НКЖИ в защита: Причина за инцидента не е счупена стрелка!

Генералният директор не приема версията на "Булмаркет"
17 фев 2019 15:00, Боряна Павлова
15
НКЖИ в защита: Причина за инцидента не е счупена стрелка!

До края на деня ще бъдат изтеглени двата локомотива, които дерайлираха в събота на Централна гара в Пловдив, заяви генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски пред БНР. От снощи влаковете се движат по разписание.

Тече проверка за теглително уравновесяване на локомотивите, което се провежда под ръководството на председателя на комисията по разследването на инцидента.

Още по темата

В момента се свалят данните от черната кутия на машината.

Генералният директор на НКЖИ заяви, че не приема тезата на фирмата-собственик на композицията, че счупен език на стрелка е причина за инцидента.

"Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние", коментира Красимир Папукчийски.

Той уточни, че няколко часа преди инцидента по същия маршрут минават две други композиции с по-голяма брутна тежест.

"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ.

Красимир Папукчийски допълни, че не се съмнява в релсовия път: "Това е една от най-натоварените гари в България, където минават среднодневно 150 влака. Нямам съмнения, че състоянието на железопътната инфраструктура е лошо, за да преминават такива влакове", категоричен е Папукчийски.


15
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
2
 
2
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 седмици
Частници-алчници.Ето резултата,когато държавата умишлено беше демонтирана,от червените лапачи.
13
5
 
10
 
! Отговори
Гост преди 4 седмици
Всеки месец някъде в по жп линиите в Бг делейрира влак. Но не се тръби така както когато е на Булмаркет! Истината е, че жп пътя е в окаяно състояние! А и локомотивите на Булмаркет са много по нови и поддържани от колкото тези на БДЖ. "Железопътна инфраструктура,, да не си измива ръцете както винаги!
12
1
 
9
 
! Отговори
Разбирач преди 4 седмици
В крайна сметка нкжи-то трябва да си закърпи огромните дупки по старите пътища
11
5
 
2
 
! Отговори
gele преди 4 седмици
скороста се манипулира така че да не се прават на незнаещи. съпротивленията си вършат работата и скороста не надвишава разрешената а всъшност е с 10_20 отгоре.
10
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
АКО СЕ БЕШЕ ВЪЗПЛАМЕНИЛ ПРОПАН-БУТАНЪТ КАКВО ЛИ ЩЕШЕ ДА СТАНЕ С ПЛОВДИВ?
9
1
 
7
 
! Отговори
.. преди 4 седмици
Счупване на закл. механизъм на стрелка може да стане заради дефектна талига също. Няма как да се счупи от самосебе си.
8
1
 
18
 
! Отговори
Старият машинист преди 4 седмици
В ЖП ТРАНСПОРТА правилата за движение, както и изискванията за техническа изправност са направени така, че да има дублиране на задълженията за сигурността. Казано просто, за да стане инцидент, не може само един служител да сгреши. Трябва най-малко двама души да са допуснали грешка.
Тази система за двойно подсигуряване е спасявала ЖП транспорта през годините на най-голямо натоварване, когато през някои гари на всеки 5 минути преминаваше влак.
Днес персоналът е намален и няма двойно посигуряване.
7
1
 
21
 
! Отговори
Старият машинист преди 4 седмици
"ПРОВЕРКА за теглително уравновесяване на локомотива?"
Спомням си, че преди години един локомотив дерайлира без причина (на пръв поглед). При проверка се оказа, че има огромна разлика в натоварването на отделните колела. На първата колоос, върху дясното колело тежестта беше 14 тона, а лявото- 6 т.
Други причини за дерайлиране са износени езици на стрелката, полуотворена стрелка, износени и остри реборди на локомотива, както и фатален сбор от тези дефекти, за които трябва да се следи постоянно.
6
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Явно белотаджийте са спуснали директивата - 80% от пропан бутана е внос и вносителите подбиест цените на лукоил!
5
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Държавата цирк, закривайте в по бързо и да приключваме с мъките.
Хората на Марс ще отидат скоро а ние с едни релси се занимавата. БГ е 150г след Европа и никога няма да е стигнем.
Ще си останем Сомалия в Европа.
4
2
 
4
 
! Отговори
Мегз в затвора преди 4 седмици
Тази черна кутия сигурно е буквално една черна кутия
3
11
 
15
 
! Отговори
Гост преди 4 седмици
Всеки месец някъде в по жп линиите в Бг делейрира влак. Но не се тръби така както когато е на Булмаркет! Истината е че жп пътя е в окаяно състояние!
2
7
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Личи си че последните специалисти които работехме в ЖП-то се пенсионирахме и стана мазало. Кой твърди че поради счупена стрелка локомотива е дерайлирал. И как тази стрелка ще се счупи сама. Като преди това е минала много по тежка композиция. През 40 годишният си стаж в ЖП-то не съм виждал стрелка да се счупи сама. Нямам спомен стрелка да се е чупила изобщо. Защо ли не се чупеха тези стрелки когато имаше подръжка на локомотивите. Защото нямаше частници със строшени локомотиви да ги чупят.
1
2
 
48
 
! Отговори
Факт преди 4 седмици
Една и съща фирма,две идентични аварии,на две различни места!Хайде холан!Трябва ли тия "честни частници" да подпалят цял град,за да се вземат мерки?