Залезът на старите дизели: Ще спре ли вноса им у нас?

Предложението е сред мерките за контрол на въздуха
Обновена: 27 юни 2019 09:33 | 27 юни 2019 09:15, Петя Славова
106

Возенето в големи и в повечето случаи стари западни автомобили си има своята цена и тя намира отражение в чистотата на въздуха, който дишаме.

Вносът на стари дизелови автомобили да се забрани от 2021 година, предлагат от МОСВ. Това е една от мерките, които са посочени в Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха. Според данните на министерството, от 2005 г. насам броят на превозните средства в България е нараснал с 24%.

По думите на председателя на УС на Българското обединение на шофьорите Христо Радков, вносът у нас е предимно от други държави членки на ЕС.

Според експерта, всяка десета кола  у нас пуши. По думите му, тези автомобили са очевидно повредени.  Радков вярва, че ако системата за годишни технически прегледи работи, тези коли няма да са на пътя и няма да има нужда да се правят тези ограничения.

"Дали ще закупите автомобил от Париж, Рим или Варна, няма разлика в начина на придобиване. Това няма как да бъде забранено. Ако въведем такива мерки, ще противоречим на закона за създаването на ЕС - за свободното движение на стоки и хора", коментира той в "България сутрин".

Още по темата

Радков е на мнение, че все някога ще дойде краят на дизеловите автомобили, но едва когато се намерят по-икономически и екологично изгодни.

Експертът в управлението на околната среда Боян Рашев също се съгласи, че трудно би могъл да се забрани вносът на дизелови автомобили в рамките на ЕС. Според него държавата абдикира от отговорност, като предлага такъв тип крайна мярка.

"Ако системата за годишните технически прегледи работи както трябва, тези коли няма да са на пътя", посочи Рашев пред Bulgaria ON AIR.

Христо Радков коментира още, че българите карат стари коли, защото само такива могат да си позволят. Той е на мнение, че трябва да се обръща внимание не само на автомобилите, но и на качеството на горивото, което изполазваме, когато става въпрос за вредни емисии.

"В Европа масово фирмите преминаха към дизеловите коли. Целите на големите корпорации са за намаляване на въглеродните емисии. Само че това доведе до по-голямо замърсяване от страна на фините прахови частици. Политиките си противоречат много силно. Колкото повече се намесва държавата, толкова по-зле стават нещата. Трябва да има стандарти", заяви Боян Рашев в "България сутрин".

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още по темата: МОСВBulgaria ON AIRдизели
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
80
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе не ни забраняват от Европа да махаме дизелите заради това, че са замърсители, а защото те спират да ги произвеждат и трябва да си продават новите возила. Каквото ни свирят - ние това хопаме от години.
79
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гледам в техническите характеристики на една серия Опел Астра (нова) с Евро 6, какво е замърсяването с въглероден двуокис при бензин и дизел при подобни модели.При бензиновите нивата на замърсяване с СО2 са между 147 и 172 г/км за три модификации, а при дизеловите между 94 и 105 г/км за две модификации.Кой замърсява повече?
78
4
 
17
 
! Отговори
До 77 преди 4 години
Кажи го на Фандъкова и бандата й.Има си измервания, има си и норми и всички те показват, че дизеловите автомобили не замърсяват повече от бензиновите с изключение на азотните оксиди, но войната е срещу дизеловите автомобили като срещу някакъв фантастичен демон. Проста математика е, че бензиновите генерират 40-50% повече въглероден двуокис от дизеловите, но когато вярваш на празните приказки на Фандъкова и бандата й, ще си за забрана на по-чистите дизелови коли.
77
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ЕкоКакво значи вярвайте на всичко :) замърсяването се свежда до проста математика и тестове. Не е като да вярваш в фантастични богове и подобни.
76
8
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много ме кефи как се цъкат яко минуси на хората които казват, че са си купили нови автомобили :)))))))))))) българина много мрази такива когато някой има нещо повече :)
75
1
 
9
 
! Отговори
Данък МПС преди 4 години
Поправка - по своя замисъл Данък МПС е Данък собственост. По-скъпа кола, означава по--голям данък. При равни други условия по-новата кола е по-скъпа от по-старата, значи трябва да плаща по-голям Данък собственост, т.е. по-голям Данък МПС.
74
2
 
