БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове

По нерентабилни линии – железницата ползва... автобуси
7 яну 2019 10:45, Петя Славова
73
БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове
Снимка: архив, Булфото

Временните планове пътническите превози по някои от направленията да се изпълняват не от влакове, а от автобуси ще станат постоянни. Припомняме, че пред депутатите от ресорната комисия транспортният министър Росен Желязков изрази съмнения, че с наличният тягов състав ще може да се изпълнява безопасно графикът за движение през 2019 г. Липсата на локомотиви и непланирането на ремонтите им доведе до екшънплан на БДЖ по искане на Желязков, който в скоро време трябва да влезе в сила, предаде "Монитор".

Това ще стане едва след назначаването на нов шеф на "БДЖ - Пътнически превози". За мястото се спрягат две имена – Христо Иванов и Георги Иванов, като първият е по-вероятният избор. И двамата са били начело на железниците. Христо Иванов беше назначен на поста по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Той е магистър по финанси от ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и има специалност "Експлоатация на железопътния транспорт" в Техническия университет.

Георги Иванов беше шеф на пътническите превози до август 2013 г., като тогава беше освободен заради влошените финансови показатели и качество на услугата.

В средата на декември м.г. Никола Василев беше избран за изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ“ ЕАД от съвета на директорите, който също претърпя промени. В ръководството на холдинга министър Желязков назначи нови лица - Григори Григоров и Светломир Николов, на мястото на Велик Занчев и Владимир Владимиров. Новите членове на СД трябваше да предложат "икономически изгодни варианти в полза на дружеството и да повишат доверието и качеството на услугата“, обяви тогава Желязков, като нарече решенията "алтернативни и хибридни в очакване на новите влакове".

По някои от нерентабилните линии като Генерал Тодоров – Кулата, Брусарци – Лом и Свищов – Троян ще се извозват пътниците от рейсове. Това не се случва за първи път в историята на БДЖ. Вече бившият шеф на холдинга лансира преди години да се закрият губещите линии и на тяхно място да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница. От транспортното министерство не потвърдиха информацията до редакционното приключване на броя. Според източници на изданието вече има разпечатани нови пътеводители, които да заместят преди месец отпечатаното разписание на железниците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
9
 
2
 
! Отговори
Айде сега! преди 5 години
При Живков пътуваха с влакове, защото хората нямаха автомобили. Сега само ц-ните пътуват с влак. Не са ли много важни цял влак да ходи да извозва 5 ц-на?!? То поне да ги возеше до работа, а те ходят да "берат".
9
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хахахах, за продължават да закриват линии, да ги заместват с автобуси и после ми кажете че нямало лоби в железниците.И за капак искат парите от канцесията на летището да отидат в тази бездънна яма,Няма такива нагли ***!По цял свят железниците са основата, а тук са на дъното, жалко!
8
0
 
23
 
! Отговори
Да се смея или плача преди 5 години
"да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница"ХАХАХАХАХАХАХАХ
7
2
 
8
 
! Отговори
Ричард Тревитик преди 5 години
БДЖ ли ?!?! ... То има ли изобщо все още такова ... понятие ?!?! ... То всичко вече е толкова "опоскано" и здраво "окрадено" там , че аз направо се чудя как все още има Локомотиви , вагони и релси ... А и те НЕ са "вдигнати" и предадени за ... скраб ... от едни наши по - кафяви ... "братя" ;) ! Самите машини и вагони са от на баща ми новобранската ... А и ако тръгна , с велосипед , заедно със самия влак от точка А до точка Б ... Почти сигурно ще стигна преди него до точка Б !!! .......
6
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хм, на някой би му се сторило, че железниците се забиват в земята за да може "инвеститори" да цоцат толл такси.
5
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ПРИ ТОДОР ЖИВКОВ ПРОИЗВЕЖДАХМЕ КОСМОНАВТИ, ПРИ ГЕРБ ПРОИЗВЕЖДАМЕ ТИКВИ.
4
2
 
21
 
! Отговори
ОТ ГЕРБ МНОГО КРАДАТ преди 5 години
Добре, че при Тодор Живков купуваха локомотиви и правеха вагони в Дряново, че сега все още да има някакви влакове.Ако от ГЕРБ не бяха откраднали толкова много пари, и сега можеше да имаме нови и модерни влакове.
3
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Диктатурата докарва БДЖ до изкуствен фалит, за да може правилният човек да я приватизира. За жълти стотинки, разбира се. Прасетата не се оядоха!?
2
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хората по света се движат с високоскоростни влакове, а тук се закрива железницата. Тази държава е обречена. Вече започвам да съжалявам, че все още работя и живея в нея.
1
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Що не запечатате всичко в България?