АПИ: Тарифите за тол системата ни - най-ниските в Европа

Превозвачи смятат, че малкият и среден бизнес е убит
27 фев 2020 09:06, Петя Славова
41
АПИ: Тарифите за тол системата ни - най-ниските в Европа
Снимка: БГНЕС

Тарифите за тол системата в България са най-ниските в Европа, заявиха от АПИ. "От София до Бургас е 10 лв. тол таксата за най-големия автобус за еднократно пътуване. Ако човек иска да мине с камион по транзитния маршрут "Калотина" – "Капитан Андреево" – говорим за 40 лв.

Всеки може да сметне, че за това разстояние увеличението е 2 пъти. Ние имаме най-ниските тарифи в Европа. В момента всички второкласни пътища са безплатни", обясни пред Нова тв проф. Олег Асенов, член на УС на АПИ.

Той коментира и старта на тол системата, който ще е на 1 март, но до 27-ми глоби няма да се налагат. Причината е в неизяснените спорове между превозвачи и представителите на Агенция "Пътна инфраструктура".

Още по темата

"Тук имаме модел за тол таксуване, който не е измислен в България. Такива доставчици на услуги има във всяка тол система. Те не просто взимат едни пари, те имат информационна система. Най-важният момент е какви услуги се искат и какви отговорности носят доставчиците. В този случай те носят отговорност за пълното събиране на средствата. Всичко, което декларират като данни за движението на ППС към държавата, ние го изискваме на 100%. Ние реализираме правоприлагането и търговското опериране по отношение на маршрутни карти и винетки", обясни Асенов.

"Обикновено при старта на тол системите тези проценти са такива, после те прогресивно падат надолу. Това е една част от спора, който е разрешен в голяма степен на срещата при премиера. Обяснихме, че няма да има големи разходи за превозвачите", заяви той.


Стартът на тол системата ще е на 1 март, но до 27-ми глоби няма да се налагат. Причината е в неизяснените спорове между превозвачи и представителите на АПИ.

"Ще има протест. Искахме 4 точки, със Столична община и СДВР сме се разбрали за две – на "Цариградско шосе" и на "Ботевградско шосе". Протестът ще е от 11 до 16.30 часа.  Очакваме поне по 100 камиона на всяка позиция", разкри Дариан Десподов от "Сдружението на малките и средни превозвачи".

Той отрече да има обвързване с политически партии: "Този протест няма нищо общо с политиците в България. Камионите ще се движат с конвой на полицията без да пречат на другите граждани", обясни той.

По думите му, малкият и среден бизнес е тотално убит. " По наши сметки увеличенията са 7 пъти – от таксуването с винетни стикери и тол такси", заяви още Десподов.

"Оскъпяването е безспорно, всеизвестно и е за всички. Със седем пъти е може би при малките превозвачи с тирове. При автобусите достига и до 12 пъти. Не бих казал, че всички са застрашени от фалит. В крайна сметка крайният потребител ще плати тази цена, защото това увеличение ще бъде пренесено съответно на българските граждани", обясни Петър Захариев от "Национално сдружение на автобусните превозвачи".

"Ние сме за тол системата, защото тя ще сложи по-добър ред в ползването на пътищата и плащането. Но самият модел не е най-добрият, бихме казали, че е малко сгрешен, защото се различава кардинално от всички модели в Европа", добави той.

Превозвачите са били приети в сряда вечерта от премиера Бойко Борисов. На срещата им е обещано, че особено драстичните нарушения ще бъдат променени.
 