10
 
! Отговори
Данък МПС преди 4 години
през тази година подмениха названието отстъпка с компонента и смело заявиха, че са направили нещо ново, което го е нямало досега. Е, пак излъгаха. Новото е, че за мощните нови коли на мафията, Данък МПС те си го намалиха в пъти.Това, кеото трябваше отдавна да направят е да се разделят тези два данъка и да се плащат отделно, за да знае човек какво плаща и за какво плаща. Сега за кола на стойност 2000-3000 лева плащаш по-голям данък, отколкото за мощния нов и скъп автомобил на мутрата, а това е
73
4
 
10
 
! Отговори
бАЙ Шили преди 4 години
ше си карам старио Пасат дизел до умирачка. И да спрат дизела на бензинджийниците, ще го карам с олио или с отработени масла и керосин.Пробвано е! А и имам два двигателя резерв. И докато чиновниците решат да ме глобяват ше съм спестил за електричка!!! Некоя Тесла на старо....
72
4
 
12
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
Пълна глупост бензиновите коли са по опасни и вредни от дизела.В концлагерите немците са използвали пушека от аспуха на бензинов двигател зя отравяне в газовите камери .Много хора и у нас се отровиха вкара зимата колата в гаража и остави да работи двигателя да се по стопли и стопи снега (или да се по радва на някоя на задната седалка)заспи и не се събужда вече.При дизела не заспиваш дразнити очите и чустваш задушаване.
71
1
 
7
 
! Отговори
Данък МПС преди 4 години
Голям хаос създадоха като смесиха в Данък МПС Данък собственост и Екологичен данък. По своя замисъл Данък МПС беше екологичен данък, но с цел да ни поощрят да купуваме по-малки коли, вмъкнаха отстъпка за екологичност за по-маломощните коли. Това стана доста отдавна, започвайки с отстъпка за наличие на катализатор за колите до 100 к.с. После въведоха по-детайлни отстъпки за екологичност според екокатегорията, а през тази година подмениха названието отстъпка с компонента и смело заявиха, че са нап
70
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Увеличение на данъците за замърсителите, а който кара пушилка спиране от движение и глоби. Който няма парко място, а си купува кола да плаща на общината. Всички дето спират на зелените площи и тротоарите репатрация. Който има по 3 коли също по-голям данък.
69
3
 
11
 
! Отговори
Еко преди 4 години
Вярвайте на всичко и плащайте .
68
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
хайде стига глупости в Европа.ние ще се самоизядем от регулации.а ИНДИЯ и КИТАЙ ще бълват отрови...
67
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дизелов или бензинов автомобил няма значение при замърсяването с фини прахови частици, замърсяват еднакво малко - 24 пъти по-малко в сравнение със замърсяването от прахоляка, който се вдига при движението им. Един тролей, понеже е по-голян, замърсява колкото 3-5 автомобила. Лъжат ни, а баламите вЕрват.
66
1
 
16
 
! Отговори
Ала бала преди 4 години
Не дизела е пречката .Да мият улиците прз ден два както едно време.А камионите комбайните корабите самолетите ТЕЦОВЕТЕ НА ***.Ще кежете електромобили, някой ЗАГРИЖЕНза околната среда и въздуха да спомене колко CO2 се отделя за производство на една акумулаторна клетка за един електромобил още преди да е подкаран икво правим с повредените батерий аеко загрижени .Или целта е да си на лизинга и ръст на продажбите на всяка цена.
65
5
 
11
 
! Отговори
оглед преди 4 години
Че оправете си техническите прегледи бе , кой ви пречи ? Шорош ли, Тромпета ли ? На българина все някой му пречи - най вече акъла.
64
7
 
20
 
! Отговори
Преглед преди 4 години
Техническите прегледи у нас са фарс. А тези дето се кефят как им пушат колите като дадат газ на ***, тези *** не разбират ли, че и те дишат този въздух, и техните деца, и техните близки .....
63
1
 
11
 
! Отговори
Аз преди 4 години
Ще се наложат велосипедите като превозно средство за бедните, богатите ще си карат на петрол.
62
4
 
8
 
! Отговори
Mалиии преди 4 години
Ония в Европа умирисаха държавите измамиха хорицата подобно на скрипал.Неса ви виновни дизелите.Това, че някой са си купили скъпи коли за скъпи ремонти никой не ви е виновен.Ако съм на сервизите за тия коли ще ви одера кожите.За да съжалявате защо сте ги купили.Колата е необходимост.Направете на всяка къща газ както е в дъжавите и като спрат комините тогава въздуха ще е чист.
61
4
 
25
 
! Отговори
Златко преди 4 години
Искам да кажа - кога ще забраните простотията със закон ? Защото вече стана много досадна. Сега ви пречели дизелите, утре ще ви пречат вулканите. И тях ли ще забраните ?