори
Европеецо преди 6 години
Ако няма достатъчно трафик - не правете магистрала.Ако има трафик - направете нормална магистрала, не нещо средно между магистрала и селски път.Спестените пари ще бъдат за някой честен герберунгелски бизнесмен, то е ясно. Герберунгела от 32 пост не е направил правилно сметката, въпреки че има навсякъде калкулатори, ама те толкова могат...
31
2
 
6
 
! Отговори
бг смешки преди 6 години
тия хора пак ше крадат ..... едни пари от държавни поръчки .... ужас ! тва е бг бизнеса ....
30
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
След някоя друга година като започнат да стават тапи по този участик ще решат че трябва да се разшири и тези 260 които сега уж ще ги спестят ще станат 500 и повече.Не се мисли с перспектива.
29
12
 
5
 
! Отговори
dsadsa преди 6 години
До всички пискащи, магистралите в България и досега са се строяли с Впр 120км/ч. Ограничението на тях е 140км/ч.
28
1
 
25
 
! Отговори
popa ot razgrad преди 6 години
ако магистралата е между запада и изтока как ще сближи севера и юга??...
27
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какво умно да очакваш от комунисти и милиционери?Само кражби и далавери!
26
1
 
56
 
! Отговори
българина преди 6 години
а ако се направи само 3 лентов път без асфалт, а само се изоре като селски път ще е още по евтино, а скоростта ще се самоограничи по естествен път до 20! дори ще има възможност да се създават естествени шорткътове....
25
0
 
31
 
! Отговори
Дяда ви преди 6 години
Ако ще и по една лента във всяка посока да има, пак няма да я завършат до 2024 г.
24
10
 
3
 
! Отговори
Магистралата преди 6 години
Журналиста нещо не е разбрал, едва ли ще стесняват пътя, за да се намали проектната скорост се правят завои с по-малки радиуси.