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
2
 
! Отговори
Anonimen преди 4 седмици
Те и заплатите са ни най ниски а за тях нищо не се прави
37
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
АПИ да си поддържа качествено пътищата, а не да сравнява ,къде,какви такси се плащат!
36
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Дерете ги здравата тез тарикати-превозвачи мамицата им!Съсипаха пътищата! Навсякъде по главните пътища коловози от които не можеш да държиш пътя!Плюс това камионите им претоварени на макс!
35
0
 
15
 
! Отговори
чарли преди 1 месец
За таксите разбрахме,как стой въпроса със заплатите там как сме спрямо Европа ?
34
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не се спази това, което ГЕРБ обещаваха, когато се тръгна да се въвежда тол системата - който най-много руши пътя, ще плаща най-много. Сега най-много плащат леките коли, които най-малко рушат пътя, а не товарните, при които с тези различни тарифи според екокатегорията, пак не се спазва това правило.
33
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всъщност не са най-ниски таксите. Обхватът на тол системата е значително по-голям в сравнение с другите държави, т.е. там не плащат за голяма част от пътищата, за които в България се плаща. Като се отчетат и двете неща - обхват и цена, цените на тол системата в България не са най-ниските.
32
1
 
3
 
! Отговори
До Германия преди 1 месец
Баровец,80000 евро и се оплакваш от 30 лева винетка :-) това е около 5 кафета в Германия
31
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да, таксите са най-ниски, но и качеството на пътищата е най-ниско и заплатите са най-ниски.
30
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Малкия бизнес, като му е толкова скъпо, па е толкова малък - да инвестира в един пикап с ремарке и да си жули с винетка бе!
29
0
 
6
 
! Отговори
Също преди 1 месец
като заплатите ни!!!!
28
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До SHEFA
Ами, ако правим и подържаме пътищата огодно на заплатите Ви, какво качество да очакваме? Сега водещо е цената. Не технологията и гаранциите. Като ти е ниска заплатата ползваш обществен транспорт. Аз на 45 си купих първия автомобил. Пътуване с малко дете. Пътуване до родителите. Не е болка за умиране.
27
6
 
8
 
! Отговори
Трол преди 1 месец
А тарифите на трол системите също са много ниски. От Позитано ни дават само по 15 кинта да плюем по Герб, че ни искат и скрийншоти на 50 коментара. С тия 15 кинта си взимам 2 двулитрови бирички, цигари и семки. И свършват. Добре че е жената , всеки месец земя заплата от фирми които са на партията по която плюя, та си плащаме сметките и за храна
26
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ААА. Ама ние имаме ли пътища? Не съм забелязал пък пътувам много. Мислех че това са трасетата на магистралите и се чудех кога ще почнат да ги асфалтират! Като ония с трабанта. Пристигна макета, сега чакам колата.
25
0
 
1
 
! Отговори
От Германия преди 1 месец
*** да се четат "кayн"
24
1
 
3
 
! Отговори
От Германия преди 1 месец
До 20;Не бе ***,не съм на социални,просто тука не плащам нищо и мразя да ме правят на балък.
Иначе сме малко над средното ниво със съпругата ми...80,000 за миналата година(евра)
23
0
 
20
 
! Отговори
Страх го е да каже преди 1 месец
Карам автобус към Биомет. Шефът ми е Ваньо Контев, има над 300 автобуса и 1500 камиона, същия преди 2 години си купи Бугати Широн за около 6 милиона левове. Иначе на нас ни бави заплати, осигурява ни на минимален праг. Ей това са бг превозвачите - извозвачи по- скоро. Богати дерибеи, лъжещи и мрънкащи постоянно. Алчността да ги тръшнедано
22
0
 
6
 
! Отговори
борислав преди 1 месец
Освен най ниските тол такси имаме и: най тъпите професори ,лоши пътища и евтини браншови организации.
21
3
 
4
 
! Отговори
ББ преди 1 месец
Най-ниски такси, но най -голям обхват на пътната мрежа /само черните пътища не са обхванати/. Хубар пример даде шефа на ТОЛ с-та ,но не каза за кой ЕКО стандарт е това, защото при по-стар стандарт и тарифата е друга. Превозвачите са прави ,12-13пъти нагоре.
20
2
 
4
 
! Отговори
До 4 от Германия преди 1 месец
Да не си на социални помощи в Германия че ти е скъпо 30 лева за винетка?
19
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
То и заплатите са най-ниските бе кратуни. Ей това българина е адски прост. Дай ми 4000 евро на месец и аз ще плащам високи ТОЛ такси ...