Гинем по пътищата. Ремонтите – не са оптимални!

Мантинелата край Своге – с декоративна функция
Обновена: 31 авг 2018 10:17 | 31 авг 2018 10:15, Петя Славова
39

В хода на разследването на трагичната катастрофа край Своге текат няколко паралелни линии, които трябва да докажат или да опровергаят вината за катастрофата.

Още по темата

Шофьорът Григор Григоров е под домашен арест. Все още не е ясно дали пътната настилка е компрометирана. Често при такива случаи се стига до прехвърляне на топката между институции и бизнес.

"Няма проблем да се установи съставът на асфалта. Но това няма отношение към катастрофата. На мястото на инцидента има предпоставки за отнета пътна безопасност. Има изградено мостово съоръжение, което отнема значителна част от пътното плътно. Оттам започва трагедията", отбеляза пътният експерт и проектант инж. Владимир Жиянски.

"Не е било никакъв проблем платното да се разшири. Втората причина е липсата на всякакви отводнителни мероприятия, които да отвеждат водата от пътя. Трето – пътната настилка е абсолютно гладка. Не може навсякъде да се полага един и същ асфалт. Трябваше да има набивна фракция. Мантинелата там изпълнява декоративна функция – тя не върши работа", добави още гостът на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR той заяви, че не подкрепя становището, че у нас трябва абсолютно да копираме всички западноевропейски пътни стандарти. Те трябва да бъдат съобразени с нашите условия, поясни експертът.

"Забелязвам, че ремонтите в България не се вършат по оптимален начин. Най-важната фигура е възложителят. От него трябва да тръгне заданието, тъй че проектът да отговаря на нашите условия. Трябва да има орган, който да е абсолютно независим и да се слуша неговата дума", подчерта за финал инж. Жиянски.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
22
 
! Отговори
Умен гущер преди 5 години
До БългаринаСега не могат една шахта като хората да сложат, дупка да запълнят или асфалт да забъркат!-----------------------Могат, могат, ама нали трябва след месец пак да я направят и пак да вземат едни пари. Защо им е да я правят за 20 годишно ползване? Колкото повече, толкова повече е казало мечето;) Едно време държавата плащаше за ремонт. Ако не е добре направено, трябва пак да извади пари от бюджета, а това е нерентабилно. Сега пак държавата плаща, ама отиват в джоба на Хасан или Иван.
8
0
 
20
 
! Отговори
българин преди 5 години
ЕДИНСТВЕНОТО СПАСЕНИЕ Е ЧУЖДИ ( ДОКАЗАЛИ СЕ ) ФИРМИ , ДА СТРОЯТ НАШИТЕ ПЪТИЩА !!! ПРИ НИКАКВИ ДРУГИ ОБСТОЯТЕЛСТВА НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ СПРЯНА КОРУПЦИЯТА , РЕКЕТА И НАЕМАНЕТО НА КАЛПАВИ ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ !!!!
7
0
 
20
 
! Отговори
BG СМЕШКИ преди 5 години
как да са качествени ремонтите като възложителят ( големите частни фирми като ТРЕЙС ) обират парите на държавата и общините и крадат от 50 до 80 % от всяка обществена поръчка ....за подзипълнителите остават некви трохи от 20-30 % с които те не могат д а ссвъършат никва работа като хората ...именно заради големите кражби в АПИ пътищата на държавата са на тоя хал ... докато прокаратурата и съда не правят нищо БГ ше продлъжи да затъва в далавери и кражби ....
6
3
 
5
 
! Отговори
prostyu преди 5 години
В меркелланд за 10 км превишена скорост не 200 а 1200 еврака глобата, пък може 2200 да беше
5
0
 
15
 
! Отговори
Питащ преди 5 години
Защо въобще не се говори за проектантите на пътя, проектирали пътя без никакви канавки за отводняване, дали това е техен пропуск или на строителя! Ширината на платната, необходим ли е тротоар в участъка, мястото на мантинелата, има ли детайл за закрепване колонките към земната основа и монтаж на мантинелите и т.н. и т.н......?
4
7
 
5
 
! Отговори
НЕшофьор преди 5 години
Никакви ремонти, оставете ги да се друсат в дупки за да карат с 30 км/ч.С парите за асфалт, ще подпомагаме мигранти.
3
2
 
24
 
! Отговори
Българина преди 5 години
В ютюб има клипчета как двама души в германия сменят изцяло пропаднала шахта за 45 мин. В Германия по закон разминаването с пътя е до 0.5 см!!!! Има и клипове как в сащ фугират със смола пукнатини в асфалта, не с канчето като тук. Господа, едно време български фирми строиха по цял свят. Сега не могат една шахта като хората да сложат, дупка да запълнят или асфалт да забъркат! За 30 г демокрация и фондове това е резултата...
2
7
 
7
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
Скоростта, скоростта...В Германия за пеевишение с 5-10 км - 200? глоба. За гонки вкарват в затвора! Тук най - добре би било да махнат пътните знаци, поне да знаем, че няма фиктивни ограничения!Ако шофьора беше карал със СЪОБРАЗЕНА скорост, дори при лош асфалт и метеорологични условия, нямаше да се стигне до това. Не казвам, че пътната обстановка не е предпоставила условия за катастрофа, но ако водача беше по - внимателен, със сигурност щеше да се предотврати ПТП-то!
1
0
 
20
 
! Отговори
Оруел преди 5 години
Те поГЕРБаха България!